jackbalsam Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Jag har 8mbit genom BBB och den uppkopplingen är verkligen kass. Den slutar skicka information lite då och då i kanske 20 sek-perioder vilket är ganska jobbigt om man spelar poker. Jag har mest problem när jag spelar på Prima och nyss minibettade någon in i min straight flush på rivern och jag kunde inte syna. Så min fråga alltså vilka uppkopplingar är säkrast? Och är det någon som vet om det finns någon enkel lösning till att min uppkoppling är så opålitlig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Har haft HSB-bolina nu i cirkus 2 år och har aldrig haft något strul. Mitt tips är att flytta till en HSB-fastighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Har haft HSB-bolina nu i cirkus 2 år och har aldrig haft något strul. Mitt tips är att flytta till en HSB-fastighet. Kära Plox. Även Du borde veta att Bolina dels bara finns i Malmö och dessutom inte finns kvar inom en snar framtid. Alla HSB-fastigheter kommer att få Telia istället, tyvärr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Har haft HSB-bolina nu i cirkus 2 år och har aldrig haft något strul. Mitt tips är att flytta till en HSB-fastighet. Kära Plox. Även Du borde veta att Bolina dels bara finns i Malmö och dessutom inte finns kvar inom en snar framtid. Alla HSB-fastigheter kommer att få Telia istället, tyvärr Haft telia 8mbít i snart ett år och det har inte strulat en endaste gång... Det enda sura är att det kostar 450 pix per månad. Fast det gör inget kom jag precis på, sambons chef betalar Men hursomhelst så är det jäkla stabilt... /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Har haft HSB-bolina nu i cirkus 2 år och har aldrig haft något strul. Mitt tips är att flytta till en HSB-fastighet. Kära Plox. Även Du borde veta att Bolina dels bara finns i Malmö och dessutom inte finns kvar inom en snar framtid. Alla HSB-fastigheter kommer att få Telia istället, tyvärr Haha men då får väl alla som vill ha en bra uppkoppling ta sitt pick och pack och flytta ner till Malmö. Hade faktiskt ingen aning om att det bara fanns i Malmö. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Men va f*n 10 Mbit/sEngångsavgift: 0 kr, 12 mån bindningstidMånadsavgift: 275 kr 100 Mbit/sEngångsavgift: 0 kr, 12 mån bindningstidMånadsavgift: 795 kr 795:-/månad bara för att de ska byta till Telia, det är ju inte klokt. Idag betalar man ju runt 300:-/månad för Bolina 100 Mbit. Har du Bolina idag Busen? (Sorry om detta är OT) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Kanske inte är aktuell längre, men: Säkraste internetuppkopplingen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
busen Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Plox, Ja. Har haft Bolina i 3 år snart. Kommer sakna att ladda hem i en hastighet av 12Mbite/sek TF, jag har också haft 10Mbit i snart ett år och aldrig haft problem med Telia heller. Däremot är det lite trist för oss HSB-bor att få pröjsa mer för något som, även om det inte är dåligt, är sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 28 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 September , 2005 Men är det bara BBB som strular såhär? Någon annan som har BBb som haft problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Jag har Spray Adsl och känner igen det där med korta disconnects när jag spelar på Prima. Händer i och för sig väldigt sällan och inte mer än cirka 30s men kan dock vara väldigt jobbigt när det händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
K4lle Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Kommer snart flytta till en ny lgh och där finns comhem-jack. Har någon comhem och kan ge en lite resume´på hur de är när det gäller bredband? Gött mos! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lantash Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Varför inte gå tillbaka till Telia, kanske inte det bästa företaget, men dom har iallafall dom mest stabila bredbanden, enl egen erfarenhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Lutar åt Telia verkar det som men finns det inga billigare alternativ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dropbass Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Lutar åt Telia verkar det som men finns det inga billigare alternativ? Kanske danska TDC kan vara något? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Lutar åt Telia verkar det som men finns det inga billigare alternativ? Kanske danska TDC kan vara något? Det var ju klart billigare än telia. Vill inte köpa grisen i säcken dock. Är det någon som har TDC som kan berätta hur pålitlig den uppkopplingen är? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barry_Lyndon Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Kära Plox. Även Du borde veta att Bolina dels bara finns i Malmö och dessutom inte finns kvar inom en snar framtid. Alla HSB-fastigheter kommer att få Telia istället, tyvärr Gäller bara i Malmö hoppas jag? Iofs kunde man kanske fått efaktura om dom bytte, BBB (eller snarare Faktab) verkar vara allergiska mot det... Dom går kanske miste om en massa förseningsavgifter med efaktura? Sorgligt är det iallafall. On topic: Finns det någon undersökning på latency i olika leverantörers nät? Medelhastighet är väl det vanligaste mätetalet, men latency är ju ganska viktigt också. Visserligen beror det väl mycket på vilken typ av anslutning man har, men en del av latencyn ligger ju uppströms också. /Andreas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
banzai3030 Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Detta har inget direkt med stabilitet att göra, men alla med BBB 10/10 ("bredbandsuttag") får 100/10 utan extra kostnad inom en snar framtid Vad gäller ADSL-uppkoppling hör man olika saker beroende på vem man frågar, men minst problem hos dom jag pratat med har de med Telia ADSL (själv haft i ett par år innan jag flyttade till BBB-fastighet, ett avbrott under kanske 4-5 år, vissa jag pratat med har dock haft relativt mycket problem) och mest problem har de som haft exempelvis Glocalnet (och de som haft problem har inte vart särskilt nöjda med supporten dom fått..). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rincewind Postad 31 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2005 Jag funderar också på ny uppkoppling. Och TDC verkar ju ju ha väldigt bra priser (http://www.tdc.se). Är det någon som har erfarenhet av TDC och kan säga bu eller bä? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ji-_-ge Postad 19 December , 2005 Rapport Share Postad 19 December , 2005 hur är det med BBB nuförtiden? är uppkopplingarna bättre nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ji-_-ge Postad 19 December , 2005 Rapport Share Postad 19 December , 2005 Vad tror ni om denna förresten, helt ok priser. https://www.tdc.se/selfcare/servlet/Forside Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bojen Postad 19 December , 2005 Rapport Share Postad 19 December , 2005 hur är det med BBB nuförtiden? är uppkopplingarna bättre nu? Jo, har inte märkt något lagg på Prima, Party eller Stars.... Fungerat smärtfritt de senaste månaderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jögge Postad 19 December , 2005 Rapport Share Postad 19 December , 2005 Dom som har problem med BBB ska nog ringa in och be om ett nyare modem, en på jobbet hade samma problem kunde bli nerkoppkad helt plötsligt, dålig streaming på filmer i IE.. Han hade det gråa modemet! Det han fick senare efter kanske flera dagars strid med supporten var svart och nyare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cafka Postad 20 December , 2005 Rapport Share Postad 20 December , 2005 Jag funderar också på ny uppkoppling. Och TDC verkar ju ju ha väldigt bra priser (http://www.tdc.se).Är det någon som har erfarenhet av TDC och kan säga bu eller bä? Jag känner en snubbe som har 8mbit-tjänsten från TDC. Han har inte haft det mer än nån månad, men verkar rätt nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Nu är det dags att skaffa ny uppkoppling. Vilken kan ni rekomendera just nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 7 April , 2006 Rapport Share Postad 7 April , 2006 Nu är det dags att skaffa ny uppkoppling. Vilken kan ni rekomendera just nu?Har haft Telias 8/1 i 1,5 år nu och under denna tid har jag inte haft downtime eller strul en endaste gång. Kanske lite dyrare än flera andra men det är värt det (och sambons jobb betalar dessutom) /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts