Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Anar att jag gråtsynar lite för mycket från turn ner till river. Kan man släppa dom här damerna?

3/6 Hold'em (10 handed) converter

Preflop: Hero is CO with Q:club:, Q:spade:.

UTG raises, 1 fold, UTG+2 calls, 3 folds, Hero 3-bets, 3 folds, UTG calls, UTG+2 calls.

UTG är en kompetent spelare.

UTG+2 är något för passiv för sitt egna bästa.

Standard spel preflop. Utan återhöjning så antar jag att jag har bästa handen.

Flop: (10.33 SB) 5:club:, 4:diamond:, J:spade: (3 players)

UTG checks, UTG+2 checks, Hero bets, UTG calls, UTG+2 raises, Hero 3-bets, UTG calls, UTG+2 calls.

Inga överkort så jag 3-betar, känns också som standardspel. Anar AJ hos UTG2+2. Svårt att säga vad UTG sitter med.

Turn: (9.66 BB) 7:diamond: (3 players)

UTG checks, UTG+2 checks, Hero bets, UTG raises, UTG+2 calls, Hero calls.

Ajdå, misstänker 3 knektar hos UTG. UTG+2 är jag inte rädd för. Jag tror absolut jag är slagen här, men med lite god vilja så har jag implicita odds för att dra till en Q till då det skulle kunna bli fina fyrverkerier om jag har rätt med knektarna. Och med ännu mer god vilja kan jag ju faktiskt sitta på bästa handen dessutom, eller?

River: (15.66 BB) 2:club: (3 players)

UTG bets, UTG+2 calls, Hero calls.

Ingen dam, jag gråtsynar.

Bör jag överge mina damer på turn eller river?

Postad
Fina implicita odds? Nja tyvärr, iomed att du bara har 4% att pricka om du sätter han på JJJ, jag tror att du är slagen minst 8/10 ggr i det här fallet.

Jag sa inte fina...men cappas rivern så... Dessutom är det högst osannolikt att någon av FI sitter med en eller båda damerna på handen, vilket förbättrar mina odds lite till.

Men om du ger mig 2/10 så är det ju ivf en klar syn.

Postad
Fina implicita odds? Nja tyvärr, iomed att du bara har 4% att pricka om du sätter han på JJJ, jag tror att du är slagen minst 8/10 ggr i det här fallet.

Jag sa inte fina...men cappas rivern så... Dessutom är det högst osannolikt att någon av FI sitter med en eller båda damerna på handen, vilket förbättrar mina odds lite till.

Men om du ger mig 2/10 så är det ju ivf en klar syn.

Tja du får runt 15 mot 1 på synen och det är 22 mot 1 att setta så det är ett marginellt fel du gör om du synar mot JJJ. Foldar du däremot mot en hand som t.ex. A :diamond: J :diamond: så är det en katastrof.

För övrigt anser jag det vara ett dåligt spel av UTG att bara syna din trebet med JJJ, känns som ett bättre alternativ att cappa och betta ut turn för honom där. (Man får in aningen mindre pengar än i bästafallet om man spelar som han gjorde nu men mer än i de dåliga fallen och med mycket mindre risker.)

Tycker ditt spel är helt ok, potten är för stor för att folda om du inte känner dig väldigt trygg i din read att du är slagen. Möjligtvis kan man tänka sig att checka bakom på turn givet att UTG+2 checkraisat flop och UTG kallsynat tre bets. (Gör du detta måste du dock gråtsyna rivern efterssom detta kommer inducera bets med händer du slår.)

/Bjorn

Postad

Tack för kommentarerna.

UTG+2 hade jag läst helt rätt, A:heart: J:heart:. Jag blir däremot mycket förvånad när UTG visar upp K:spade: K:diamond:.

Jag hade aldrig valt att spela kungarna som UTG, det är ju dessutom en riktigt stor chans att han ligger efter på turn med tanke på mitt spel, då jag med stor slh kan sättas på AA-JJ i hans ögon. Nu fick han ju dock in fint med deg på sitt spel.

Så med efterklokhet så skulle jag följt min magkänsla och vikit mig på turn.

Postad

Jag förstår inte 4/5 på detta forum som är så weak/tighta på FL. Jag skulle ha satt han som raisa där på AJ med och kanske t.om raisat rivern dock så finns det passiva dåliga spelare som han med KK som vinner potter dock utan maximal profit.

Tänk inte ens tanken att folda turn, isf är det bättre att trebetta och folda mot cap då du är slagen. Om du 3-bettar så kommer 4BB in i potten om han capar och du foldar betalar du endå bara 3BB vilket du endå gjort om du call/callat.

/ J

Postad
Tänk inte ens tanken att folda turn, isf är det bättre att trebetta och folda mot cap då du är slagen. Om du 3-bettar så kommer 4BB in i potten om han capar och du foldar betalar du endå bara 3BB vilket du endå gjort om du call/callat.

Om du trebettar där kan du ju inte vika dig mot cap för då har du ju i princip odds att dra på ditt set i damer. (Chansen att de har en hand som slår QQQ känns rätt så försumbar.)

/Bjorn