Bjorn_ Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Detta är en hand jag spelade på prima igår (fullbord 0,5/1 ante 0.05, bring in 0.25) och då deras HH funktion är kass blir det från minnet. Tredje gatan: Spelaren efter bring in synar med K jag höjer med (QQ)T alla andra (inlusive BI) foldar och kungen synar. Relevanta döda kort är en tia, en ruter men inga kungar eller damer. På fjärde gatan får han 3 och jag träffar en dam. Han checkar till mig, är det här värt att checka bakom för att försöka få mer action senare i handen eller är det för farligt alternativt inte lönt? /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sata Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Hej Bjorn_ Tror nog det är mer värde i att betta rakt ut. Har han ruterdrag eller två kungar så kommer han nog spela med dig ändå. Har han ruterdrag är det ju dessutom mycket dumt att ge han gratis kort. Beta ut säger jag. Tack för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Det ser ju bara skumt ut om du checkar om du höjt på gatan innan, och om din motståndare är en passiv nöt så kommer han ju inte lägga in en massa bet på senare gator hur mycket du än checkar här. Jag tror att din troligaste sekvens är att få check-bet på varje gata så länge brädorna inte blir hopplöst skrämmande eller din motståndare åtminstone förbättrar till ett stort tvåpar. Men nu spekulerar jag ju bara vilt, du vet väl rimligen bättre än jag hur dina motståndare spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 En annan sak är att färgkortet många gånger ger motståndaren en trefärg, tex (Q:diamond:A:spade:)K:diamond:3:diamond:J. Dessutom tar väl dina motståndare väl nästan alltid av ett kort på fjärde? Går ju knappt att tänka dig en någorlunda skaplig hand på tredje som nu vill lägga (i alla fall på 0.5/1). --- Callahan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts