Gå till innehåll

NLT - SH, KK kallsynar reraise pre.

Recommended Posts

Postad

Kommentarer önskas. Hade ingen read.

Game # 134390793 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Huerto"

Game ended 2005-09-26 18:19:38 GMT+01:00

Players:

Hangus (EUR 26,34 in seat 1)

Mignut (EUR 69,00 in seat 2)

cbpspil (EUR 49,00 in seat 4)

sneakyworm (EUR 80,98 in seat 5)

Alfonz (EUR 42,52 in seat 6)

Dealer: Alfonz

Small Blind: Hangus (0,50)

Big Blind: Mignut (1,00)

sneakyworm was dealt: Ks - Kh

cbpspil Fold

sneakyworm Raise (4,25)

Alfonz Fold

Hangus Fold

Mignut Raise (8,00)

sneakyworm Call (4,75)

Flop 3s - 7d - Jc

Mignut Bet (16,00)

sneakyworm Call (16,00)

Turn 3s - 7d - Jc - 6c

Mignut Check

sneakyworm Bet (34,00)

Mignut All-In (44,00)

sneakyworm Call (10,00)

Kunde naturligtvis ha reraisat före floppen, och lagt mig om han ställt in. Men men..

* Bort med action efter beslutspunkten - QoS *

Postad
Varför försöker alla hitta anledningar till att folda KK preflop/överhuvudtaget mot okända tomtar på låglimit när man inte har en read?

Kan papeka att jag garanterat ligger tokback sett till alla de ganger jag hamnat all in preflop med KK mot okant motstand, low limit. Skulle kunna vara an anledning...

Postad

Skulle vilja säga bra spelat. Att bara syna preflop kan ju diskuteras, men tycker samtidigt i.o.m att du har position att det är ett bra sätt att maximera värde från de händer som är sämre, samtidigt som det ger dig en större chans att komma billigare undan de gångerna du är uppe mot AA. (här tillåter inte stackdjupen det men)

Samma gäller flopsynen, QQ kan tänkas lägga om du höjer, samtidigt som du knappt kan lägga mot omslag då du är slagen. En missad AKs kan tänkas försöka igen på turn.

Postad
Varför försöker alla hitta anledningar till att folda KK preflop/överhuvudtaget mot okända tomtar på låglimit när man inte har en read?

Kan papeka att jag garanterat ligger tokback sett till alla de ganger jag hamnat all in preflop med KK mot okant motstand, low limit. Skulle kunna vara an anledning...

Min erfarenhet är tvärtom, 9/10 gånger har jag varit uppe mot AJ/AK/AQ/T4s/99 etc. Att sedan de händerna har en enorm benägenhet att köpa ut på senare gator är en annan sak...

Postad
Min erfarenhet är tvärtom, 9/10 gånger har jag varit uppe mot AJ/AK/AQ/T4s/99 etc. Att sedan de händerna har en enorm benägenhet att köpa ut på senare gator är en annan sak...

Kan tänkas ha att göra med att dina motståndare sett dig höja ganska många olika händer.