Jeppan Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Ska man överväga fold i såna här lägen? Sitter utan read på motståndaren ***** Hand History for Game 2777974351 ***** $50 NL Texas Hold'em - Monday, September 26, 07:20:29 EDT 2005 Table Table 54918 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: anikom ( $57.60 ) Seat 5: DeValois3 ( $49.75 ) Seat 6: gp48031 ( $51.90 ) Seat 4: Ronning ( $60.25 ) Seat 2: hvatit ( $34.70 ) Seat 3: got_my_mojo ( $47.45 ) gp48031 posts small blind [$0.25]. anikom posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ronning [ Ac Ad ] hvatit calls [$0.50]. got_my_mojo folds. Ronning raises [$2]. DeValois3 calls [$2]. gp48031 folds. anikom folds. hvatit folds. ** Dealing Flop ** [ 2h, Td, 7c ] >You have options at Table 37081 (6 max) Table!. Ronning bets [$3]. DeValois3 is all-In [$47.75] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erras Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 ja det ska du. fold... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Öh.. vad ska han ha? Och framförallt, varför går han all in med ca 50€ när det endast ligger runt 10€ i potten? Har du någon read på honom, har han någon read på dig? Eller är han bara jättefisk. Visst är det snyggt spel av honom om han har träffat set och tror sig få en syn, men verkar ju orimligt. Framförallt inget vidare sätt att ta betalt på med set. Känns mer som han har träffat toppar. Eller ännu mer troligt, ett högre överpar typ damer. Jag hade synat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 jag tror det är doyle brunson som sitter med QQ. tyvärr vet han inte att du är gus hansen och sitter med AA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Jag hade iofs synat. Han sitter med stor sannolikhet på ett över par, men sitter han med trissen är det bara att betala av. Min erfarenhet är att de flesta på denna nivån slow spelar sina trissar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 jag tror det är doyle brunson som sitter med QQ. tyvärr vet han inte att du är gus hansen och sitter med AA. Hade det varit Doyle hade han haft 89o, eller ännu hellre J9. Ang. handen får jag nog ha en extrem read om jag ska folda där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gnurfen Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Klart du ska syna. Jag hade i alla fall gjort det, och har han dragit in ett set får man väl hoppas på klonkarskillsen. Annars skulle jag gissa på att han har typ A10s, och att han tycker att han skyddar sin hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 ja det ska du.fold... Skulle vara intressant att höra en lite mer konstruktiv anledning till varför det är så självklart att han ska hitta fold i detta läge? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 26 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 26 September , 2005 Tja, skönt att ha andra i ryggen som gjort samma sak. Ronning calls [$44.75]. ** Dealing Turn ** [ 5h ] ** Dealing River ** [ Ks ] Ronning shows [ Ac, Ad ] a pair of aces. DeValois3 shows [ 7d, 7s ] three of a kind, sevens. DeValois3 wins $97.75 from the main pot with three of a kind, sevens. Game #2777975319 starts. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnerik Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Hmmm, i andra trådar kallas det här TOMTESPEL med sina AA. EDIT: Jag hade nog också synat... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Hmmm, i andra trådar kallas det här TOMTESPEL med sina AA. EDIT: Jag hade nog också synat... Knappast på det brädet. Det är väll mer tomtespel att gå med på ett pott (nästa iaf) raise med 77. Jag hade iaf muckat 77 mot en sådan höjning eftersom jag med stor sannolikhet är uppe mot ett över par eller AK och då ligger ordentligt efter. Fast man får ju ge respekt till fi för hans klonk skills Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Hmmm, i andra trådar kallas det här TOMTESPEL med sina AA. EDIT: Jag hade nog också synat... Knappast på det brädet. Det är väll mer tomtespel att gå med på ett pott (nästa iaf) raise med 77. Jag hade iaf muckat 77 mot en sådan höjning eftersom jag med stor sannolikhet är uppe mot ett över par eller AK och då ligger ordentligt efter. Fast man får ju ge respekt till fi för hans klonk skills Menar du att lägger 77 i position mot en 4xBB-höjning preflop? Låter vääääldigt tight, tycker jag. Är du uppe mot överpar har du, som ovanstående exempel visar, rätt bra implicita odds. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Jag hade iaf muckat 77 mot en sådan höjning eftersom jag med stor sannolikhet är uppe mot ett över par eller AK Om jag tror att någon sitter med överpar när jag sitter med 77 med de givna stackdjuper så hade jag synat hans preflop raise alla dagar i veckan. Det är helt rätt spelat av Fi preflop om han tror att vår hjälte har AA, sen att hans flopspel är direkt katastrofalt är en annan femma. Att mucka 77 mot en "jag har överpar"-höjning är inte bra spel. Inte på de lägre nivåerna där folk inte kan folda sina överpar. Som i detta fallet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Hmmm, i andra trådar kallas det här TOMTESPEL med sina AA. EDIT: Jag hade nog också synat... Knappast på det brädet. Det är väll mer tomtespel att gå med på ett pott (nästa iaf) raise med 77. Jag hade iaf muckat 77 mot en sådan höjning eftersom jag med stor sannolikhet är uppe mot ett över par eller AK och då ligger ordentligt efter. Fast man får ju ge respekt till fi för hans klonk skills Menar du att lägger 77 i position mot en 4xBB-höjning preflop? Låter vääääldigt tight, tycker jag. Är du uppe mot överpar har du, som ovanstående exempel visar, rätt bra implicita odds. Men jag är väldigt tight Missa iofs att han hade possition men jag spelar nog ändå för tight. Men vad jag syfta på var att synen med AA inte är tomtig iaf inte om man tror att fi skule kunna gå all in med AA-TT, 77 eller 22 och om man bortser ifrån att han skulle bluffa. Text results appended to pokerstove.txt 166,320 games 0.060 secs 2,772,000 games/sec Board: 2h 7c Td Dead: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 63.1926 % 61.41% 01.79% { AA } Hand 2: 36.8074 % 35.02% 01.79% { TT+, 77, 22 } Men jag kan ju ha fel. Har ju haft det förr och kommer att ha det igen. Sen får jag nog omvärdera att folda 77 mot en 4BB höjning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Jag hade iaf muckat 77 mot en sådan höjning eftersom jag med stor sannolikhet är uppe mot ett över par eller AK Om jag tror att någon sitter med överpar när jag sitter med 77 med de givna stackdjuper så hade jag synat hans preflop raise alla dagar i veckan. Det är helt rätt spelat av Fi preflop om han tror att vår hjälte har AA, sen att hans flopspel är direkt katastrofalt är en annan femma. Att mucka 77 mot en "jag har överpar"-höjning är inte bra spel. Inte på de lägre nivåerna där folk inte kan folda sina överpar. Som i detta fallet. Gäller det även 66-22? Känns som om man ska gå med på de flesta händer om man ser till implicita odds tex sc och one gap sc eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Jag hade iaf muckat 77 mot en sådan höjning eftersom jag med stor sannolikhet är uppe mot ett över par eller AK Om jag tror att någon sitter med överpar när jag sitter med 77 med de givna stackdjuper så hade jag synat hans preflop raise alla dagar i veckan. Det är helt rätt spelat av Fi preflop om han tror att vår hjälte har AA, sen att hans flopspel är direkt katastrofalt är en annan femma. Att mucka 77 mot en "jag har överpar"-höjning är inte bra spel. Inte på de lägre nivåerna där folk inte kan folda sina överpar. Som i detta fallet. Gäller det även 66-22? Känns som om man ska gå med på de flesta händer om man ser till implicita odds tex sc och one gap sc eller? Så länge det inte kostar mer än typ 6-7 % av stacken (den lägsta av min och fis stackar alltså) synar jag alltid. Detta gäller även suited connectors, men de är mer svårspelade, eftersom du kan behöva semibluffa och härja efter flopp. Enligt min PO-databas är just låga och medium pocketpar bland de mest lönsamma händerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Men vad jag syfta på var att synen med AA inte är tomtig iaf inte om man tror att fi skule kunna gå all in med AA-TT, 77 eller 22 och om man bortser ifrån att han skulle bluffa. Detta håller jag med om fullständigt, jag hade också synat. Men eftersom brädan inte är dragvänlig, kan man ju utesluta många semi-bluffhänder, vilket gör synen rätt jobbig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Jag hade iaf muckat 77 mot en sådan höjning eftersom jag med stor sannolikhet är uppe mot ett över par eller AK Om jag tror att någon sitter med överpar när jag sitter med 77 med de givna stackdjuper så hade jag synat hans preflop raise alla dagar i veckan. Det är helt rätt spelat av Fi preflop om han tror att vår hjälte har AA, sen att hans flopspel är direkt katastrofalt är en annan femma. Att mucka 77 mot en "jag har överpar"-höjning är inte bra spel. Inte på de lägre nivåerna där folk inte kan folda sina överpar. Som i detta fallet. Gäller det även 66-22? Känns som om man ska gå med på de flesta händer om man ser till implicita odds tex sc och one gap sc eller? Så länge det inte kostar mer än typ 6-7 % av stacken (den lägsta av min och fis stackar alltså) synar jag alltid. Detta gäller även suited connectors, men de är mer svårspelade, eftersom du kan behöva semibluffa och härja efter flopp. Enligt min PO-databas är just låga och medium pocketpar bland de mest lönsamma händerna. Jo jag vinner också mycket på sc och one gap sc, men jag spelar dem nog lite för tight och brukar fold på höjningar som är större än 2BB. Men jag ska ta och ändra på det och se hur det går. Tyvärr funkar ju inte PO på HeyPoker Alltid skönt när man lär sig något nytt. Håller på att försöka att inte spela så tight och detta är ännu en nytt vapen i min arsenal. Jag tackar och bug(g)ar för era tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Men vad jag syfta på var att synen med AA inte är tomtig iaf inte om man tror att fi skule kunna gå all in med AA-TT, 77 eller 22 och om man bortser ifrån att han skulle bluffa. Detta håller jag med om fullständigt, jag hade också synat. Men eftersom brädan inte är dragvänlig, kan man ju utesluta många semi-bluffhänder, vilket gör synen rätt jobbig... Jo heltklart är de jobbig. Man har ju mött ett par låga trissar som kör över ens over pair. Iofs har jag inte möt en all in på detta sättet utan de har oftast slow spelat dem. Det svåra är att inse att man är slagen och oftast går man med och synar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 jag tror det är doyle brunson som sitter med QQ. tyvärr vet han inte att du är gus hansen och sitter med AA. Hade det varit Doyle hade han haft 89o, eller ännu hellre J9. Ang. handen får jag nog ha en extrem read om jag ska folda där. inte om man kollar på pokerstars invitational.. =9 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 26 September , 2005 Rapport Share Postad 26 September , 2005 Gäller det även 66-22? Känns som om man ska gå med på de flesta händer om man ser till implicita odds tex sc och one gap sc eller? 22 är en ful hand och det slutar ofta med att man gråter och sjunger "the double-deuce blues" hela kvällen. Skämt åsido, rent teoretiskt skulle man kunna gå med på de lägre. Själv föredrar jag att gå på 55 eller högre, även ifall andemeningen "Träffa set, vinn potten lätt" funkar med alla pocket-par om han nu sitter med överparet. SC brukar jag också syna med om jag tror att han sitter med överparet, de är väldigt fina och mycket roligt kan hända. One gapped hoppar jag däremot över av smaksak, såvida det inte är 86s av personliga skäl. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 29 September , 2005 Rapport Share Postad 29 September , 2005 Ok detta hände mig 2 ggr idag känns som det händer ganska ofta. Första handen skrek magkänslan syn men jag undrar om det verkligen är rätt att trycka? Känns som många kör på denna stil inte bara med set utan även 2p som man nästan får odds mot. Mer kommentarer! Fi är TAG och ganska duktig. ***** Hand History for Game 2788984263 ***** $50 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 28, 05:59:59 EDT 2005 Table Table 37047 (6 max) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 1: superbills54 ( $58.21 ) Seat 3: meals123 ( $68.20 ) Seat 5: KhyserSoze ( $69.69 ) Seat 6: kattmjaoo ( $78 ) Seat 4: RockerTock ( $54.45 ) Seat 2: Golden_Hand1 ( $48.25 ) meals123 posts small blind [$0.25]. RockerTock posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to kattmjaoo [ Kd Kh ] KhyserSoze raises [$1]. kattmjaoo raises [$4]. superbills54 folds. Golden_Hand1 folds. meals123 folds. RockerTock folds. KhyserSoze calls [$3]. >You have options at Table 55532 (6 max) (No DP) Table!. ** Dealing Flop ** [ 6h, 8c, 9c ] KhyserSoze checks. kattmjaoo bets [$8]. >You have options at Table 37385 (6 max) Table!. KhyserSoze raises [$40]. >You have options at Table 37233 (6 max) Table!. >You have options at Table 37385 (6 max) Table!. >You have options at Table 55532 (6 max) (No DP) Table!. kattmjaoo is all-In. KhyserSoze is all-In. ** Dealing Turn ** [ Td ] ** Dealing River ** [ 3d ] KhyserSoze shows [ 6s, 6d ] three of a kind, sixes. kattmjaoo shows [ Kd, Kh ] a pair of kings. kattmjaoo wins $8.31 from side pot #1 with a pair of kings. KhyserSoze wins $137.13 from the main pot with three of a kind, sixes. Tight och ganska passiv samt limpande så han var inte folden lika svår mot. ***** Hand History for Game 2790982872 ***** $50 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 28, 17:29:21 EDT 2005 Table Table 37385 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 2: Mikael1234 ( $63.92 ) Seat 4: CrazyALL ( $43.29 ) Seat 6: kattmjaoo ( $50.75 ) Seat 1: jonaman ( $84.90 ) Seat 5: swissmurray ( $49.45 ) kattmjaoo posts small blind [$0.25]. jonaman posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to kattmjaoo [ Qs Qh ] >You have options at Table 55951 (6 max) (No DP) Table!. Mikael1234 calls [$0.50]. CrazyALL calls [$0.50]. swissmurray folds. kattmjaoo raises [$1.75]. >You have options at Table 55951 (6 max) (No DP) Table!. jonaman folds. Mikael1234 calls [$1.50]. CrazyALL folds. ** Dealing Flop ** [ 5h, 7s, 2d ] >You have options at Table 37078 (6 max) Table!. kattmjaoo bets [$4]. Mikael1234 raises [$10]. >You have options at Table 55951 (6 max) (No DP) Table!. kattmjaoo raises [$16]. Mikael1234 raises [$45]. ocwrangler has joined the table. >You have options at Table 37078 (6 max) Table!. kattmjaoo: qq kattmjaoo folds. Mikael1234 does not show cards. Mikael1234 wins $78 set Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts