Jeppan Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 Hur spelar ni rivern här? Ska jag slänga av ännu en salva? Snubben jag spelar mot är lite halvtomtig, och senast han hade set bettade han på rejält. Det är väl ungefär vad jag vet om honom. ***** Hand History for Game 2772426268 ***** $50 NL Texas Hold'em - Sunday, September 25, 09:29:23 EDT 2005 Table Table 36847 (6 max) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 2: Maugly ( $95.95 ) Seat 4: dr_intense ( $150.78 ) Seat 5: colgate2 ( $52.60 ) Seat 6: punkachick ( $70.70 ) Seat 3: Ronning ( $73.90 ) Seat 1: cantaso ( $30.45 ) Maugly posts small blind [$0.25]. Ronning posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ronning [ As Td ] dr_intense calls [$0.50]. colgate2 folds. punkachick calls [$0.50]. cantaso folds. Maugly folds. Ronning raises [$1.50]. dr_intense calls [$1.50]. punkachick calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ 3s, Tc, Ad ] Ronning bets [$4]. dr_intense folds. punkachick calls [$4]. ** Dealing Turn ** [ Kc ] Ronning bets [$8]. punkachick calls [$8]. ** Dealing River ** [ 5s ] * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 Ronning bets [$15]. punkachick calls [$15]. punkachick shows [Ace, 9 kicker] Ronning wins. Har han träffat setet är det bara att betala av, men lägre tvåpar eller ett naket A känns som en betydligt vanligare hand. I övrigt känner jag mig tämligen obekväm med att höja AT ur position ens shorthanded, men det är ju individuellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
liggat Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 *bort* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjorich Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 Det enda realistiskt farliga är floppat set i treor, eller AK. Visst är sannolikheten betydligt större att han har hittat något annat som han tycker känns starkt. Jag skulle försöka få in så mycket som möjligt av stacken i det läget. Har han tomtat in hålstegen eller liknande skulle jag också betala... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 25 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 25 September , 2005 Tja, tack för svaren. Jag checkade, och fick en check efter mig. Han visade upp A2. Måste lära mig använda tiden jag har att fundera över vad han verkligen har. Skulle som ni redan sagt varit beredd att betala av om han nu verkligen satt hålstegen eller hade setet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 Med AK bör han ju lätt höja på floppen och på turn så lär han också höja. (Möjligtvis slowspela turn, men inte flopp) Och kanske att han kanske skulle höjt dig preflop med AK. ´Det känns som du bör ha honom rakt igenom och jag skulle lätt värdebeta på river. Han sitter troligtvis på ett okej A och han har inte träffat kickar. Typ AQ,AJ eller möjligtvis A8-9. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 Värdebet på rivern är livsviktigt och något jag själv ofta undlåter. Tror det kostar mig mycket i längden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bullebyn Postad 25 September , 2005 Rapport Share Postad 25 September , 2005 -> dlinder farligt men det är en stor lucka om du inte värdebettar river, kolla in howard-dvdn så pratar han en del om det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts