thorn Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Enformigt, ja visst, men det är dessa jag fastnar på idag. En lite annorlunda situation här. Jag vill veta om jag resonerar någorlunda rätt. Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter Preflop: Hero is Button with Th, Tc. 3 folds, MP1 calls, 1 fold, MP3 calls, CO calls, Hero raises, 2 folds, MP1 calls, MP3 calls, CO calls. Flop: (9.50 SB) Js, 2d, 8s (4 players) MP1 checks, MP3 bets, CO calls, Hero ? MP3 är extremt aggressiv, han kan definitivt beta ut med färgdrag. Jag resonerar så här; Hade CO lagt sig hade jag höjt, men mot två spelare och en bakom mig är jag säkert redan slagen av någon med en J eller så är det stor chans (hur stor !?!) att jag kommer förlora mot färgen innan showdown. Kan det finnas någon mening i att syna och se turn och höja där om det inte är en spader? Eller gör jag rätt i att vara pessimistisk och lägga handen redan här? EDIT: Omstrukturerad. Tack för era svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Kan det finnas någon mening i att syna och se turn och höja där om det inte är en spader? Absolut. En "extremt aggressiv" spelare kan lätt beta med 98 eller 77 här. Det är oroväckande att det kommer en syn emellan, men detta är nog ingen knekt för den hade höjt. Kanske är det en stark hand som tänker höja turn, men då slinker du ju lätt. När du höjer turn gör du det med avsikt att inte lägga in fler bets. Så lägg på 3-bet och checka bakom på river. --- Callahan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts