thorn Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Hur ser ni på situationer där man sitter med ett högt pocket och ett ess kommer på floppen. I denna hand bestämmer jag mig för att kolla läget med ett bet på floppen, när jag inte får motstånd så fortsätter jag spela aggressivt på turn, men min paranoida natur får mig att checka river. SB har precis satt sig på bordet. Button har spelat ca. 15 händer, satte sig på bordet med 5 BB och har spelat helt galet med klonkat ihop lite mer pengar på en del fina rivers, han verkar vara en typisk maniac. Party Poker 2/4 Hold'em (7 handed) converter Preflop: Hero is BB with Qh, Qs. 4 folds, Button calls, SB raises, Hero 3-bets, Button calls, SB calls. Flop: (9 SB) As, 8h, 2s (3 players) SB checks, Hero bets, Button calls, SB calls. Turn: (6 BB) 7d (3 players) SB checks, Hero bets, Button folds, SB calls. River: (8 BB) 5h (2 players) SB checks, Hero checks. Final Pot: 8 BB Citera
Callahan Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Äsch, kör in en bet på river också och syna eventuell höjning. Skulle maniac checksyna hela vägen med ett äss? Skulle maniac lägga ett par här? I båda fallen gissar jag nej. -- Callahan Citera
thorn Postad 24 September , 2005 Författare Rapport Postad 24 September , 2005 Äsch, kör in en bet på river också och syna eventuell höjning. Skulle maniac checksyna hela vägen med ett äss? Skulle maniac lägga ett par här? I båda fallen gissar jag nej. -- Callahan Button hade spelat tokigt, SB hade jag ingen read på. Citera
Zoogin Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 *Edit: Läste fel. Raderade min första kommentar. * Bra spelat. Citera
Callahan Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Äsch, kör in en bet på river också och syna eventuell höjning. Skulle maniac checksyna hela vägen med ett äss? Skulle maniac lägga ett par här? I båda fallen gissar jag nej. -- Callahan Button hade spelat tokigt, SB hade jag ingen read på. Oj då... Öh... bra spelat i så fall. --- Callahan Citera
Carbon Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Varför säger alla bra spelat? Med tre spelare i potten borde åtminståne en spelare ha ett A. Är inte det bara att skänka port pengarna? Citera
Zoogin Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Varför säger alla bra spelat? Med tre spelare i potten borde åtminståne en spelare ha ett A. Är inte det bara att skänka port pengarna? Om button är en maniac hade han förmodligen höjt på floppen med ett ess, förmodligen innan floppen också dessutom. Eftersom SB raisar innan floppen, men inte visar någon styrka när det finns ess på floppen så skulle jag gissa på ett pp där, en passiv spelare som vill till showdown. Men möjligt är också att han vill syna ner sitt ess med dåliga kicker som han är rädd ska förlora då HERO visat så mycket styrka. Skillnaden att beta på turn och att, som alternativt spel, checka på turn med avsikt att syna river (om det inte utbryter några fyrverkerier) är att man inte ger några gratiskort. Det finns ju bla möjliga färgdrag som man vill ska betala för att se nästa kort. Citera
Recommended Posts