Gå till innehåll

FLT - Rätt att syna ner med bara A high?

Incrediboy

Recommended Posts

Här är en hand jag tycker var rätt intressant. Stämningen vid bordet var förvånansvärt lös för att vara PP's 1/2 bord då jag oftast tycker att dessa bord är tightare än ex. 2/4. Inen read direkt på fi.

Party Poker 1/2 Hold'em (9 handed) converter

Preflop: Hero is UTG+1 with A:spade:, Q:diamond:.

1 fold, Hero raises, 3 folds, CO calls, 3 folds.

Tidig pos. med AQo på ett relativt löst bord, höjningen känns ganska självklar. Kallsyn av killen i CO.

Flop: (5.50 SB) 9:diamond:, 8:diamond:, 2:club: (2 players)

Hero bets, CO raises, Hero 3-bets, CO calls.

Ingen superflopp direkt, ett halvsvagt bakdörrsdrag till en flush, en väldigt osannolik bakdörrstege samt två överkort då. Bettar ut ändå som jag brukar då jag tror jag har bästa handen. Mothugget behöver ju inte betyda så mycket, CO kan ju försöka testa mig ifall jag har överkort som missat. Han kan sitta på nåt drag och försöka få till ett gratis kort etc. När jag tre-bettar lugnar han ner sig igen.

Turn: (5.75 BB) 5:club: (2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

Låg rag på turn, här gör jag ett litet misstag tycker jag som inte bettar igen för att se var jag står. Checkar och CO bettar ut direkt, nu vet jag ju inte alls var jag står. Ångrar mig direkt efter jag tryckt på check-knappen. Hela tiden har jag satt CO på nån form av överkort, AQ, AJ, KQ. Ett mid-pocket är väl inte heller helt osannolikt. Har väl antagligen odds för att syna, men det känns ändå åt h-e fel att jag inte betade, speciellt som jag hade satt CO på en hand som är sämre än min i flera fall typ.

River: (7.75 BB) 4:spade: (2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

Ingen träff nu heller, men då jag visade svaghet på turn ser jag ingen annan råd än att check/syna då det ligger nästan 10BB i potten och jag tror jag har en hyfsad chans att ta hem potten

Final Pot: 9.75 BB

Att jag inte betade turn behöver vi kanske inte diskutera så mkt då jag insett att det var ett stort misstag(om nån inte håller med mig så får ni givetvis säga till). Dock undrar jag vad ni anser om att jag synar ner när efter mitt misstag? Skulle jag ha bet/foldat i nåt läge istället eller vad?.

Resultat inom kort............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag inte betade turn behöver vi kanske inte diskutera så mkt då jag insett att det var ett stort misstag(om nån inte håller med mig så får ni givetvis säga till). Dock undrar jag vad ni anser om att jag synar ner när efter mitt misstag? Skulle jag ha bet/foldat i nåt läge istället eller vad?.

Om du ska lira handen aggressivt så kan man göra det ganska enkelt. Du betar du turn, lägger på höjning och checksynar river om det inte kommer flushkort.

Med check på turn vet jag inte riktigt, men att syna kan ju inte vara så illa. Synen på river är ju ett måste när draghänderna missar.

--- Callahan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser