Peder.A Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Har tyvärr supit bort den riktiga handhistoryn så ni får hålla till godo med en egengjord. Spelar ingen större roll eftersom det hela inte är så komplicerat. Jag har varit vid bordet max 20 minuter och ingen har direkt utmärkt sig varken på det ena eller andra sättet. Unibet 0.25/0.50 6 spelare UTG: Jag 50e D: Fi 1 50e BB: Fi 2 35e Får AA och höjer till 2 de två efter mig foldar Fi 1 raise 5,00 Jag sätter honom omedelbart på ett högt par, eller möjligen AK Men JJ-KK känns mest troligt. Sb fold BB call 5,00 Ett lägre par känns troligt. Hur ska jag agera nu? Helt givet att jag måste höja men hur mycket? Jag bestämmer mig till slut för att gå all-in. Jag är medveten om att jag med stor säkerhet skrämmer bort de andra genom en sån här move. Men samtidigt kan det ju se ut som att jag försöker köpa potten, dvs jag vill absolut inte ha syn från någon. Det är detta jag hoppas på när jag ställer in. Om de foldar har jag ju ändå tagit en hyfsad pott. Hur resonerar ni här? Citera
busen Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Kan citera en duktig NL spelare: mitt tips e att inte overskatta de hoga paren.. prova att spela de annorlunda o hall pottern nere.. .de ar trots allt bara 1 par... prova o limpa sent o inte overbeta sa du blir overcommitad nar du val far en reraise mot dig.. eller gor som jag gjort de sista ggrerna, ga all in pre flop helt enkelt. idag har jag fatt syn 3 ggr o dragit in 3000 dollar,helt sjukt, antingen spelar du dem super hart eller mjukt o sneaky.... mitt tips e att inte fa for stora potter med dem Citera
gnurfen Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Nu är jag en ganska usel lowlimit/microlimit spelare, så ta rådet för de nivåer där jag lirar. Jag skulle gått all-in alla gånger i det här läget. Dels eftersom jag tror jag får syn av minst en, dels eftersom det finns kraftiga nackdelar med att höja lite till o invänta floppen. På floppen finns det en del scarecards för dig, och givetvis för dina motspelare. Men floppar du triss, då är det nog svårt att få ut speciellt mycket pengar av motståndarna. Om det å andra sidan kommer scarecards för dig, så kan de ju dra nytta av det. Jag skulle gått all-in, och på 0.1/0.2 så skulle minst en av dem ha synat. Citera
Magaluf Raider Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Helt rätt med all-in här. Det är precis den här sitsen man vill ha med AA eller möjligen med KK. Vad kan Fi1 ha? QQ-AA eller möjligen AK(s)? Du är stor favorit och det är bara att lasta in. Citera
Fido Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Jo... lasta in... Du är favorit nu, och då ska du utnyttja det. Synar du och floppen ger K, Q eller J... så känns det ju olustigt när du satt de andra på KK-JJ. Bättre att smaska på och hoppas på syn. Citera
Plox Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Japp guldläge att trycka in allt du har, blunda och hoppas på det bästa. Citera
cheunce Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Rätt eller fel, men jag hade gått all in där och hoppas på det bästa. Ofta får man en syn på denna nivån och ibland blir man utdragen men det är ju det man har bankrulle till. Just nu leder du och genom att gå all in så slipper du ett svårt beslut på en flopp med höga kort. Citera
Peder.A Postad 22 September , 2005 Författare Rapport Postad 22 September , 2005 Det verkar som vi är ganska överens här. Fi 1 synade och fi 2 foldade. Nu vet jag nästan helt säkert att han har KK Jag blir fullständigt lugn och avslappnad när ett A visar sig på floppen. Mycket riktigt visar fi 1 upp KK. Riktigt skönt och vinna där. Senaste gången jag hamnade all-in preflop med AA var också mot KK och då blev jag utdragen... Citera
Recommended Posts