Gå till innehåll

BOK: "Vinnarstrategier för Hold'em" av Sundin


Lasse Kongo

Recommended Posts

Enligt Expressen låter det som ännu en nybörjarbok...

men vi får väl se, kan ju i alla fall inte skada med en bok till på marknaden.

 

Enligt Expressen? :) Samma expressen som skriver att Linda Rosing har gått till "semifinal" i Aruba, osv...

 

Expressen & Aftonbladet ska läsas med "tvärtomspråket"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
är det nån som har läst den? och är den värd att köpa?

 

Jag har läst den, och jag tycker att den var väldigt lärorik.

Mycket praktiska grejer om tex. tips hur man lirar mot en loose-passiv spelare, hur man räknar pottodds.

 

Boken är skön att läsa, lättläst.

 

Om jag skulle jämföra denna bok mot "Pokerhandboken" så är det att PHB tar upp mycket teoretiskt, medans denna bok tar upp mycket praktiskt.

 

Helt klart mycket läsvärd, för nybörjare, och vissa amatörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå läst den. Tycker den är bra. Den är väl inriktad på de som spelat ett litet tag och vill lära sig lite mer.

 

Är det någon som spelat Texas ett litet tag och känner att man vill köpa en bok för att lära sig mer är detta ett bra alternativ. Skulle rekommendera denna framför Pokerhandboken om det är Texas man är intresserad av. Står dessutom ganska mycket om NL.

 

/L-K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har också läst boken och gillar den skarpt. Schemat för starthänder i limit är bara att ha framför datorn. Till skillnad från många liknande scheman så tar den med i beräkningarna hur många som synat före dig och om det är en raisad eller oraisad pot osv. Mycket bra grund att utgå i från och att falla tillbaka på när det stormar.

 

Dessutom innehåller boken lättfattliga (för den som har spelat en del) men samtidigt mycket avancerade koncept, som hjälpt mig åtskilligt med mitt NL/PL-spel.

 

Köp den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boken är OK, men inget för dom avancerade spelarna.

 

Dock finner jag det "roligt" att det i boken ständigt predikas för raise och re-raise, men väldigt många exempel utgår från att man limpat in eller synar en tidigare höjning... ;)

 

 

I övrigt skriven på ett lättläst sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boken är OK, men inget för dom avancerade spelarna.

 

Dock finner jag det "roligt" att det i boken ständigt predikas för raise och re-raise, men väldigt många exempel utgår från att man limpat in eller synar en tidigare höjning... ;)

 

Nu vet jag inte om du främst syftar på FL eller NL. Men om man tar NL så tycker jag starthänderna ofta förespråkar limp eller syn av tidigare höjningar. Och det är väl inget fel med det.

Med raise och re-raise framför syn menar de väl främst i spelet efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om du främst syftar på FL eller NL. Men om man tar NL så tycker jag starthänderna ofta förespråkar limp eller syn av tidigare höjningar. Och det är väl inget fel med det.

Med raise och re-raise framför syn menar de väl främst i spelet efter floppen.

 

 

Vi kanske tolkar saker olika i boken, men selektiv-aggressivitet promotas ständigt i boken. Oavsätt FL eller NL. Detta stödjer jag till 110%. Men jag har små flinat lite när vissa kapitel sammanfattas med exempel som inte stämmer mot den spelar-profilen. Och jag syftar mycket till spelet PRE-FLOP spelet. Men som jag antyder i mitt förra inlägg tycker jag att bokens innehåll helt OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
intressant. Nån som känner till författarna Olle Sundin och Martin Östman?

 

http://expressen.se/index.jsp?a=439518

 

Olle Sundin vet jag mycket väl vem det är, ett år äldre än mig från samma lillhåla Härnösand. Via vänner o bekanta så har man hört rätt mycket om hans pokerkarriär.. Inte helt misslyckad sådan :P Han har lirat vinnande i 3 år minst och spelar vad jag vet 10-20 på nätet. Nickar zumphen på en del nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...