Gå till innehåll

Individanpassad money managment regel?


AoZ

Recommended Posts

Hej Bullen....

 

Mitt problem är kort sagt att jag inte kan minimera mina förluster.

Vinster har jag och de är jag ganska nöjda med, men de äts upp av mina större förluster.

 

Kan ta gårdagen som exempel.

Grindar på 0,25/0,5 5CD borden (multitablar 3st bord) och går plus på samtliga 3 har jag för mig. Rullen (en mycket blygsam sådan men ändå)stiger med ca 30% och jag är supernöjd. Sedan hoppar jag in på omaha hi/lo och torskar hela vinsten plus 40% till av rullen. Samtidigt på 5CD borden får jag svårt att släppa en triss som torskar mot en färg. Det hela slutar med att jag den sista timmen torskar hela ca 7-8 inköp!!! och det görs inte under tilt, detta är viktigt, ej under tilt. Bara att korten inte kommer och jag tror att de till slut ska komma. När de väl kommer ser jag mig slagen ändå.

 

Ja, jag vet att:

1. i omaha hi/lo är variansen oerhört stor

2. min rulle är egentligen för liten för spel på omaha hi/lo.

 

Gå ner till 0,1/0,5 bord gör jag inte vad gäller 5CD, de borden känns alldeles för smått...

 

Det jag behöver är någon typ av money managment regel som säger att om jag vinner och sedan börjar torska så ska jag sluta spela på en viss nivå. Nu när jag hamnar i en svacka så börjar jag tänka att "nu vänder det snart, då kommer monsterhänderna", vilket aldrig händer.

 

Finns det någon bra "regel" och som teoretisk ska minimera förlusterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...