Slask Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Spelade denna hand för en stund sedan. Eftersom detta har hänt mig ett antal gånger så vill jag veta om det är rätt att syna i dessa lägen. Har inte direkt nång read på mina motspelare. Game # 130427876 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Hova" Game ended 2005-09-20 11:01:08 GMT+01:00 Players: Simbas (EUR 27,95 in seat 1) Slaskan (EUR 90,00 in seat 2) <--- Jag Hogberg$ (EUR 62,79 in seat 3) polle34 (EUR 34,15 in seat 4) Barre_S (EUR 21,45 in seat 6) Dealer: Barre_S Small Blind: Simbas (0,25) Big Blind: Slaskan (0,50) Slaskan was dealt: 7c - Qc Hogberg$ Call (0,50) polle34 Call (0,50) Barre_S Fold Simbas Call (0,25) Slaskan Check ------ Gratis flopp Flop 5c - 4s - 8c Simbas Check Slaskan Check ----- Flush drag på floppen som jag väljer att checka Hogberg$ Check polle34 Check Turn 5c - 4s - 8c - 3c Simbas Check Slaskan Bet (1,00) -----Där satt den. Väljer att göra en liten bet för att inte avslöja min hand. De andra verkar inte ha mycket. Hogberg$ Call (1,00) polle34 Call (1,00) Simbas Fold River 5c - 4s - 8c - 3c - Th Slaskan Bet (8,25) -----Ingen verkar har nått men bettar 8 och hoppas på att åtminstånde nån har fått nått på rivern. Hogberg$ All-In (61,29) -----Aj aj, Det känns lång väg som om jag är uppe emot en till flush. Frågan är bara om den är lägre eller högre. polle34 Fold Slaskan Call (53,04) -----Väljer tillslut syn. Är det rätt att syna med Q hög flush när någon annan går All-in? Resonerar ni annorlunda om ni sitter med tex 5 hög flush i detta läge? * Bort med Resultat - QoS * Citera
Djens Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Skyll dig själv, du mesade och slowade hela handen och har alltså ingen aning om vart du står. mao borde du nästan lägga dig mot en kompetent Fi. Citera
WeeM Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Man kan inte säga om man ska syna där generellt, som du spelar handen så ställer du dig själv i ett svårt läge eftersom du inte har mycket till information om dina motståndares händer, skulle nog föredra ett bet på floppen med håldrag och färdrag, dels för att maskera din egen hand, dels för att få lite info om vad de andra kan tänkas ha, hade han synat där och spelat lika i övrigt hade folden kanske legat närmare till hands. Nu blir det mer en coinflip syn. Citera
the_dafvud Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 på den nivån är 50 % tomtar så han kan lika gärna ha nötfärg/str8 flush som han kan ha 8 hög färg. Om han inte har visat nåra tomtetendenser innan tycker jag du ska folda, annars syna. dremot med en flush lägre än 10 skulle jag foldat alla ggr Citera
cheunce Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 på den nivån är 50 % tomtar så han kan lika gärna ha nötfärg/str8 flush som han kan ha 8 hög färg. Om han inte har visat nåra tomtetendenser innan tycker jag du ska folda, annars syna. dremot med en flush lägre än 10 skulle jag foldat alla ggr Har inte direkt nång read på mina motspelare. Eftersom han inte har någon read och pga hans mes spel på flop och turn tycker jag att det är en given fold. Att 50% skulle vara tomtar på denna nivå tycker jag inte stämmer. Däremot är det vanligt att monster-betar ofta betyder starka händer på denna nivå. Att syna den beten utan read och info är 100% tomtigt Citera
parre Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 på den nivån är 50 % tomtar så han kan lika gärna ha nötfärg/str8 flush som han kan ha 8 hög färg. Om han inte har visat nåra tomtetendenser innan tycker jag du ska folda, annars syna. dremot med en flush lägre än 10 skulle jag foldat alla ggr Om han lika gärna kan ha nötfärg/färgstege (förretsen är inte färgstege möjligt på detta bräde) som 8-hög färg så är det ju en soklar syn. Utan att orka räkna på de kombinationer som slår vår hjälte i handen (Kx klöver, Ax klöver) och de kombinationer som vår hjälte spöar (typ alla andra XcXc-händer) så är det ju en soklar syn. Däremot så vet jag inte hur slaskig han är, skulle han limpa 93s UTG? Vad är hans handrange på limpar UTG? Jag skulle anta relativt bred eftersom det är låglimit sexmax. Sen några tips: 1) Du har inte bara flushdrag, du har hålstegdrag också (3 extra outs) på floppen. Alltså bör du beta din hand redan på flop, definitivt. 2) Beta mer på turn. Betar du floppen så kan du utan problem beta minst 8 på turn typ. 3) Syna river om det är inte är jättetajt spelare du är uppe mot. Citera
Recommended Posts