Gå till innehåll

Vad värderar ni högst på er pokersajt?


Odman

Recommended Posts

Jag tänkte skapa en liten tråd där vi här på forumet diskuterar vad som utmärker en bra pokersida.

 

1. Vilka är de tre viktigaste aspekterna för att just du stannar kvar på sidan du spelar? Skriv gärna svaren i rangordning efter hur viktiga de är för dig.

 

2. Vad var det som gjorde att du började spela på just den här sidan ?

 

3. Vad saknar du / kan förbättras på den sidan du spelar nu ?

 

Om ni har lite svårt att komma på svar på frågorna så kanske de här små lathunds-svaren kan vara till hjälp.

 

1: De har gratis utbetalning till konto

De har bra och snabb support

Det finns mycket fisk på sidan

De har låg rake

De har ett bra och lättorienterat interface

De är registerade i europa och inte i ett land i sydmamerika

De går att nå via telefon, man får "mänsklig" kontakt med företaget inte bara e-mail

 

2: TV-reklam

En kompis Tipsade mig

Hittade det själv av en slump

Pokerforum.nu

 

3: Denna är ju svår att skriva en lathund för så här får du tänka till själv.

 

* Till onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vilka är de tre viktigaste aspekterna för att just du stannar kvar på sidan du spelar?

 

* Registrerad i Europa

* Många spelare, alltid många bord tillgängliga

* Jag har en bra rakeback-deal

 

2. Vad var det som gjorde att du började spela på just den här sidan ?

 

Många spelare, fick rakeback.

 

3. Vad saknar du / kan förbättras på den sidan du spelar nu ?

 

* Programvaran skulle kunna förbättras, många småbuggar som borde fixats för längesen.

 

* Supporten är som att prata med en vägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har denna frågan på Twoplustwo forumet också för att se lite vad våra amerikanska kollegor värderar högst. Det som hitills verkar vara avgörande är signupbonus , reload bonus och sedan rakeback.

 

En sak som jag tänker på bara är vet fisken om rakeback deals? Det känns bara som att spelarn som vill tjäna lite extra på poker tänker på detta. Majoriteten av spelare ser det som ett nöje och räknar inte med att vinna, dessa spelare bryr sig knappast om rakeback?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vilka är de tre viktigaste aspekterna för att just du stannar kvar på sidan du spelar? Skriv gärna svaren i rangordning efter hur viktiga de är för dig.

1.

-Registrerad inom EU området.

-Utbetalning till bankkonto.

-Mycket spelare.

 

2. Tre ovanstående.

 

3. Trevligare support hade vart fint, att man inte blir mer lr mindre anklagad för bedrägeri när dom slarvar bort ens pengar. Något i stil med lojalitets bonus, dock inte pengar. Kanske att dom skickar en på live turneringar lr liknande (genererar ju ändå tusentals dollar i rake i månaden så något hade vart kul)

Högre limitar hade vart kul oxå (spelar på partynätverket) och dom kunde gott ha några nl5000 bord i vart fall tycker man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Storlek för att alltid kunna hitta ett bra bord.

2. Tillförlitliga servrar.

3. Inom EU.

 

Om någon av ovanstående saknas så ska det mycket till för att jag ska välja den klienten. B2B t.ex. blir ett undantag för forumsturneringar då den normalt faller på regel 1. Stars är för mig i viloläge tills jag vet hur skattmasen förhåller sig till detta. Crypto faller på dålig erfarenhet med dåliga servrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte skapa en liten tråd där vi här på forumet diskuterar vad som utmärker en bra pokersida.

 

1. Vilka är de tre viktigaste aspekterna för att just du stannar kvar på sidan du spelar? Skriv gärna svaren i rangordning efter hur viktiga de är för dig.

 

2. Vad var det som gjorde att du började spela på just den här sidan ?

 

3. Vad saknar du / kan förbättras på den sidan du spelar nu ?

 

Om ni har lite svårt att komma på svar på frågorna så kanske de här små lathunds-svaren kan vara till hjälp.

 

1: De har gratis utbetalning till konto

De har bra och snabb support

Det finns mycket fisk på sidan

De har låg rake

De har ett bra och lättorienterat interface

De är registerade i europa och inte i ett land i sydmamerika

De går att nå via telefon, man får "mänsklig" kontakt med företaget inte bara e-mail

 

2: TV-reklam

En kompis Tipsade mig

Hittade det själv av en slump

Pokerforum.nu

 

3: Denna är ju svår att skriva en lathund för så här får du tänka till själv.

 

* Till onlinepoker - QoS *

 

1. Spel jag kan slå.

2. Rakeback.

3. Support för Poker tracker.

4. Skattefrihet för svenskar.

5-99. Ingenting

100. Allt övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att rakeback är ett genomgående tema för att spelare

ska stanna kvar på sidan. Men återigen, är detta något fisken tänker på ?

 

Detta är ju något som ni mer seriösa spelare tänker på.

 

Naturligtvis tänker inte fisken på rakeback. De vet inte ens om att det existerar.

 

Men för spelare som har en stor volym är det naturligtvis väldigt viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det jag tänker på är att hur får man fisken att stanna.

Det som har skrivits här är vad "vinnande" spelare tänker på.

Men om det inte finns någon fisk kvar på sidan finns det snart inga vinnande spelare kvar på sidan heller. Om alla vinnande spelare bara spelar mot varandra går bara pengarna runt och tillslut är alla gula för företaget tagit allt genom rake.

 

Så försök att sätta er in i fiskens sätt att tänka. Varför spelar jag på den här sidan ? Varför valde jag den här sidan ?

 

Är det för att det var lätt att sätta in pengar, kanske var det för att mina polare spelar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det jag tänker på är att hur får man fisken att stanna.

Det som har skrivits här är vad "vinnande" spelare tänker på.

Men om det inte finns någon fisk kvar på sidan finns det snart inga vinnande spelare kvar på sidan heller. Om alla vinnande spelare bara spelar mot varandra går bara pengarna runt och tillslut är alla gula för företaget tagit allt genom rake.

 

Så försök att sätta er in i fiskens sätt att tänka. Varför spelar jag på den här sidan ? Varför valde jag den här sidan ?

 

Är det för att det var lätt att sätta in pengar, kanske var det för att mina polare spelar här.

 

Vem har sagt att ingen av de som skrivit är förlorande spelare ?

 

Tycker alla här antar att bara för man browsar runt pf.nu och skriver något inlägg då och då är man en vinnande spelar, verkar inte finnas någon som förlorar.. ;)

 

(no offence mot er som skrivit)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora massan av fisk är nog mer omedveten än så. De allra flesta jag känner som spelar har börjat genom sitt spelombud, Unibet/Expekt/Lad etc. Det är rätt naturligt eftersom det till en början känns läskigt att spela online om pengar, då är det självklart att man väljer ett ställe man litar på och där man är bekant med alla rutiner, där man får snacka på sitt eget språk med kundtjänst mm.

 

Bonusar har man inte koll på/ Rakeback har man ännu mindre koll på.

 

Sen finns det väl de som börjar lira utan att ha sysslat med sportsbetting också och dem känner nästan helt säkert någon som redan spelar och börjar lira på polarens site av ungefär samma annledningar som kattegori ett, det känns tryggt och polaren kan hjälpa till om man har några frågor.

 

Sen stannar nog de flesta på sin första site tills de blir mer medvetna men då är de förmodligen inte fiskar längre. Iaf inte i ordets rätta bemärkelse.

 

Reklam, Reklam Reklam, PR och utnyttjande av befintlig kundkrets. Tråkigt men jag tror det är mer sånt som nätverken kommer lägga pengarna på istället för sänkt rake. Åtminstonde tills marknaden är totalt upparbetad, överettablerad och spelarna totalt kräsna och mycket medvetna. Först då tror jag det är lönt att konkurera med bättre klient, lägre rake etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett välformulerat svar Baloo

 

Detta gör en följdfråga möjlig. Vad är det absolut viktigaste för en nystartat pokersite att tänka på ? Att kunna svara på alla möjliga språk, att ge en bild av att vara en säker instans. Bonusar verkar ju inte så viktiga uppenbarligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...