Lunkan88 Postad 19 September , 2005 Rapport Share Postad 19 September , 2005 $5,5 SnG på Expekt med 5 spelare. Eftersom det inte går att exportera handhistorik från turneringar på Expekt får jag skriva in det här manuellt. Blinds 10/20 Alla runt 1000 i marker. Jag får A J UTG och höjer upp till 60. (Notera: endast fem spelare vid bordet.) SB och BB synar. Potten på 180. Flop: 5 7 10 SB bettar 80, BB synar. Potten är på 340 när det är min tur. Med två överkort och pottodds på 4,25:1 synar jag. Rätt eller fel? Pott 420 Turn: A SB bettar 20, BB synar. Pott: 460. Jag är lite missnöjd och hade räknat med att få vinna en lite större bet på turn om jag träffar. Men med både möjligt färg- och stegdrag höjer jag upp till 300. Jag är ganska säker att jag har bästa handen och att de kommer lägga sig om jag höjer så mycket. Men jag vill ju inte ge de korrekta pottodds om de sitter på ett drag. Ska jag nöja mig med att ta hem potten här eller bör jag höja mindre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vertical Mind Postad 19 September , 2005 Rapport Share Postad 19 September , 2005 Nopp, helt rätt storlek på turnbetten om du lägger in 300, tänk på att det är 2 spelare till i potten och någon av dem kan sitta på tex JTs och har således TP på floppen. Någon av dem har garanterat en T, och kommer med sannolikhet att syna då din bet kan tolkas som att du vill ta till vara "scarecardet", A. Får du potten här och nu, bra, syn, ännu bättre. Dock är AT en tänkbar hand som kan vålla problem...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 19 September , 2005 Rapport Share Postad 19 September , 2005 Med två överkort och pottodds på 4,25:1 synar jag. Rätt eller fel? Fel, dina odds är sämre än vad de ser ut och dina outs osäkra. Om du träffar och får mer action kommer du tendera att backa på det (själva betandet alltså). Raise eller fold alltså, med ganska stark betoning på fold. Jag är ganska säker att jag har bästa handen och att de kommer lägga sig om jag höjer så mycket. Men jag vill ju inte ge de korrekta pottodds om de sitter på ett drag. Ska jag nöja mig med att ta hem potten här eller bör jag höja mindre? Det är exakt det här som menas med omvända implicita odds, om du träffar kommer motståndarna vara de som tjänar på betandet om några signifikanta pengar åker in. Jag skulle nog nöjt mig med en syn eller en höjning upp till 300 eller så. Mina motståndare har inte i närheten av bra odds att försöka dra ut ett sånt bet iom att jag inte tänker betala av på rivern om draget går in. Får du potten här och nu, bra, syn, ännu bättre. Hans motståndare ska vara sjukt jäkla dålig för att en syn ska vara bra för honom. Vilket de iofs säkert är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts