Callahan Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 Här är en pott där jag spelade passivt och blev tvungen att lägga eller syna all-in med en inte alltför stark hand. Motståndarna i denna hand var helt okända för mig. Party $100+9, level 2 (15/30) med 8 patienter kvar. Alla relevanta spelare hade ungefär 1000 marker kvar. En spelare i tidig position öppnade för 75. Jag synade med T:diamond:T:spade:. En spelare i sen position synade också och vi blev tre till floppen 8:heart:6:club:2:club:. Spelaren som höjde före flop betade ut 150 och jag synade. Den tredje spelaren gick då all-in för 900 varpå min andra motståndare gav upp. Jag tycker nog det är syn här pga av pottoddsen, men vad har jag för chans att vinna och hur kan jag spela handen bättre? --- Callahan Citera
Blado Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 du spelade handen lite knasigt men jag skulle foldat i den situationen. *Edit* Om jag skulle spelat handen annorlunda skulle jag foldat preflop Citera
vetgirig Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 Du får en jättebra flopp. Ingen av dem bör ha 2-par det enda du behöver vara rädd för är triss eller färgdrag. Det kan då ev vara slowspelade AA. Det kan även vara så att den som går all-in försöker sig på en squeze-play. Det färgdrag som ligger ute gör att det verkar vara en dålig tanke att slowspela AA eller triss - så då är all-in rätt spelat. Har denne färgdraget så är det även då rätt att gå all-in för att ta potten här och nu i en semi-bluff. Även i en ren bluff så är all-in det rätta att göra i denna situationen för motståndaren. Har din motståndare färgdraget eller är på en ren bluff ? I så fall är det rätt att syna - annars behövs klonkskills för att överleva om du synar. För att spela handen bättre så bör du inte syna efter floppen utan höja rejält. Du har ett överpar på en låg flopp med misstänkt färg-drag - du vill inte att motståndarna skall få pottodds och syna med färgdrag eller 2 överkort. Det ligger ca 450 i potten och du har ca 900 i din stack - ett pottbett skulle innebära att du satsar 50% av din stack och då kan du lika gärna gå all-in för att visa att du menar allvar. Så gå ALL-IN efter floppen. Du vill att de andra skall lägga sina händer och ge dig potten utan showdown. Citera
Hjort Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 Jag tycker nog det är syn här pga av pottoddsen, men vad har jag för chans att vinna och hur kan jag spela handen bättre? Här är mitt förslag till HD hos all-innen: Board: 8h 6c 2c Dead: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 47.6724 % 46.31% 01.36% { TcTs } Hand 2: 52.3276 % 50.96% 01.36% { QQ-66, AsKs, AsQs, AsJs, KsQs } Eftersom UTG foldade så skulle vi ju kunna vara lite avancerade och säga att ett ess är ett dött, men det känns som overkill. Jag ser inte direkt något sätt att spela handen bättre. Skulle ju vara om du ansträngde dig lite för att spela seriöst och floppade ett set. Board: 8h 6c 2c Dead: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 47.6724 % 46.31% 01.36% { TcTs } Hand 2: 52.3276 % 50.96% 01.36% { QQ-66, AsKs, AsQs, AsJs, KsQs } Du får en jättebra flopp. Jag skulle höfta på att man har lite bättre än 1/3 equity på floppen, om man ställer in så garanterar man syn av alla bättre händer och fold av nästan alla sämre händer. Om man synar och tar turn så får man mycket mer information om såväl motståndarnas händer och brädan. Skulle exempelvis färgesset komma och båda motståndarna är kvar så har man ju en tämeligen lätt fold. Citera
Recommended Posts