Gå till innehåll

NLT - Träffar setet syna fi's allin här?

Recommended Posts

Postad

$25 NL Texas Hold'em - Saturday, September 17, 15:32:03 EDT 2005

Table Table 36780 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 9

Seat 3: fourfinger4 ( $27.75 )

Seat 10: morgpat ( $44 )

Seat 9: FeedTina ( $69.55 )

Seat 1: E_ZGOUI_P ( $25.25 )

Seat 4: bmw999 ( $54.65 )

Seat 8: Cobalt17 ( $18.95 )

Seat 5: JamesFarmer ( $27.15 )

Seat 6: Trider2004 ( $17.80 )

Seat 7: FurryAces ( $25.20 )

FeedTina posts small blind [$0.10].

morgpat posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to fourfinger4 [ Jh Jd ]

KrazyDan_XXX has joined the table.

>You have options at Table 37446 Table!.

E_ZGOUI_P folds.

fourfinger4 raises [$0.50].

JamesFarmer folds.

Trider2004 folds.

FurryAces calls [$0.50].

Cobalt17 calls [$0.50].

FeedTina folds.

morgpat folds.

** Dealing Flop ** [ Ts, Jc, 6c ]

fourfinger4 bets [$1].

FurryAces calls [$1].

Cobalt17 folds.

** Dealing Turn ** [ 5c ]

fourfinger4 bets [$3].

FurryAces calls [$3].

** Dealing River ** [ Qh ]

fourfinger4 bets [$8].

FurryAces is all-In [$20.70]

Gärna kommentarer på mitt spel också

Postad

Pre-flop: För liten raise...vill gärna se $1. En raise till $0.50 gör ingen skillnad mot att syna $0.25 + att de kan nog räkna med implicita odds från dig om de skulle träffa

Flop:En farlig flopp med både stege och färgdrag. En bet på $1 är som att skänka dem odds för att syna. Gör det lite svårt fr dem och släng in ett pottbet.

Turn:Nu har väl färgen kommit men han kan lika gärna sitta på ett stegedrag(om han nu satt på ett drag vilket är högst troligt). Antingen checkar du här och check-synar river lr så slänger du in en bra bet till..gärnna 2/3 av potten för att veta vart han står.

River:Nu ligger både färgen och stegen så du har inget alternativ här förrutom att check-folda(vid en allt för stor bet).

p.s fold (snart kommer Djens och hävdar en "given syn":P)d.s

edit: ähh..han kom före ändå

Postad

Du höjer för lite preflop, betar för lite på flop och turn. Ta betalt för att låta Fi dra. Efter att han slår om får du i mitt tycke lite för bra odds för att lägga med tanke på nivån (25NL). Om jag räknat rätt (i fortsättningen skriv gärna ut pottstorlek på varje gata) ligger det nästan 40 dollar i potten och du måtse syna 13 till. Jag tror att Fi har AQ/QT/QJ/55 eller liknande tillräckligt ofta för att en syn ska vara rätt. Syna och räkna med att förlora minst 70% av tiden.

Postad

parre, ingen idé att syna där.

Ta t.ex. reuben som i sin bok PLT lade sig för £25 i en pott eller nåt liknande med ett set. han fick 1:50 (eller omd et var 1:80)i pottodds men Visste att han var slagen ändå och lade sig.

Postad

Visst ni duktiga spelare som spelar upp på NL1000$ sov men på nl25$ så kan jag inte se nåt annat än syn killen kan sitta med 44, deä hände rlika ofta vid en all in som om han sitter med färg (har kollat på partypoker 4 bord i 2h och bara ungefär 30% av fallen sitter han faktiskt med en nöt eller möjligt vis starkare hand än 2par när dom trycker in)

Jag accepterar att ni säger fold men man får spela efter nivå med och på NL25 så är det bara att calla, sitter han med färg/stege så är det orutligt men som sagt han kan lika gärna sitta med vilken skit som helst

Postad
parre, ingen idé att syna där.

Ta t.ex. reuben som i sin bok PLT lade sig för £25 i en pott eller nåt liknande med ett set. han fick 1:50 (eller omd et var 1:80)i pottodds men Visste att han var slagen ändå och lade sig.

Jo, men du spelar å andra sidan 2/4 och högre om jag minns rätt, och där är ju nivån sämre på spelarna. Utan reads på NL25 får jag för bra odds för att lägga tycker jag. Å andra sidan skulle jag betat mer på alla gator, så jag hade varit pottcomittad på rivern. Men på så låga nivåer som NL25 så är det utan reads i mitt tycke en syn, även om det må vara en marginell sådan.

Är det på en högre nivå eller mot en spelare jag spelat mycket mot och jag vet att jag är slagen är det en soklar fold.

Ett tips till dig som spelare:

Betar du mer preflop, flop och turn så är du nästan all-in på turn och slipper fatta ett jobbigt beslut där du trots allt har tillräckligt för att lägga! I NL gäller det att våga beta hårt med bra händer så att man får betalt och så att motståndaren får betala för hans drag! Du skrev att han hade AK och färg - du ska vara glad över att han är så pass passiv att han inte återhöjer påvare sig flopp eller turn. Jag hoppas att du i ett liknande läge med två överkort + hålstegdrag + flushdrag på floppen smackar på rejält :)