Gå till innehåll

NLT - För aggressivt spelat drag?

Recommended Posts

Postad

Precis förlorat en hyffsat stor pott handen innan och har inte hunnit reloadat, därav min halverade stack. Multitablar = Inga reads.

Tycker ni det är för aggro lirat? Visserligen är brädan parad men han känns verkligen inte stark. Sätter honom på två höga kort.

#Game No : 2732439577

***** Hand History for Game 2732439577 *****

$50 NL Texas Hold'em - Sunday, September 18, 09:10:04 EDT 2005

Table Table 36643 (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Zorato ( $47.05 )

Seat 2: Gurudev10 ( $34.77 )

Seat 6: HERO ( $27.69 )

Seat 4: virale ( $26.43 )

Seat 3: minive ( $26.15 )

Seat 5: papo420 ( $38.81 )

virale posts small blind [$0.25].

papo420 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 7:spade: 6:spade: ]

HERO calls [$0.50].

Zorato raises [$2].

Gurudev10 folds.

minive folds.

virale folds.

papo420 folds.

HERO calls [$1.50]. <- Lite tiltsyn kan jag erkänna :D

** Dealing Flop ** [ 5:diamond:, 5:spade:, 8:club: ]

HERO checks.

Zorato bets [$2].

HERO raises [$5].

Zorato calls [$3].

Floppar öppet stegdrag, väljer en checkraise.

** Dealing Turn ** [ Q:spade: ]

HERO is all-In [$20.69]

Turn ger mig även färgdrag. I och med att jag har så lite kvar och potten är relativt stor så väljer jag att trycka.

Vad tycker ni? Bra/dåligt spelat? För aggro?

Postad

Ok, blandade åsikter! Trodde Djens om någon skulle gilla det här spelet, men tji fick jag :D

Tycker inte det var så jäkla dåligt spelat ändå, kunde lika gärna varit uppe mot AK enligt mig. Nu stämde tyvärr Djens analys och jag drog i princip dött hela vägen, lite trist när jag satte draget och allt.

Zorato calls [$20.69].

** Dealing River ** [ 9h ]

HERO shows [ 7s, 6s ] a straight, five to nine.

Zorato shows [ 8s, 8d ] a full house, Eights full of fives.

Zorato wins $53.33 from the main pot with a full house, Eights full of fives.

Postad
Jag gillar det här spelet av dig, hade dock tyckt att det varit ännu mer korrekt i en tunering. Pga den stora " chans faktorn " du måste tänka igenom en hel del gånger i en tunering. Hoppas du/ni förstår hur jag tänker.

Tack, förstår precis vad du menar.

Postad

Gillar det inte alls. För det första skulle jag släppa ett sunkigt stegdrag direkt på en parad bräda. Hade jag färg- och stegdrag skulle jag kunna överväga att köra på men det skulle ändå kännas sådär. Hade det inte varit en parad flopp hade jag däremot gillat en höjning, om än lite större än den du gjorde nu. Det optimala vore ju om han la sig direkt men det blir nästan svårt att lägga sig för en såpass liten höjning om han har någonting öht.

Turn gillar jag inte heller. Vore jag i fi:s position skulle jag ärligt talat ha grymt svårt att inte sätta dig på drag eller något mindre bra. Visst har du på en oparad bräda alltid många outs om du får syn men mot de flesta spelare tror jag tyvärr inte du har så stor fold equity att gå på här för att det skulle vara värt det.

Postad

hmmm..Tja, det kan femmorna göra. Men man behöver en riktigt bra read här i så fall så att man VET att Fi sitter på höga kort/högt par.

Att dra på parade brädor är i 90% av fallen en kardinalsynd som borde straffas med långt och hårt straffarbete :)

Jag hade däremot gillat det på floppen 258...om du spelat turn lite annorlunda.

och vadå tiltsyn? Det där är en Premiumhand i mitt tycke :D

Postad
Menar ni verkligen att det är en stor nackdel med parad bräda där? Att Fi ska sitta på just 88 känns ju grymt osannolikt. Snarare bör väl femmorna hjälpa Hero att semibluffa bort ett överpar?

Om du nu klonkar stegen, fundera på hur mycket betalt du kan få av en sämre hand på en parad bräda. Om man sen sätter stegen på turn och får het action när en kung faller på river är det heller inte så roligt.

Postad

Om du nu klonkar stegen, fundera på hur mycket betalt du kan få av en sämre hand på en parad bräda. Om man sen sätter stegen på turn och får het action när en kung faller på river är det heller inte så roligt.

Jag hade nog bettat ut på floppen och ställt in om jag blir höjd. Då hade ett överpar fått något att fundera på, och jag hade knappast behövt fundera på hur jag skulle få betalt vid ev klonk =)

Postad

Jag har ett litet förslag: Beta $10 på turn istället (och syna på all-in). Dels ser det farligare ut för honom än all-in, dels kan du check-lägga river om fi synar och du missar.

Du kan också checka turn. Ibland checkar han då bakom med tex AA. Ibland får du en liten bet mot dig som du kan syna eller kanske höja all-in.

Jag gillar förresten syn på flop följt av check på turn vad som än kommer. På turn kan du check-höja all-in med stegträffar och flush-/stegdrag. Detta är den bästa chansen att försöka övertyga motståndaren om att man har en femma. På det här sättet kan man få betalt två gånger av en svag hand som fortsätter att beta med intentionen att lägga på höjning.

--- Callahan