Gå till innehåll

Calling stations, går det att bluffa dem?


jeehun

Recommended Posts

Calling stations, sådana personer som möjligen övervärderar sina kort, eller som ofta tror att den andre bluffar, har benägenheten att alltid syna, vad du än satsar, vid vilket som helst tillfälle eller situation efter rivern.

 

Min fråga lyder: Går det att bluffa dessa personer och i så fall hur? Och är dessa personer i tilt eller är de alltid så här? Kan man med andra ord markera dem som guldhönor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm det är väl omöjligt att bluffa en sådan spelare? Möjligen med riktigt stora bet (långt över pottstorleken)

 

Fast det smartaste är nog om du gör en liten "notering" på dom som synar allt. Och verkligen låter dom betala för sina långsökta drag och sjukt dumma nyfikenhet... Spela bara mot dom (helst heads up då) när du verkligen sitter på en monsterhand eller har ett bra drag till nötterna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man nog undvika beror lite på hur mycket calling station dom är förstås. Lättast är nog att helt låta bli å bara valuebetta dom som fan. När man spelar mot calling stations måste man omvärdera semibluffar å man kan valuebetta händer som man inte ens skulle drömma om annars. Jag vet har fått lära mig det här på 24hpoker nu senaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela bara mot dom (helst heads up då) när du verkligen sitter på en monsterhand eller har ett bra drag till nötterna
Va?

Du ska spela när du har bättre kort än motståndaren, när du har oddsen på din sida. Mot en calling station kommer du alltså måste göra en del value bet med "dåliga" händer som ändå är relativt bra jämfört med det dom spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh..

Bara för att någon är en "calling station" behöver det väl inte betyda att han/hon spelar skitkort? Dom har väl oftast bara svårt att folda/höja utan bara synar, oavsett hur mycket du bettstorleken i PL/NL.. Spelar man fixed så finns det ju alltid folk som jagar det mesta. Iaf på de små niverna jag spelar (spelade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh..

Bara för att någon är en "calling station" behöver det väl inte betyda att han/hon spelar skitkort?

Som jag förstått definitionen så betyder det att de spelar många starthänder och har skitsvårt att släppa alla floppar de har minsta bit, samt förstås att de ännu inte hittat bet/raise-knappen. Men nyckelegenskapen måste ju ändå vara att de synar alldeles för många händer, och det leder till att man bluffar mindre och valuebetar mera.

 

Men precis som greywolf säger så behöver du inte vänta på någon monsterhand för att ta de här spelarnas pengar. Det du behöver är en hand som i snitt är bättre än handen de synar med, vilket om de synar alldeles för mycket knappast är ett monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många kloka ord om saken. Det jag mest höll med om var egentligen att endast notera dem, för att inte göra onödiga semibluffar som inte går in, men som ändå synas om jag själv satsar på slutet.

 

Som sagt, det krävs ju oftast inte ens högsta paret för dessa att syna, kanske inte värt att försöka semibluffa sig igenom en hel drös med marker för att sedan ändå bara callas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...