Gå till innehåll

Dyra in/uttag B2B nätverket med Neteller?


Anderssson

Recommended Posts

Jag lirar på flera B2B sajter och har alltid använt Neteller för insättning och uttag.

Kollade igenom mina Neteller "transactions" härom kvällen och såg att en hel del cash försvinner i växlingsavgifter(tror inte det är några andra avgifter eller)?

 

Ni som spelar mkt på B2B nätverket, vad använder ni för metod för in/uttag på B2B nätverket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt samma sak och drar mig nu för att sätta in pengar till B2B via neteller. Ett alternativ jag kom att tänka på om man vill åt nån bonus på en B2B site och redan har pengar innan på en annan B2B site är att bara sätta in det minimala beloppet för att plocka bonusen via neteller och resten skickar man från den andra siten.

 

Säg att du har 500€ på HeyPoker och vill ta en 100% 100€ bonus på 24h, istället för att stoppa in kanske 500€ från neteller så sättar man bara in 100€, för att täcka bonusen, och sedan langar över 500€ från HeyPoker så man inte bustar på bonus-siten. På så vis förlorar man bara växelkursen på 100€ istället för 500€.

 

Jag är dock inte säker på vilja siter det går att göra så här på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också märkt att en hel del försvinner vid överföringarna :(

Knepet med överföring från annan B2B-site kan vara värt att prova men när det är 30% max 200€ i bonus så blir det ju 700€ för att få max bonus. Körde med CC på Heypoker eftersom det var 100% match men en limit på 200€ där förstör en hel del. Återstår banköverföring som jag troligen kommer att börja köra mer med. Men då måste man maila ev bonuskod och då ska det klaffa med det också. Hade man sett att det finns en "pending bonus" hade det varit en fördel för då hade man vetat att insättningen blev "rätt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mitt netellerkonto i Euro så jag har aldrig betalat ett enda öre i växlingsavgifter när jag gjort insättningar och uttag via neteller från b2b-siterna. Guld värt!

 

jo när man spelar i euro ja, men i stort sett alla andra siter använder dollar så dom flesta skulle nog torska ännu mer pengar på att ha sitt netellerkonto i euro, synd att man inte kan använda sig av båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mitt netellerkonto i Euro så jag har aldrig betalat ett enda öre i växlingsavgifter när jag gjort insättningar och uttag via neteller från b2b-siterna. Guld värt!

 

:P

Kan man ha 2st Netellerkonto ett i Euro o ett i Dollares?

Är det bara att ändra sitt befintliga Netellerkonto från $ till Euro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ha 2st Netellerkonto ett i Euro o ett i Dollares?

Är det bara att ändra sitt befintliga Netellerkonto från $ till Euro?

 

Du kan inte ha två NETeller konton. Däremot kan du ändra från $ till € eller tvärtom. Ändringen går ut på att du pratar med supporten och skapar ett nytt konto i den nya valutan samtidigt som du stänger ner ditt gamla konto. Inte helt smärtfritt med andra ord.

 

En lösning kan ju vara att låta flickvän/sambo/fru "spela" lite poker på sajter med den andra valutan istället med ett eget konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också märkt att en hel del försvinner vid överföringarna :(

Knepet med överföring från annan B2B-site kan vara värt att prova men när det är 30% max 200€ i bonus så blir det ju 700€ för att få max bonus. Körde med CC på Heypoker eftersom det var 100% match men en limit på 200€ där förstör en hel del. Återstår banköverföring som jag troligen kommer att börja köra mer med. Men då måste man maila ev bonuskod och då ska det klaffa med det också. Hade man sett att det finns en "pending bonus" hade det varit en fördel för då hade man vetat att insättningen blev "rätt".

 

Är absolut inga problem att få Bonusar när man gjort insättningen via Banköverförning. Har nog fått över 20 bonusar den vägen och det har aldrig varit några problem. Dessutom har de oftast pengarna på ditt konto inom 24 timmar när du gjort en banköverförning.

Tyvärr har de även vid insättning och uttag via Bank nu börjat med ett litet valutapåslag, dock väldigt litet men ändå irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är absolut inga problem att få Bonusar när man gjort insättningen via Banköverförning. Har nog fått över 20 bonusar den vägen och det har aldrig varit några problem. Dessutom har de oftast pengarna på ditt konto inom 24 timmar när du gjort en banköverförning.

Tyvärr har de även vid insättning och uttag via Bank nu börjat med ett litet valutapåslag, dock väldigt litet men ändå irriterande.

 

Mailar du direkt när du skickat pengar från din bank eller väntar du tills du ser att pengarna har kommit till ditt B2B-konto ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Jag har märkt samma sak och drar mig nu för att sätta in pengar till B2B via neteller. Ett alternativ jag kom att tänka på om man vill åt nån bonus på en B2B site och redan har pengar innan på en annan B2B site är att bara sätta in det minimala beloppet för att plocka bonusen via neteller och resten skickar man från den andra siten.

 

Säg att du har 500€ på HeyPoker och vill ta en 100% 100€ bonus på 24h, istället för att stoppa in kanske 500€ från neteller så sättar man bara in 100€, för att täcka bonusen, och sedan langar över 500€ från HeyPoker så man inte bustar på bonus-siten. På så vis förlorar man bara växelkursen på 100€ istället för 500€.

 

Jag är dock inte säker på vilja siter det går att göra så här på.

 

Hur skickar jag pengar från en B2B sajt till en annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur skickar jag pengar från en B2B sajt till en annan?

 

Gå in i "transfer". Dyker upp när du lirat ett tag.

 

Och detta går att göra mellan alla siter i B2B nätverket?

Finns det ngn site som inte tillåter detta?

Är det "bonusgrundande" att göra så?

 

Du kan inte göra detta från/till Unibet > Andra sajter, jag tror att det är den enda som inte går.

 

Bonusar får du om du sätter in pengar, inte om du överför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tänkte köra unibet bonusen och måste då alltså flytta pengar neteller -> bank -> unibet och sen tvärtom. Har dock inte riktigt begripet om det är unibet eller neteller som tar ut den här växlingsavgiften?

 

Alltså om jag vill kunna flytta pengar mellan mitt dollar neteller konto och unibet/b2b på billigaste vis hur gör man? Nån mening med att öppna ett bankkonto i euro eller dollar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...