morberg Postad 3 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Tror att jag passar lite på de täta resultatuppdateringarna. Det känns inte sådär himla intressant. Eller? Idag mötte jag Waggho (tror jag). Första gången jag haft en pf-are vid bordet och vetat om det. Såhär gick en av händerna: Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: morberg is Button with Ad, Kc. 1 fold, MP calls, morberg raises, 1 fold, BB (Waggho) calls, MP calls. Flop: (6.33 SB) 3c, 6s, 6h (3 players) Waggho checks, MP checks, morberg bets, Waggho calls, MP calls. Följer upp min PF-raise med bet på floppen. Ganska naturligt. Turn: (4.66 BB) 7c (3 players) Waggho bets, MP calls, morberg raises, Waggho calls, MP calls. Här blir det intressant. Vad i hela världen har en kompetent spelare synat med från BB, synat ett bet på floppen och sedan betat ut med när en 7:a faller på turn? Det skulle vara 77, men varför så passiv på flop? Eller en 6, men det finns bara två stycken ute (=osannolikt). Jag säger att Waggho är full av det och höjer för att få en gratis showdown (jag hade nog lagt mig mot återhöjning)... River: (10.66 BB) 8h (3 players) Waggho checks, MP checks, morberg checks. ...vilket jag också får. Final Pot: 10.66 BB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 3 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Märkligt hur lite aggressionssiffror säger om spelare egentligen. BB är hyfsat passiv, men drar ändå till på turn. Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: morberg is SB with Ts, Js. UTG calls, 2 folds, morberg completes, BB checks. Känns som om det måste vara ok att komplettera från SB här, även om den bara är 1/3 av BB. Flop: (3 SB) Ah, 6d, Jd (3 players) morberg checks, BB checks, UTG checks. Rundcheck. Turn: (1.50 BB) Ac (3 players) morberg bets, BB raises, UTG folds, morberg calls. Kan inte tänka mig att BB slöspelade ett A på floppen. Särskilt inte när ett till faller på turn (vilket minskar sannolikheten att han har ett till). Trots hans relativt låga aggressionssiffror (strax över 1) synar jag ner... River: (5.50 BB) 8h (2 players) morberg checks, BB bets, morberg calls. ...hela vägen. BB visar upp T2o Final Pot: 7.50 BB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 JTs handen, hade du planerat att check-raisa floppen? I handen mot waggho köper jag inte ditt spel på turn. Känns som chansen att du leder på turn är ganska liten, även om du har waggho slagen måste ju MP ha nån sorts hand, du lär inte folda nån av dem med din turnraise speciellt ofta heller. Om du vill se showdown här så är det väl bättre att syna turn och river? Det kostar lika mycket som ditt spel nu fast du riskerar inte en 3-bet samt att du låter waggho bluffa, om han nu gör det. Berätta hur du tänker när du höjer turn där. EDIT: Jag ser gärna att du uppdaterar ofta, bara din och wagghos dagbok jag följer just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 3 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 JTs handen, hade du planerat att check-raisa floppen? Jag vet inte. Tror jag tänkte veka mig med check-fold där. Ett överkort och ett färgdrag som inte passar min hand alls. Men det blir ett annat läge på turn. Om du vill se showdown här så är det väl bättre att syna turn och river? Det kostar lika mycket som ditt spel nu fast du riskerar inte en 3-bet samt att du låter waggho bluffa, om han nu gör det. Berätta hur du tänker när du höjer turn där. Det är väl en sorts semi-bluff som kändes vettig just då. För att waggho ska ha mig slagen behöver han ha träffat flop eller turn, alternativt ha ett PP, och jag tror inte det. Har svårt att se en hand med 3, 6 eller 7 i som han synar en höjning med från BB. Ett högt PP borde han höjt med PF. Ett lågt borde han kastat om han missade floppen. Blir jag 3-bettad på turn kan jag lägga ner med ganska gott samvete. MP är en synstation som synar ner med allt så där är jag inte så bekymrad. Det som är mest mysko är att han bettar ut. Varför? Jag har höjt PF, jag har bettat flop och han skulle kunna förvänta sig att jag betar även turn. Perfekt läge för en CR om han vill mata in bets i potten med en bra hand, men han väljer inte det alternativet (och jag vet att han vet hur man gör). Jag läste någonting av Ed Miller, antingen i SSH eller på 2+2, om märkliga bet på turn och att de nästan alltid var bluffar - just eftersom en CR hade varit det naturliga med en stark hand. EDIT: Jag ser gärna att du uppdaterar ofta, bara din och wagghos dagbok jag följer just nu. Det jag menade var resultatuppdatering, dvs. antal händer och BB. Dagboksuppdatering lär komma som vanligt (dock med ett avbrott på några veckor om ett tag när jag byter bredbandsleverantör). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Köper ditt resonemang om wagghos spel, men varför höja? Det kan ju bara kosta mer än att syna ner eftersom du ibland tvingas lägga utan att se showdown. Är ju bättre att låta han bluffa vidare på river samt garanterat se en showdown för 2BB istället för att riskera att bli utbettat ur handen fast du har lagt 2BB. EDIT: Resultaten över en session eller två är ju tämligen ointressanta om inget speciellt har inträffat. Vi vill ju få bort penga-tänket så mycket som möjligt när vi spelar så det vore väl bättre att uppdatera det var tusende/tvåtusende hand eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Japp, det var jag! När jag insåg att det var du som satt vid bordet blev jag fundersam på hur jag skulle spela mot dig. Jag vet ju att du är som mest aggressiv på floppen, och först fick jag för mig att jag skulle spela hårt mot dig där. Det blev dock inte så lyckat när jag prövade, visserligen lugnade du ner dig när jag hade trebettat floppen, men slutresultatet blev att du tog hem potten med högre kicker (KQ mot min KJ med K på floppen). Sen tänkte jag att jag istället borde låta dig hållas med din aggressivitet på floppen och istället attackera på turn och river. I handen du beskriver ovan är väl mitt försök ganska tafatt. Jag sitter med ess hög, kommer inte ihåg kickern men den var hyfsad i alla fall. Anledningen till att jag bara synar floppen är alltså det jag har skrivit ovan, en bieffekt blir ju dock att MP följer med till turn. Med detta i åtanke skulle jag nog ha checkraisat turn om jag verkligen ville sätta åt dig, men jag antar att jag var för feg för att köra en sån move på turn med ingen träff alls. Istället bettar jag ut och hoppas på att någon eller båda ska lägga er, när MP synar och du höjer känner jag det dock som att ni inte är särskilt sugna på att lägga er, fegar ur, synar och ber en liten bön att mitt ess ska hålla. Sammanfattningsvis kände jag mig osäker på hur jag skulle spela när jag mötte dig, men jag fick en liten revansch mot slutet där jag lyckades bättre. Jag tror att du var big blind och att jag höjde från CO med 55. Du synar och floppen kommer med två överkort till mina femmor samt två ruter. Jag kommer inte riktigt ihåg hur spelet gick på floppen, men ví höjer och återhöjer lite. I det här läget vet jag att du kan ha lite vad som helst, om mina femmor är den bästa handen eller inte är svårt att säga. Turn kommer med en tredje ruter och du bettar ut. Här höjer jag dig, du funderar lite och synar. River är ett ess i spader, du checkar, jag bettar, du lägger dig. Det var spännande men lite läskigt att träffa på dig på bordet, och jag visste inte om du kände igen mitt nick. Hädanefter kanske vi dock till största delen ska hålla oss på olika bord, onödigt att ta upp en plats för en eventuell fisk! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 3 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Köper ditt resonemang om wagghos spel, men varför höja? Det kan ju bara kosta mer än att syna ner eftersom du ibland tvingas lägga utan att se showdown. Är ju bättre att låta han bluffa vidare på river samt garanterat se en showdown för 2BB istället för att riskera att bli utbettat ur handen fast du har lagt 2BB. Den främsta anledningen till att höja är att det finns en möjlighet att Waggho lägger ner sin hand på turn. Om han bluffar och inte har något A eller K på sin hand har han ändå 6 outs att dra ut mig på river. Jag vill hellre vinna potten direkt. Sen kan en höjning hjälpa mig att få gratiskort till framtida drag i kommande händer. Om han är en uppmärksam spelare (vilket han är) noterar han vad som kan hända om han betar in i mig utan att ha en hand på turn och slutar med sådana dumheter . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 3 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 I handen du beskriver ovan är väl mitt försök ganska tafatt. Jag sitter med ess hög, kommer inte ihåg kickern men den var hyfsad i alla fall. Du hade JcTc i handen, så du plockade upp ett färgdrag på turn. Gott om outs mao. MP hade K5o... Det var spännande men lite läskigt att träffa på dig på bordet, och jag visste inte om du kände igen mitt nick. Hädanefter kanske vi dock till största delen ska hålla oss på olika bord, onödigt att ta upp en plats för en eventuell fisk! Det var väl typiskt att jag hade kommit ut ur garderoben med mitt nick just idag . Kul att spela mot lite mer avancerat motstånd, även om jag håller med om att det inte är något som är vinnande i längden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 3 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Sammanfattningsvis kände jag mig osäker på hur jag skulle spela när jag mötte dig, men jag fick en liten revansch mot slutet där jag lyckades bättre. Jag tror att du var big blind och att jag höjde från CO med 55. Såhär var det: Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: morberg is BB with 9s, 9h. 1 fold, MP raises, 2 folds, morberg 3-bets, MP calls. Flop: (6.33 SB) Kd, Qc, Qd (2 players) morberg bets, MP calls. Turn: (4.16 BB) 4d (2 players) morberg bets, MP raises, morberg calls. River: (8.16 BB) Ac (2 players) morberg checks, MP bets, morberg folds. Final Pot: 9.16 BB Bra spelat av dig, medan min fold nog var i vekaste laget. Särskilt när jag vet vad du hade . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Synar du turn då måste du nog syna ner, för inte synar du turn för att dra på 2 outs? Och folda turn känns lite vekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 4 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Synar du turn då måste du nog syna ner, för inte synar du turn för att dra på 2 outs? Och folda turn känns lite vekt. Nej, jag spelar inte bra. Men såhär tänkte jag: på floppen bettar jag ut och får syn. Säger ingenting. Jag tror inte att Waggho har träffat. På turn höjer han med 3-färg på brädan. Jag tror inte på att han har träffat färgen och synar därför. Jag misstänker dock att han kan ha Ad på hand, annars är det en vågad bluff. När sedan ett A kommer på river känns det som om jag är slagen. Jag är inte van att se så hårt bluffande från motståndare när brädan är så pass läskig som den är, vilket är huvudorsaken till att jag lade ner. Det jag har lärt mig är att Waggho alltid ska synas ner eller höjas då han verkar gilla att bluffa lite för mycket tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Synar du turn då måste du nog syna ner, för inte synar du turn för att dra på 2 outs? Och folda turn känns lite vekt. Jag är inte van att se så hårt bluffande från motståndare när brädan är så pass läskig som den är, vilket är huvudorsaken till att jag lade ner. Det jag har lärt mig är att Waggho alltid ska synas ner eller höjas då han verkar gilla att bluffa lite för mycket tror jag. Eller så söker ni helt enkelt upp mig på borden. Det är statistiskt säkerställt att alla som spelar vid samma bord som mig automagiskt klonkar alla sina outs 98,3% av gångerna. Resterande 1,7% är varians. (Bitter, jag? nääää) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Jag är inte van att se så hårt bluffande från motståndare när brädan är så pass läskig som den är, vilket är huvudorsaken till att jag lade ner. Det jag har lärt mig är att Waggho alltid ska synas ner eller höjas då han verkar gilla att bluffa lite för mycket tror jag. Nu blir det valuebets för hela slanten nästa gång vi möts! Nej men att jag höjde turn var nog inspirerat av en av Jason Pohls artiklar om att höja turn med tanken att checka river. Nu checkade jag ju inte river, men tanken var ungefär densamma och i hans exempel var det också en tredje ruter som kom. Mitt minne av händerna var tydligen lite off. Men jag kan tänka mig att jag bettar turn med mina JTs mest för att inte se så förbaskat passiv ut. Jag tänker väl att du kommer betta hur som helst om vi checkar fram till dig, då kan lika väl jag betta och om du eller den andra killen höjer så har jag ju en del outs till river. Möjligt att jag bluffar för mycket, ibland känns det så när inget går hem. De gånger bluffarna sitter känns det dock mycket bättre. Men jag håller fortfarande på och försöker hitta mitt spel på 6max-borden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 5 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2005 Resultatmässig uppförsbacke just nu, det gäller att försöka bortse från det. Det går lite lättare iom att det har gått så tokbra tidigare. Den här handen är lite halvintressant. Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter Preflop: morberg is Button with 4d, Kd. MP posts a blind of $3. 1 fold, MP (poster) checks, morberg raises, SB calls, BB calls, MP calls. Notera att MP postar och checkar. Jag betraktar det som att jag är först in och försöker stjäla med en hand som duger åt det, men inte väldigt mycket annat. Flop: (8 SB) 4s, Qc, 3d (5 players) SB checks, BB checks, MP bets, morberg raises, SB calls, BB calls, MP calls. Nu blir det lite intressant. Jag får mellanparet och bakdörrsdrag till färg. Väljer att höja (inte syna) för att få loss alla som sitter på överkort till mitt par i fyror (dvs. hela bordet) och för att få en chans till gratiskort om nästa kort blir en ruter. Turn: (8 BB) 9c (5 players) SB checks, BB checks, MP checks, morberg checks. Alla checkar runt, så även jag. River: (8 BB) 2s (5 players) SB checks, BB checks, MP checks, morberg checks. Och ännu en rundcheck. Ska jag försöka stjäla potten här med ännu ett bet? Final Pot: 8 BB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 5 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2005 Lästips: The Poker Chronicles. Underhållande blog från high-stakes FL-lirare. Ett smakprov: Today one guy at a table where I hadn’t said a word told me that he hopes I die because of a “bad beat” (I had 12 outs on the flop) I put on him. I told him that there was a high probability that that will happen some day but it didn’t seem to console him. Some people have no patience. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Tycker du spelar K4s-handen bra, OM du vet att blindsen inte synar allt, då är det lika bra att lägga handen där. Bra höjning på floppen tycker jag. På river känns det som ett bet är att kasta pengar i sjön. Du har 3 motspelare varav 2 synade två bets kallt på floppen som inte innehöll några bra drag. Tack för lästipset! Mer sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Variansen har vänt sig om och hon är inte lika vacker bakifrån. Gnäll. Det är inte bra att vara för aggro, men vad tusan ska man göra. Svårt att läsa handen på fi där; jag trodde att han plockade upp ett lägre färgdrag med 3:an och blev till sig när färgen landade på river. Jag får väl vara glad att det inte blev värre: Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: morberg is BB with Ah, 9h. 1 fold, MP calls, Button raises, 1 fold, morberg calls, MP calls. Flop: (6.33 SB) 9d, 3s, Jh (3 players) morberg checks, MP checks, Button bets, morberg raises, MP folds, Button calls. Turn: (5.16 BB) 3h (2 players) morberg bets, Button calls. River: (7.16 BB) 7h (2 players) morberg bets, Button raises, morberg 3-bets, Button caps, morberg calls. Final Pot: 15.16 BB Results in white below: morberg has Ah 9h (flush, ace high). Button has 3c 3d (four of a kind, threes). Outcome: Button wins 15.16 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Tycker inte du kan spela handen så annorlunda, tråkigt att han fiskar in fyrtalet bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Tycker inte du kan spela handen så annorlunda, tråkigt att han fiskar in fyrtalet bara. Nej, jag behövde mest bli av med min frustration. Denna handen kändes typisk för hela sessionen. Här är en hand jag är osäker på från den andra sessionen idag (nyss avslutad); tror jag spelade rätt kass men har inte hunnit analysera den. Vi gör det nu: Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter Preflop: morberg is BB with 6h, 6s. 1 fold, MP raises, 3 folds, morberg calls. Ok, syn från BB, inget konstigt. Flop: (4.33 SB) 8c, Qd, Td (2 players) morberg checks, MP bets, morberg raises, MP 3-bets, morberg calls. CR på floppen för att testa honom. Misstänker överkort och det är inte säker att han träffat. Blir tre-bettad och synar. Turn: (5.16 BB) 7s (2 players) morberg checks, MP bets, morberg calls. Nu kommer knäckfrågan som jag inte hann räkna på i stridens hetta. Jag plockar upp hålstegedraget vilket ger mig sex outs (givet att jag ligger efter, vilket jag inte heller vet). Pottoddsen är ok om jag får in ett extra bet på river vid träff. River: (7.16 BB) 6d (2 players) morberg checks, MP checks. Girig som jag är vill jag ha in två, men MP checkar bakom. Det skulle jag kanske räknat ut med trefärg på brädan. Final Pot: 7.16 BB Jag var osäker på om synen på turn var rätt, men nu känns den ok. Borde nog betat ut på river (lätt att säga när jag nu ser att fi checkar bakom). Han visade f.ö. upp ATo, inget ruter. Har haft en downswing på 100BB de senaste 2000 händerna. Vände upp något med den sista sessionen idag. Som oraklet Hjort förutspådde känner jag mig försmådd av den förr så väna Variansen. Fast visst har jag förtjänat att gå back efter en sån otrolig uppsving. Hoppas bara att det är slut på backandet nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Har haft en downswing på 100BB de senaste 2000 händerna. Vände upp något med den sista sessionen idag. Som oraklet Hjort förutspådde känner jag mig försmådd av den förr så väna Variansen. Fast visst har jag förtjänat att gå back efter en sån otrolig uppsving. Hoppas bara att det är slut på backandet nu. Du slår inte min härliga dag: $1000 back. Det känns som att det börjar bekräftas från oss alla som har bytt till shorthanded att variansen är väldigt hög på dessa bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 En hand till från dagens session som får en egen tråd: 88 från SB. Du slår inte min härliga dag: $1000 back.Det känns som att det börjar bekräftas från oss alla som har bytt till shorthanded att variansen är väldigt hög på dessa bord. Det var blodigt, hoppas att det snart vänder. Vad har ni för siffror på varians nu? Efter knappt 7k händer på 3/6 6-max har jag en standardavvikelse/100 händer på 14,8BB medan motsvarande siffra efter 14k händer 2/4 fullring är 15,5BB. Mao har jag högre varians på 2/4 fullring... Standardavvikelsen per timme är dock högre för 3/6 6-max (15,7BB mot 12,8BB för 2/4). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 I 88 från SB visade BB upp KQo. Härlig svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 I 88 från SB visade BB upp KQo. Uj, det var ingen vidare syn. Han kan inte ha funderat speciellt mycket på vad man kan trebetta med ur SB... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 7 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Spelat ganska exakt 7000 händer nu på 3/6 och jag tänkte blicka bakåt lite. Från början hade jag som mål att bekvämt spela 4 bord samtidigt på nivån. Jag har stundtals haft igång 4 bord, men har varit långt från bekväm. Tre bord kan jag hålla igång med 5-6 spelare på varje, möjligen 4 på ett av dem. Blir det färre spelare hinner jag knappt med. Jag får se om jag vänjer mig vid hastigheten, annars kör jag på med tre bord framöver. Målet att köra fyra bord läggs härmed ner i malpåse, men jag behåller möjligheten att plocka upp det igen så småningom. Sätter upp ett delmål att spela totalt 10k händer på nivån, då jag kommer att redovisa resultat nästa gång (om inte förr) och se över hur spelet har gått. Om en månad kommer jag att fira ettårsjubileum som nätpokerspelare. Då blir det en exposé över hela året som gått. Kommer även att posta mina första dagboksanteckningar som skedde helt privat på papper. Det känns som om jag skulle vilja prova på 5/10 SH någon gång framöver, men jag vill fokusera på en nivå i taget. Kanske behöver jag även genomlida en ordentlig downswing på 3/6 först så att jag inte får tuppjuck när det inträffar på 5/10. Resultatmässigt gick det lite knackigt (men plus) de första 3k händerna. Sedan hade jag otroligt flyt i 1500 händer (plussade 200BB), sen backade jag 100BB på nästa 2k händer och de senaste 500 händerna har jag gått upp drygt 50BB. Totalt har jag 3BB/100 vilket nog är något över det jag kan förvänta mig långsiktigt (eller?). Grafen ser ut såhär: Och i siffror sedan senaste uppdateringen: Händer: 7.029 (+1802) Resultat: 208BB (+17,2BB) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thorn Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2005 Jag har svårt för det där med multitabling. Jag känner att min kanske största synd när jag spelar är att inte fokusera på spelet. Spelar jag tre bord kan jag omöjligt hålla bra koll på det som händer och föra notes till exempel. Hur kompenserar du för det? Har du läst något för att förbereda dig för SH spelet? Jag har gett mig på det vid ett par tillfällen, men alltid backat kraftigt, mest på grund av min egen agressivitet. Det är ju något man måste ta sig an för att kunna räkna sig som vinnande FL spelare någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts