Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Definitivt KK, jag gillar att smacka på max! :lol:

Potten blir 3 BB större i AA-handen...

Snacka om att vara resultatorigenterad :)

 

Vill påpeka det som ramblar sa om rundcheck på turn i AA-handen. Jag är rätt övertygad om att AK/AQ:spade: finns i COs HD och om han checkar igenom en sådan hand på turn, vilket inte är otroligt med en station som SB med samt att du bör ha en hand som slår A-högt på turn, kostar det dig multum med värde. Kanske inte händer så ofta men det händer aldrig med "våran" linje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att spela AA mer passivt också. Jag borde dock ha fått in minst 1 till BB i denna men men:

 

PokerStars Game #4899352278: Hold'em Limit ($10/$20) - 2006/05/11 - 09:24:40 (ET)

Table 'Sun' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: the croupier ($286 in chips)

Seat 2: JessLove ($683 in chips)

Seat 3: asikking ($2506.50 in chips)

Seat 4: Erik76 ($411 in chips)

Seat 5: jvanderw6283 ($394 in chips)

Seat 6: StunMan ($1176 in chips)

jvanderw6283: posts small blind $5

StunMan: posts big blind $10

the croupier: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JessLove [Ac Ad]

the croupier: checks

JessLove: raises $10 to $20

asikking: folds

Erik76: folds

jvanderw6283: calls $15

StunMan: calls $10

the croupier: folds

*** FLOP *** [2h 7c 4s]

jvanderw6283: checks

StunMan: checks

JessLove: bets $10

jvanderw6283: calls $10

StunMan: calls $10

*** TURN *** [2h 7c 4s] [Kd]

jvanderw6283: checks

StunMan: checks

JessLove: bets $20

jvanderw6283: raises $20 to $40

StunMan: folds

JessLove: calls $20

*** RIVER *** [2h 7c 4s Kd] [3h]

jvanderw6283: bets $20

JessLove: calls $20

*** SHOW DOWN ***

jvanderw6283: shows [Ks Td] (a pair of Kings)

JessLove: shows [Ac Ad] (a pair of Aces)

JessLove collected $217 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att vara resultatorigenterad :)

Att vara resultatorienterad map att bygga pott med vad du tror är bäst hand kan aldrig vara fel.

Jo men att jämföra två olika linjer enbart med underlag av två händer mot olika motstånd är väl inte direkt optimalt.

 

Jag kan köpa att din AA-linje är bättre de gånger CO bettar turn men en betydande del av gångerna gör han inte det vilket kostar dig massor med pengar.

 

AK :spade: finns 3 varianter

AQ :spade: finns 3 varianter

AA/KK/QQ/JJ finns totalt 19 varianter.

 

Alltså bör han checka igenom 25% av gångerna (om HD och antal varianter stämmer) vilket är rätt ofta och dyrt för dig. Nu kanske han inte checkar igenom alla gånger men runt 20% gör han det antagligen om han nu är tänkade och det jag tror det är illa nog för att ta den andra linjen, framför allt med en hand som KK då du har fler outs emot dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vilken av fixed-dagböckerna som har flest läsare, men nån intresserar detta säkert. En highstakes allroundlirare som skriver dagbok och som nu börjat producera lite hemmavideos där han börjar från 2/4 och sen har tänkt spela in en session för varje nivå uppåt. Han kommenterar 90% av de beslut han fattar med vettiga argument. Personligen är jag redan fullärd, men det finns alltid några andra som kanske vill titta och förhoppningsvis lära sig nåt =) (plus att det han säger är väldigt vettigt och han lirar intressant. Framförallt blindsförsvaret, han är inte direkt tight där.)

 

http://www.stoxpoker.com/poker-blogs/stoxtrader

 

(bläddra ner lite på sidan så finns en länk till filmen)

 

p.s. är länken på nåt sätt inkompatibel med pf.nu's regler när det gäller länkande så får ni väl prygla mig och ta bort den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vilken av fixed-dagböckerna som har flest läsare, men nån intresserar detta säkert. En highstakes allroundlirare som skriver dagbok och som nu börjat producera lite hemmavideos där han börjar från 2/4 och sen har tänkt spela in en session för varje nivå uppåt. Han kommenterar 90% av de beslut han fattar med vettiga argument. Personligen är jag redan fullärd, men det finns alltid några andra som kanske vill titta och förhoppningsvis lära sig nåt =) (plus att det han säger är väldigt vettigt och han lirar intressant. Framförallt blindsförsvaret, han är inte direkt tight där.)

 

http://www.stoxpoker.com/poker-blogs/stoxtrader

 

(bläddra ner lite på sidan så finns en länk till filmen)

 

p.s. är länken på nåt sätt inkompatibel med pf.nu's regler när det gäller länkande så får ni väl prygla mig och ta bort den!

Jag läser hans blogg till och från men fick inte videosarna att funka sist men nu funkar det bättre. Spelaren i fråga, stoxtrader, är en utav de mest respekterade FL-spelarna på 2+2. Helt klart väldigt intressant och matchar väl morbergs önskar om High-limitare smiskar low-limits fisk, om man nu tycker stox spelar högt med 300/600...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte stox's video att funka, vad gör jag för fel?

Funkade nyss för mig. Däremot inte på laptopen.

 

Sen såg jag din video där du lirar 3/6 moberg, hade lyckats missa den av någon anledning. Mycket intressant och jag skulle gärna se mer.

Kul att någon har hittat den.

Vad är det för stats du har i din hud?

Över varje spelare har jag VPIP, PFT, Agg. och antal händer. Till vänster (uppifrån och ner): Att. to steal, fold BB to steal och fold to cont. bet. Till höger fold to flop bet, turn bet och river bet.

 

Av de är det nog fold to river bet jag inte tittar på särskilt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens riverbetfråga. Ny vid bordet, inga siffror. Vad göra på river?

 

Party Poker 5/10 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is Button with K :diamond: , Q :diamond: .

1 fold, morberg raises, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (4.40 SB) 4 :heart: , Q :heart: , 7 :club:(2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

 

Turn: (3.20 BB) K :club:(2 players)

BB checks, morberg bets, BB raises, morberg 3-bets, BB calls.

 

River: (9.20 BB) 9 :club:(2 players)

BB checks, morberg ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade betat river och synat en eventuell raise.

 

Om Fi träffade färgen så tror jag han hade betat då risken finns att du checkar. På de bord jag spelar brukar det vara så i 9 fall av 10. Sen hur det är på 5/10 vet nog du bättre än mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med ovanstgående...Hade Fi cappat turn så är det ju en given check på river. Att check-syna flopp och check-raisa turn är ju något av standard med set, däremot när han bara synar 3-beten så försvinner väl det alternativet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som hade svårt för mitt lurlir med AA, läs igenom Krishans 88 på 2+2 och säg vad ni tycker. Ni andra får såklart också ge er syn på saken.

 

Edit: för tydlighets skull: jag menar inte att de två händerna är jämförbara, men han visar prov på en del icke-traditionellt spel. Flopspelet är ganska likt tycker jag där han väljer att låta bli cappen för att få in en extra bet på nästa gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden är att hans hand är mycket starkare än din och eftersom BB inte kan ta ett gratiskort kan krishan vara nära på hundra att han kommer betta turn igen. Om han inte gör det leder det inte till ett frikort som i ditt fall.

 

Jag köper din linje om du är säker på att CO (i din hand) kommer betta turn 99 ggr av 100, vilket jag inte tror att han gör utan närmare 80 gånger av 100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som hade svårt för mitt lurlir med AA, läs igenom Krishans 88 på 2+2 och säg vad ni tycker. Ni andra får såklart också ge er syn på saken.

 

Vi har inte svårt för det,men då du inte cappar floppen så spelar du fel så fort fi inte betar turn och det kommer att ske emellanåt.

Dessutom kommer du ibland att få in en 3 bet (om du törs) på turn genom att cappa flop och leda turn.

 

Hade ofta spelat den som du pre men kommer i så fall ALLTID att cappa flop och leda turn.

 

Tycker inte att krishans hand och din har så mkt med varann att göra han har floppat ett monster och har position,du har en jättebra hand men kan inte vara säker på vinst dessutom saknar du position.

 

Det är just att du saknar position som gör att du skall cappa flop och leda turn att inte göra det kommer att innebära -EV i långa loppet även om det gick bra denna gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått ner till ett bord 5/10 sista tiden för att försöka göra så få misstag som möjligt. Men det tar en väldigt tid att skrapa ihop händer, har spelat knappt tusen på nivån sedan min nystart 5 maj. Det är mao omöjligt att säga om det är en vinnande strategi enbart genom att titta på resultatet.

 

Satte mig vid fyra bord 2/4 och malde på för att cleara en Partybonus och märkte att jag nog har kapacitet att köra mer än ett bord 5/10. Samtidigt vill jag hålla koll på alla runt bordet och skaffa mig en uppfattning om hur de spelar. Det var f.ö. trevligt att göra 2/4 bekantskap igen.

 

Vad ska en förvirrad pokerspelare göra? Jo: ett bord 5/10 med full fokus från min sida kombinerat med två bord 3/6 som jag spelar lite mer med vänsterhanden. Bildligt då.

 

Nu har jag fått ihop 1.100 händer 2/4, 1.300 händer 3/6 och 980 händer 5/10. VPIP strax under 23% (något högre på 5/10). Finns det något att vinna på att öppna upp mer?

 

omduvoresomjag: Kanontips om stoxpoker, förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter rätt vettigt det där med att ha några 3/6 bord igång om du inte känner att du kan fokusera så mycket som du önskar på flera 5/10 bord. Skillnaden mellan 3/6 och 5/10 är ändå rätt påtaglig och att bara spela ett bord är att ge upp väldigt mycket i timpenning.

 

VPIP strax under 23% (något högre på 5/10). Finns det något att vinna på att öppna upp mer?

Vad har du för PFR? Även de som har en VPIP på runt 28-25% brukar inte ha över 18% PFR utan spelar mer händer i blindsen, där jag förövrigt tror man kan spela en hel del händer. Väldigt många duktiga spela försvara med 50+% av alla sina händer och det verkar ju funka (stox nämner detta i 2/4-videon). Jag själv försöker lösa upp mitt spel i BB då jag lägger BB på tok för lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...