Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Till och med jag vet att QQT5o är en fold i omaha :)

 

Vad gäller NL tycker jag du kan hoppa upp till NL100 direkt, jag har ett par tusen händer på NL100 och motståndet är ganska dåligt om man tar sig tid att hitta en bra plats, om du nu inte spelar enbart för att ha kul givetvis då NL50 kanske är en "roligare" nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur började du? FR eller SH? Vilken nivå? Körde du SitnGo? det är det enda jag kört men tvivlar på att det är rätt sätt att lära sig NL på?

 

Har du lust att tipsa lite om hur du resonerat?

Jag har spelat lite lägstanivå-SnG på B2B för en signup-bonus, men lackade ur på att nätverket gick ner titt som tätt.

 

Sedan dess har jag blandat upp FL-spelet med lite Omaha High, NL 6-max och 7-korts stötpoker. Allt på Partys lägstanivåer (0.10/0.25, 0.10/0.25 och 0.5/1 respektive). Av de spelen har jag numera bäst koll på NL 6-max, men det är också det jag har spelat mest.

 

Mitt resonerande har mest varit att jag skulle vilja lära mig mer om poker eftersom det är roligt. Djupare än så tänker jag inte. Ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till och med jag vet att QQT5o är en fold i omaha :)

 

Värst vad ni var tighta då. :) Jag tar ofta en syn och hoppas på set.

 

Spelar man med djupa stackar och mot kompetent motstånd bör man dock börja fundera på att lägga dessa händer, eller åtminstånde vara vaksam på hur man spelar dem. Då vill man ju ha så mycket skydd man kan hitta om potten går upp emot 400bb...

 

Ang handen hade jag spelat så här:

- Ställ in på floppen.

- Ställ annars in på turnen.

- Omfamna variansen och tilta inte Idahopotato-style.

 

Ok, nu hade ju killen med flushdraget en magiskt fin hand, men man kan inte se spöken hela tiden. :) Synd att du inte vann handen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värst vad ni var tighta då. Smile Jag tar ofta en syn och hoppas på set.

Härligt att få medhåll från experthåll ang. starthandskriteriet. Jag inser att post-flopp lämnar en del övrigt att önska, men jag tar till mig "ställ in". Såhär utifrån känns Omaha som ett spel där det handlar om att skicka in vad man har framför sig när korten ligger i hyfsad linje. Lite som astrologi ungefär.

Omfamna variansen och tilta inte Idahopotato-style.

Efter tre månaders break-even spel på SH FL äter jag varians till frukost, även om jag vet att det är (borde vara) värre på Omaha.

 

Dagens "undrar vad han hade":

 

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: morberg is Button with Adiamond.gif, Aheart.gif. MP posts a blind of $5.

1 fold, MP (poster) checks, morberg raises, 1 fold, BB calls, MP folds.

 

Flop: (5.40 SB) Aspade.gif, 3club.gif, Qspade.gif(2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

 

Turn: (3.70 BB) 4club.gif(2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

 

River: (5.70 BB) 7diamond.gif(2 players)

BB bets, morberg raises, BB folds.

 

Final Pot: 8.70 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moberg! I de två senaste händerna tycker jag du ska bet folda AA

På 2/4?

 

och bet/syna rivern när du har låga stegen.

Det håller jag med om.

 

ja men på 100/200 kanske du kan bet syna AA där, enligt egen erfarenhet så vinner du aldrig där på låga nivåer. Troligaste handen är något cp2par lr kanske stegen.

 

Jag kanske har fel? vad säger ni??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske har fel? vad säger ni??

Jag fattar inte vilken hand du menar. Det är väl inte den där det betas jättemycket preflopp, det floppar ett K och motståndaren synar ned och höjer rivern när en hålstege fylls med en sexa?

 

Att folda AA på rivern känns över huvud taget väldigt suspekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan dess har jag blandat upp FL-spelet med lite Omaha High, NL 6-max och 7-korts stötpoker. Allt på Partys lägstanivåer (0.10/0.25, 0.10/0.25 och 0.5/1 respektive). Av de spelen har jag numera bäst koll på NL 6-max, men det är också det jag har spelat mest.

 

Mitt resonerande har mest varit att jag skulle vilja lära mig mer om poker eftersom det är roligt. Djupare än så tänker jag inte. Ibland.

 

Så, när får vi se lite Sjukorts-HH från din sida???

 

Tror helt klart att det är det av de där spelen där du kan lära dig mest pokerskills helt enkelt för att det är ett i mitt tycke mycket komplexare spel än de andra...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske har fel? vad säger ni??

Jag fattar inte vilken hand du menar. Det är väl inte den där det betas jättemycket preflopp, det floppar ett K och motståndaren synar ned och höjer rivern när en hålstege fylls med en sexa?

 

Att folda AA på rivern känns över huvud taget väldigt suspekt.

 

 

Jo menar den handen. Jag tycker att folk ser fel på de lägre nivåerna

 

Jag har varit där nyligen o försökt att vinna tillbaka självförtroende och BR. Folk spelar inte tricky, folk raisar inte med junk, dock så spelar folk junk och synar ner med ett par etc. När de raisar har de alltid iaf två par i en sådan situation som i den handen. Å andra sidan är de så passiva att de kanske checkar efter med en sämre han som man då förlorade värde mot med AA.

 

Potten är enorm och potoddsen är vackra men ibland borde man som kristhian på 2+2 skrivit mycket om bortsefrån det och helt enkelt kunna acceptera att ens hand ALDRIG är bra vid det läget. Jag hade förmodligen betsynat jag med men jag är bättre teoretiker än spelare och anser att att betsyna rivern i det läget är fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att höra, keep it up! Jag upplever 5/10 som fiskigare på länge just nu, inte svårt att hitta bra brod och schyssta platser, va säger du?

Jag upplever nog nivån precis lika dålig som under mitt tidigare försök, fast jag har lite mer flyt mer korten nu. Ett par motståndare med VPIP på 40+ per bord är standard; om jag inte har det byter jag bord.

 

Men: 2k händer är ingenting. Jag har haft mer tur än tidigare. Och det är jag värd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men: 2k händer är ingenting. Jag har haft mer tur än tidigare. Och det är jag värd.

Men vad fan, jag har ju levt på att suga i mig eran tur fram till nu (2,87BB över 100k händer). Om ni börjar ta tillbaka turen kommer det ju gå åt helvete för mig!

 

Tuff luck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, när får vi se lite Sjukorts-HH från din sida???

Så snart jag snubblar över en intressant hand. De jag har spelat än så länge har gett sig själv ganska mycket: jag har träffat hårt eller inte alls.

 

Kan du ge några generella kommentarer om hur spelet på FL7CS på party är då? Vad är det för struktur (ante och bring in), är det mycket flervägspotter eller mycket HU. Verkar folk ha koll på levande kort och sådant? Har själv bra kört FL7CS på pokerstars och prima.

 

EDIT: Gick in för att kolla själv och det slutade med att jag lirade några dussin händer 0.5/1 (hade tydligen fått en $20 bonus som jag kunde spela upp) men satan vad sjukt det känns att spela med sådant massivt överante som det är på den limiten på Party.

 

Vill du lära dig på riktigt skulle jag nog antingen köra på ett annat nät eller kliva upp en limit eller två. (Både 1/2 och 2/4 kör ju med samma 0.25 ante som 0.5/1 och då blir ju spelet mera rimligt.)

 

Fast vill man bara leka kan det ju vara ok. Folk verkar ju vara ruggigt dåliga så jag är rätt övertygad att du har positivt EV även om det lär vara brutala svängningar. Att det finns bord på den strukturen där snittpotten är ensiffrig tyder ju på att någonting är rejält fel med hur folk spelar.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Gick in för att kolla själv och det slutade med att jag lirade några dussin händer 0.5/1 (hade tydligen fått en $20 bonus som jag kunde spela upp) men satan vad sjukt det känns att spela med sådant massivt överante som det är på den limiten på Party.

Jo, det har slagit mig att anten verkat väldigt stor i förhållande till de andra gatornas betstorlek (heter det small bet och big bet i 7CS?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men: 2k händer är ingenting. Jag har haft mer tur än tidigare. Och det är jag värd.

Men vad fan, jag har ju levt på att suga i mig eran tur fram till nu (2,87BB över 100k händer).

Hundratusen händer är ett alldeles för litet urval för att kunna säga om du är en förväntad vinnare eller inte. Du får återkomma när du har läst på lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonens hjälte:

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: morberg is UTG with 9diamond.gif, 9heart.gif.

morberg raises, 4 folds, BB calls.

 

Flop: (4.40 SB) 2heart.gif, Kheart.gif, 7club.gif(2 players)

BB checks, morberg bets, BB raises, morberg calls.

 

Fi gillar att checkhöja. Han bluffar en hel del, men oftast inte som CR utan då betar han rakt ut. Han har nog träffat.

 

Turn: (4.20 BB) Kdiamond.gif(2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

 

Men sannolikt inte träffat en kung eftersom det kommer en till nu. Det betyder att min hand är bättre. Jag betar och som ett kvitto på mitt resonemang synar fi.

 

River: (6.20 BB) 2diamond.gif(2 players)

BB checks, morberg checks.

 

Jag checkar bakom när andra tvåan kommer eftersom jag misstänker att han kan ha träffat och vill CR igen. Han gillar nämligen sånt. Missat riverbet?

 

Final Pot: 6.20 BB

 

BB has 2s 7h (full house, twos full of kings).

morberg has 9d 9h (two pair, kings and nines).

Outcome: BB wins 6.20 BB.

 

Följt av morgonens egentliga fråga (den förra handen var mest kuriosa). Fi har 55/0,4/0,8 efter 280 händer. Är jag ett rivermjäko?

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is Button with Q :club: , A :spade: .

1 fold, MP calls, 1 fold, morberg raises, SB calls, 1 fold, MP calls.

 

Flop: (7 SB) 9 :diamond: , Q :spade: , Q :heart:(3 players)

SB checks, MP bets, morberg calls, SB calls.

 

Ser ingen anledning att driva ut någon ur handen än, utan hoppas att MP betar nästa gata så att jag kan höja då.

 

Turn: (5 BB) K :spade:(3 players)

SB checks, MP checks, morberg bets, SB raises, MP calls, morberg 3-bets, SB caps, MP folds, morberg calls.

 

Vilket han inte gör. Jag får beta ut istället och le åt SBs CR. Min trebet är inget konstig, men cappen får mig att sakta ner...

 

River: (15 BB) 3 :spade:(2 players)

SB checks, morberg checks.

 

...och checka bakom. Är jag ett mjäko?

 

Final Pot: 15 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...