Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Haft schysst flyt på 3/6 på sista tiden, ligger nu bara 50 BB back sen jag återvände till nivån från 5/10. Uppe i 5k händer nu sedan dess. Har 3,2/2,3/1,3 i aggression på dessa 5k händer vilket tyder på att jag fortfarande inte fått ordning på mitt problem med riverpassivitet. Bleh. Ska försöka fokusera på det framöver och se om det går att rätta till.

 

Min BR är nu nästan på samma nivå som när jag tog skottet på 5/10. Första gången jag låg här var den 23 december. Mao har jag spelat break-even de senaste tre månaderna.

 

För er som inte läst heltoks dagbok: jag missade Partys senaste bonus, mailade dem nu och fick $100 i bonus (5x på 30 dagar; det är som gratispengar). Det är bara att tacka och ta emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hoppas dina resultat fortsätter i rätt riktning!

Ännu en bra session avklarad; bara -0,63BB/100 de senaste 5k händerna nu. Lyckades f.ö. dra ut på turn med mina AA en hand: jag limp-reraisar i UTG och CO cappar. Fyra ser floppen 896r, CO höjer mitt bet och cappar min tre-bet; turn en 6, bet-call, river 7, jag checkar, CO bet och jag synar hans 89s medan en stor pott skickas min väg.

 

Jag kan inte låta bli att känna mig nöjd när sånt händer; det har jag förtjänat. För en månad sedan hade han visat upp TT.

 

Vart skickade du mailet? bonus@partypoker.com eller? Jag missade också förra reloaden.

Jag drog iväg det till info@partypoker.com, fick svar nästan direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 3,2/2,3/1,3 i aggression på dessa 5k händer vilket tyder på att jag fortfarande inte fått ordning på mitt problem med riverpassivitet.

Har missat eventuell diskussion om detta men vad vill du ha upp den till? Att checksyna eller betsyna rivern är ju väldigt ofta rätt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 3,2/2,3/1,3 i aggression på dessa 5k händer vilket tyder på att jag fortfarande inte fått ordning på mitt problem med riverpassivitet.

Har missat eventuell diskussion om detta men vad vill du ha upp den till? Att checksyna eller betsyna rivern är ju väldigt ofta rätt spel.

Runt 2 verkar vara ett schysst värde enligt en gammal tråd på 2+2. Jag vet inte om det har ändrats sedan sist. Själv är jag lite inne på din linje och trivs bra med mitt spel, men något ska jag ju jobba med. Då känns det som om riveraggression kan vara en puck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag inte ska tänka kortsiktiga resultat, men när Shahin maler på som han gör blir jag lite fundersam över allt snack om det långa loppet. Och inspirerad att dela med mig av mina egna korta resultat: bara 15BB kvar på 3/6 till break-even på den nivån räknat sen jag flyttade ner dit efter 5/10-debaclet. Spelat 350 rakeade händer av 500 för min $100-bonus. Har nästan exakt $100 kvar till all-time-high för min BR. Flytet sitter. Pokerlivet leker.

 

Nu ska jag se Alla Presidentens Män på dvd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som inte läst heltoks dagbok: jag missade Partys senaste bonus, mailade dem nu och fick $100 i bonus (5x på 30 dagar; det är som gratispengar). Det är bara att tacka och ta emot.

 

Tack för bonusen PartyPoker :) Fick också 5x på 30 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nästan exakt $100 kvar till all-time-high för min BR. Flytet sitter. Pokerlivet leker.

Oj, jag som trodde du hade en bit kvar till det. Bra kämpat!

Jag förklarade det för hustrun idag och hon höll inte med om min definition, så det är kanske lika bra att jag förtydligar: just nu (då jag nyss passerade all-time-high) ligger jag i topp v.g. inspelade pengar på poker. Däremot har jag tidigare haft mer i min BR - precis innan mitt senaste uttag. Någon som fortfarande är med? Nåväl, det är inte så viktigt.

 

Vad som är viktigt är att det har varit en svängig resa på sista tiden. Sedan den 11 februari har jag under en knapp månad backat drygt $1,300 (mestadels på 5/10, men en försvarbar del på 3/6) till den 5 mars. Under den månad som har gått sedan dess har jag vunnit $1,500 (merparten på 2/4 och resten på 3/6).

 

Jag tror inte att det kan förklaras med enbart varians. Min gissning är att jag gick in i en långvarig tiltperiod som jag hade svårt att komma ur vilket förvärrade variansen (som säkert spelar en viss/stor del i det hela). Det känns som om mitt spel är bättre nu, tycker själv att jag krigar mindre om små potter "för sakens skull" (vilket jag kunde få för mig tidigare) och kan lägga ner min BB efter att ha synat knappens öppningshöjning före floppen om jag missar totalt.

 

Har nu 5,8k händer på 3/6 och ligger på stabila 0,32BB/100 efter en bottennotering på -200 BB under perioden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade f.ö. ett bord PLO och ett bord 7CS samtidigt innan idag. Efter det var det en baggis att spela tre bord FLT SH. Funderar lite på om det är dags att lägga till ett fjärde bord.

 

När vore en lämplig tidpunkt att våga sig på 5/10 igen? Efter en nersving på 3/6? Efter en uppgång? Efter kräftgång? Efter att ha nått upp till en viss summa? Aldrig? Nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du skall kliva upp i ett läge där du är ÖVERTYGAD om att du är en vinnare på 5/10, både intellektuellt men framför allt emotionellt.

 

Eller ja alla är kanske inte som mig men jag har väldigt svårt att övertyga mig själv känslomässigt att jag är en vinnare trotts nedåtsvings. Svårt att inte ur ett emotionellt perspektiv ställa kravet på sig själv att man alltid ska vinna, även fast man vet intellektuellt att det är omöjligt.

 

Håller för övrigt med om att det är sjukt mycket svårare att multitabla stud än hold'em, omaha har jag inte testat så det har jag ingen åsikt om.

 

Vilken struktur (FL/NL) och limit kör du när du spelar stud?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken struktur (FL/NL) och limit kör du när du spelar stud?

Det var on-line premiär för mig v.g. stud igår, så det blev lägsta FL-nivån på Party 0,5/1. Även om jag nästan inte har någon koll alls är det inte omöjligt att jag var bäst på bordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken struktur (FL/NL) och limit kör du när du spelar stud?

Det var on-line premiär för mig v.g. stud igår, så det blev lägsta FL-nivån på Party 0,5/1. Även om jag nästan inte har någon koll alls är det inte omöjligt att jag var bäst på bordet...

 

Är det 5 eller 10 cents ante som gäller där? Om motståndet är så pass uselt borde kanske jag prova att spela där också. (Eller det kanske var du som var bra?)

 

Hoppas du postar några studhänder här eller i handanalys.

 

Går själv och funderar på om det är värt att slösa 45 bucks på att registrera PT stud. (Kör än så länge snikvarianten med att köra sista betareleasen.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vore en lämplig tidpunkt att våga sig på 5/10 igen? Efter en nersving på 3/6? Efter en uppgång? Efter kräftgång? Efter att ha nått upp till en viss summa? Aldrig? Nu?

 

Så fort du känner dig redo. Det är helt klart viktigast. Om du så hade haft 20k i rullen men inte kännt dig redo hade det inte varit nån bra idé att försöka gå upp.

 

Rent $ mässigt är det antagligen bäst att gå upp så fort som möjligt dels för att du kan (vi vet inte) ha hägre förväntat timvinst på 5/10 jämnfört med 3/6 samt att din utveckling som spelare antagligen är snabbare där.

 

När du än väljer att göra det så är det bara att be om att inte backa 100BB igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vore en lämplig tidpunkt att våga sig på 5/10 igen? Efter en nersving på 3/6? Efter en uppgång? Efter kräftgång? Efter att ha nått upp till en viss summa? Aldrig? Nu?

 

Jag fick också en (mindre) skön nedsving på 100BB när jag beslutade mig för att gå upp till 5/10. Efter det började jag ofta mina sessioner med att öppna upp ett 3/6 bord och när det kändes bra så öppnade jag upp ett 5/10 och körde båda dessa. Detta har gått bra för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om att vänta tills du är jättesäker innan du går upp på 5-10. Se det inte som så stor grej, utan hoppa in då och då när du hittar något lite trevligt passivt fullbord (jag antar att det är swingsen som känns jobbiga).

 

Sen har jag lite svårt att tro att 5-10 är befolkat av annat än muppar i största allmänhet, så mycket kan det ju inte ha förändrats sen min tid. Om det nu inte är så att party är fullt av multitablande 2+2:are, och då går det ju att spela på andra ställen.

 

Misstänker också att ett av dina största problem är att du spelar så få händer, det tar sån jäkla tid att komma ur en svacka då. Exempelvis nu i mars så hade en löjligt bra månad, men det innebar ändå att jag hade en svacka på 11000 händer och en dipp på över 200BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om att vänta tills du är jättesäker innan du går upp på 5-10. Se det inte som så stor grej, utan hoppa in då och då när du hittar något lite trevligt passivt fullbord (jag antar att det är swingsen som känns jobbiga).

 

Sen har jag lite svårt att tro att 5-10 är befolkat av annat än muppar i största allmänhet, så mycket kan det ju inte ha förändrats sen min tid. Om det nu inte är så att party är fullt av multitablande 2+2:are, och då går det ju att spela på andra ställen.

 

Misstänker också att ett av dina största problem är att du spelar så få händer, det tar sån jäkla tid att komma ur en svacka då. Exempelvis nu i mars så hade en löjligt bra månad, men det innebar ändå att jag hade en svacka på 11000 händer och en dipp på över 200BB.

 

http://i17.photobucket.com/albums/b77/Gyree/5-10fisk.jpg

 

Muppar finns det alltid. Ibland kan det ta en stund att hitta 3 bord där man har bra position på fisken men det är ingen omöjlighet nån tid på dyngnet.

 

Har man inte tid att spela många händer blir det jobbigt, jag spelar i runda slängar 5-8k händer per månad vilket gör att en "normal" svängning kan ta en hel månad att ta sig igenom vilket är ytterst frustrerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har jag lite svårt att tro att 5-10 är befolkat av annat än muppar i största allmänhet, så mycket kan det ju inte ha förändrats sen min tid. Om det nu inte är så att party är fullt av multitablande 2+2:are, och då går det ju att spela på andra ställen.

 

Fast är det inte så att den generella kvaliteen på motståndet på respektive nivå hela tiden ökar i och mer och mer pålästa spelare dyker upp hela tiden i takt med att mängden bra tillgänglig info ökar?

 

Min känsla är i alla fall att motståndet med tiden blir tuffare.

 

 

Misstänker också att ett av dina största problem är att du spelar så få händer, det tar sån jäkla tid att komma ur en svacka då. Exempelvis nu i mars så hade en löjligt bra månad, men det innebar ändå att jag hade en svacka på 11000 händer och en dipp på över 200BB.

 

Det du försöker säga är altså att om man som jag spelar ungefär 50 bordstimmar (runt 4000 händer) i månaden så är det inte förvånande om man har en skitmånad ibland? Gissar att min höga standardavikelse på 20-21BB/100h inte heller direkt hjälper.

 

Och ja, det är grymt jobbigt att ha veckovis av motgångar men nått ska man väl ha för att bygga upp karaktären.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast är det inte så att den generella kvaliteen på motståndet på respektive nivå hela tiden ökar i och mer och mer pålästa spelare dyker upp hela tiden i takt med att mängden bra tillgänglig info ökar?

Ja, men kvalitéten på 20-40 och 30-60 är ju redan rätt pissig, så jag fattar inte hur 5-10-folket skulle kunna vara särskilt starka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast är det inte så att den generella kvaliteen på motståndet på respektive nivå hela tiden ökar i och mer och mer pålästa spelare dyker upp hela tiden i takt med att mängden bra tillgänglig info ökar?

Ja, men kvalitéten på 20-40 och 30-60 är ju redan rätt pissig, så jag fattar inte hur 5-10-folket skulle kunna vara särskilt starka.

 

Jag är hyffsat säker på att mina och morbergs motgångar på 5/10 inte beror på att motståndet är speciellt bra, för det är det inte, utan att vi helt enkelt ligger en markant bit under vårt förväntade resultat.

 

Nån bra översättning på "running bad/good"? Jag kommer inte på någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån bra översättning på "running bad/good"? Jag kommer inte på någon.

Ha motflyt/flyt, kanske?

 

Ja, men kvalitéten på 20-40 och 30-60 är ju redan rätt pissig, så jag fattar inte hur 5-10-folket skulle kunna vara särskilt starka.

Nej, spelarna på 5/10 känner jag mig inte särskilt skrämd av. Det är nog mer som du säger att jag inte får in särskilt många händer per tidsenhet som gör att jag upplever svängningarna som jobbiga.

 

Och ja, det är grymt jobbigt att ha veckovis av motgångar men nått ska man väl ha för att bygga upp karaktären.

Pah, veckovisa motgångar är väl ingenting. Min break-even-period ligger på tre månader. Nu vill jag inte ha mer karaktär.

 

Det blir nog till att prova 5/10 snart igen. Jag återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog till att prova 5/10 snart igen. Jag återkommer.

 

Det ska bli kul att följa. Själv var jag på väg upp till 5/10 men åkte på en downswing eller rättare sagt, jag är i en downswing för tillfället på ca 180BB vilket medförde att jag får harva på 3/6 ett tag till. Nu vet jag vad du gick igenom förut.

 

Hoppas det går bra på 5/10 när du väl väljer att gå upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...