Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Fi har 29/10/1,6/1160. Ganska ointressant hand, men ibland måste man få visa upp sig också. Det som är värt att notera är att jag inte slöspelade, men nöjde mig att syna trebetten för att kunna höja turn.

 

Perfekt spelat,precis ett sånt här läge som jag syftade på i min post ovan K,5s handen.

 

Kör disable chat (på den personen) om du inte gillar någons snack,eller byt bord.

Faran är precis som du säger att man blir lite pissed off och börjar fokusera på att ta just hans pengar istf. att försöka fatta bra beslut.

 

Jävligt viktigt att veta vad som gör att man blir lite tiltad och framför allt att man snabbt inser att man är det och kan undvika sådana situationer i framtiden.

 

Halva sträckan kvar KÖR HÅRT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kör disable chat (på den personen) om du inte gillar någons snack,eller byt bord.

Jo, absolut. Nu var detta på NL25 som jag inte tar så allvarligt, men hade det inträffat på 5/10 hade jag definitivt flyttat på mig. Även om jag disablar chatten på folk blir jag nyfiken på vad de har sagt efter ett tag och slår på den igen. Brist på disciplin från min sida.

 

Hann med 100 händer till under en andra session och provade även på att köra två bord samtidigt. Det kändes faktiskt riktigt bra, undrar om det inte kan fungera framöver. Någon som har kommentarer på lämpligheten i två eller ett bord under skottningen?

 

Händer spelade: 2.599

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då du brukar miltitabla 3/6 så skall det inte vara några problem att köra 2 bord på 5/10 se dock till att bara göra det när du spelar bra alt. är lite het. Inget flyt= 1 bord.

 

Precis som du säger så vill man ju ha chatten på för att ev få lite info om hur dom tänker eller om dom börjat gnälla (tiltvarning).Tycker inte det är brist på disciplin, vissa saker gillar man helt enkelt inte, dock är det en styrka att erkänna för sig själv att detta kan göra mig irriterad och försämra mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann med 100 händer till under en andra session och provade även på att köra två bord samtidigt. Det kändes faktiskt riktigt bra, undrar om det inte kan fungera framöver. Någon som har kommentarer på lämpligheten i två eller ett bord under skottningen?

 

Jag kör två bord. Eftersom jag är van vid att köra fler än ett bord blir det lätt att man surfar/chattar istället för att hålla koll på bordet mellan händerna. Jag är ganska övertygad om att jag spelar sämre med ett än två bord.

 

Fråga ang. din resultatrapportering. Skriver du ">70BB" även om du ligger över dina 100BB du startade med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken jävla svacka jag har hamnat i nu. Jag har tappat 120BB på 0.5/1 på 1000 händer. Låter jävligt mycket tycker jag men jag tror att jag spelar korrekt. Analyserat dom förlorande händerna i PT och jag är 70-80% favorit på många floppar. Allt går fel. Hur gör man för att hantera sådana här skitsituationer. Spela sig igenom eller ta paus? Tror att det är party som har nån feterigg bara för att jag spelar in en bonus just nu så måste dom låta mig pinas lite.

 

Nog gnällt. Vad tror du kan man tappa 120BB på 1000 händer eller är det jag som är fisk? Sedan så undrar jag om det finns intresse för en till shfl-dagbok. Jag känner ofta att det är händer jag skulle vilja ha kommentarer på. Bättre att posta dessa i handanalys eller dagboksform?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken jävla svacka jag har hamnat i nu. Jag har tappat 120BB på 0.5/1 på 1000 händer. Låter jävligt mycket tycker jag men jag tror att jag spelar korrekt. Analyserat dom förlorande händerna i PT och jag är 70-80% favorit på många floppar. Allt går fel. Hur gör man för att hantera sådana här skitsituationer. Spela sig igenom eller ta paus? Tror att det är party som har nån feterigg bara för att jag spelar in en bonus just nu så måste dom låta mig pinas lite.

 

Nog gnällt. Vad tror du kan man tappa 120BB på 1000 händer eller är det jag som är fisk? Sedan så undrar jag om det finns intresse för en till shfl-dagbok. Jag känner ofta att det är händer jag skulle vilja ha kommentarer på. Bättre att posta dessa i handanalys eller dagboksform?

 

Att tappa 120BB på 1000 är visserligen inte kul men det kommer hända åtskilliga gånger. Bara att fortsätta spela och se över sitt spel. Om du verkligen var favorit för det mesta så är det inte mycket annat du kan göra.

 

Starta en dagbok om du vill, känner du att det kan vara bra för ditt spel så är det bara att köra igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog gnällt. Vad tror du kan man tappa 120BB på 1000 händer eller är det jag som är fisk? Sedan så undrar jag om det finns intresse för en till shfl-dagbok. Jag känner ofta att det är händer jag skulle vilja ha kommentarer på. Bättre att posta dessa i handanalys eller dagboksform?

.

Förra veckan tappade jag ungefär 120BB och förståndet (tillfälligt) på 2-300 händer mot helt galet dåliga spelare. Oroa dig inte bara för att du tappat mycket snabbt.

 

Jag tycker att händer oftast passar bättre i hh-forumet. Orkar helt enkelt inte hålla reda på alla dagböcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

malte8000, precis som nämts redan så händer sådana här svings ofta i sh fl och dom blir värre ju längre upp i nivåerna man kommer.Ingen kommer undan det är mkt viktigt att kunna spela bra poker när man har otur, tilten har knäckt många.

 

Men när man har flytet med sig så är det underbart,spelade 833 händer i går +183BB.

I långa loppet jämnar det ut sig.

Kämpa på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har namnt detta tidigare, men orkar inte ga igenom 30+ sidor.

Gör det när du får tid, här finns mycket matnyttigt :)

 

Vilka BR krav har du samt hur manga hander minst har du spelat pa varje niva?

För SH är nog 500 BB lämpligt, men just nu skottar jag på 5/10 med 100 BB, dvs. att om jag förlorar mer än 100 BB går jag tillbaks till 3/6. Har spelat drygt 20k händer på 3/6 innan jag provade på nivån över.

 

Jag ar pa gang att ga upp fran SH 2-4 till 3-6. Markte du nagra skillnader pa spelet nar du gick upp?

Jag har spelat på Party hela tiden och gick från 2/4 full till 1/2 6-max och sen upp till 3/6 6-max (Party har inte 2/4 6-max). Det är säkert skillnad på nivåerna, men det var ganska länge sedan jag spelade 1/2 och jag kommer inte ihåg något direkt som sticker ut. Mellan 3/6 och 5/10 är det som sticker ut mest att det är mer aggression på turn, inte bara med färdiga händer utan även som bluff eller semi-bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träffade som hastigast på Gyre som satt och smaskade i sig av fisken vid ett bord. Det var alldeles för saftigt för att han skulle få ha det i fred, men det varade inte så länge utan bröts ganska snart upp.

 

Denna handen (från ett annat bord) tyckte jag var ganska intressant. Jag trebettar PF och synar sen ner hela vägen. Helt tokigt eller osedvanligt klokt?

UTG har 44/11/3,8/84 och verkar väldigt bluffbenägen post-flop. Knappen har 50/9/1,5/113 och är en ganska typisk löspassiv guppy.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is CO with A:club:, Q:diamond:.

UTG raises, 1 fold, morberg 3-bets, Button calls, 2 folds, UTG calls.

 

Inga konstigheter. Notera att knappen kallsynar 3 bets...

 

Flop: (10.40 SB) A:heart:, 6:diamond:, 8:diamond: (3 players)

UTG bets, morberg calls, Button calls.

 

Nu börjas det. Jag har en bra hand som jag måste ta till showdown. Om UTG bluffar kommer han att sluta eller i värsta fall lägga sig om jag höjer. Om knappen sitter på ett drag kan han bli svår att få loss med en höjning och samtidigt vill jag väl att han ska syna med sämre händer?

 

Turn: (6.70 BB) 7:heart: (3 players)

UTG bets, morberg calls, Button calls.

 

Lite samma tänk nu, fast jag börjar ogilla brädan.

 

River: (9.70 BB) 5:club: (3 players)

UTG bets, morberg calls, Button calls.

 

Fyrstege på bordet. Hade inte den legat skulle jag nog höjt UTG, men jag är lite bekymrad över knappen och nöjer mig med att syna ner.

 

Final Pot: 12.70 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen kan jag möjligen acceptera att man kan motivera en syn även om jag själv inte hade valt det spelet med en lös tomte efter mig. På turn känns det som om du lika gärna kan sätta in en bb på motståndarnas, i alla fall knappens, konton som att bara syna. Jag är inte så förtjust i att generalisera men syntomtar ska man värdebetta när helst det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade att vi satt på samma bord, kollade dock i PT och vi hade inga gemensamma händer. Synd... du är skyldig mig lite $ sen sist!

 

Tycker du är lite väl passiv i handen faktiskt. Brädan är dragvänlig och du låter kappen se varje gata billigt och han har ju nästan garanterad outs mot dig.

Hade det varit HU så hade det varit ok men nu tycker jag du måste höja antingen floppen eller turn. Jag hade valt turn för att inte ge han odds till att hitta tvåpar med sitt ess eller hålstegen om han är tomte nog att syna med typ JT preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du är lite väl passiv i handen faktiskt. Brädan är dragvänlig och du låter kappen se varje gata billigt och han har ju nästan garanterad outs mot dig.

Hade det varit HU så hade det varit ok men nu tycker jag du måste höja antingen floppen eller turn. Jag hade valt turn för att inte ge han odds till att hitta tvåpar med sitt ess eller hålstegen om han är tomte nog att syna med typ JT preflopp.

 

Klockren analys !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att jag var för passiv i förra handen, borde nog tryckt till på turn. Men men, det är inte (åtminstone normalt inte) mina bästa händer ni får se här.

 

Här är ett litet dilemma att fundera över:

 

Jag har inte spelat vid bordet, men haft det under uppsikt. Har alltså bara stats och inga reads. MP: 34/3/3,5/85 och Knappen: 41/16/2,7/170.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is BB with 8:spade:, 5:spade:.

1 fold, MP calls, CO calls, Button calls, 1 fold, morberg checks.

 

Flop: (4.40 SB) 2:heart:, 6:club:, 7:diamond: (4 players)

morberg bets, MP raises, CO folds, Button calls, morberg calls.

 

Två tankar med att beta mitt drag: antingen få in pengar av alla i potten (+EV för mig) eller att få potten direkt. Höjningen av MP var värsta tänkbara, men synen av knappen är fin.

 

Turn: (5.20 BB) 3:heart: (3 players)

morberg checks, MP bets, Button raises, morberg calls, MP calls.

 

Bleh. Nu hamnar jag mellan en sten och ett hårt ställe. Det ligger 8 BB i potten och jag behöver syna 2. Mitt öppna stegdrag ger 8 outs, men alla är kanske inte rena? Att MP synar bakom känns ganska klart, så då finns det 9 bet i potten. Tror att jag kan få in minst ett till på river om jag träffar och synar därför. Men jag fick tänka på det en bra stund och jag är fortfarande inte säker på att det var rätt.

 

Synpunkter?

 

BB kvar: >70

Händer spelade: 3.024

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta gånger synar MP höjningen på turn och du får 4.5:1 i odds. Visserligen kommer han givetvis 3-betta också men det tror jag inte händer lika ofta.

 

Känns som en syn är bästa spelet med tanke på imlied odds inför rivern. Även om det ligger ett färgdrag ute så brukar jag inte vara så rädd för det. Ytterligare outs kan ju vara borta om knappen sitter på 45.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt så bettar jag ut på OESD.

Men då MP är jäkligt aggro post och säkert ofta höjer din bet (och tunnar ur fältet,vilket vi inte vill) så hade jag check synat flop

 

Om du hade check synat flop så har du inte odds att syna 2 bets på turn även om dina outs är rena = fold

 

I ditt fall så hade jag för det mesta foldat då du inte stänger bettingrundan,om du gjort det så hade jag synat,skulle verkligen hata att bli 3 bettad här.

 

Finns ju risk att du drar för en split på något av dina outs.eller ännu värre

att du klonkar och torskar hela potten.

 

Med check syn på floppen så kommer du att slippa sitta så jobbigt till på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var en sån här dag:

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is SB with A:diamond:, T:spade:.

4 folds, morberg raises, BB calls.

 

Flop: (4 SB) 9:diamond:, T:heart:, 4:diamond: (2 players)

morberg bets, BB raises, morberg calls.

 

Turn: (4 BB) 5:heart: (2 players)

morberg checks, BB bets, morberg raises, BB calls.

 

River: (8 BB) 6:heart: (2 players)

morberg bets, BB calls.

 

Final Pot: 10 BB

 

morberg has Ad Ts (one pair, tens).

BB has 9h 6s (two pair, nines and sixes).

Outcome: BB wins 10 BB.

 

Jag vill inte prata om eländet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is CO with Q:spade:, Q:diamond:.

UTG raises, MP 3-bets, Hero caps, Button calls, 2 folds, UTG folds, MP calls.

 

Flop: (15.40 SB) 8:heart:, 2:diamond:, 7:heart: (3 players)

MP checks, Hero bets, Button calls, MP calls.

 

Turn: (9.20 BB) 7:spade: (3 players)

MP checks, Hero bets, Button calls, MP folds.

 

River: (11.20 BB) 5:club: (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

Final Pot: 15.20 BB

 

Results in white below:

Hero has Qs Qd (two pair, queens and sevens).

Button has 6c 9c (straight, nine high).

Outcome: Button wins 15.20 BB.

 

 

Ingen höjdar dag för mig heller idag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...