Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Att svära i chatten är som en drog för mig. Har jag väl börjat är det svårt att sluta. Jag svär EXTREMT mycket och tycker bara det är kul när nån annan gör det med. Och som tidigare sagts så tror dom ofta att man är på tilt fast man inte alls är det.

Postad

Jag brukar inte gapa och svära speciellt mycket själv, men jag tycker det är skitkul när två andra dammar ihop, framförallt om det är jag som är orsaken till det. Ju värre, desto bättre... Det livar upp lite i grindingtristessen.

Postad
Men för att svara på din fråga då... Är det just DU som blir förolämpad och du stör dig på det så är det klart du kan anmäla stollen. Annars är det ju faktiskt bättre att få honom/henne att stanna kvar genom att säga typ "så enkla pengar har jag aldrig vunnit förut", "jag känner delaern" eller kanske hävda att det var ren skicklighet (när du hade tok tur) bara för att spä på tilten ytterligare och framkalla uselt spel hos honom/henne :twisted: Är det någon annan som blir förolämpad så tycker jag inte det är din sak att ringa och "tjalla" som en liten chatpolis..

Tycker absolut man kan säga till (antingen i chaten eller i extrema fall gå till support) även om inte man själv är drabbad om det går till den grad att man känner att den dåliga stämningen påverkar ens spel.

Viktigt dock att man inte själv börjar "käfta imot" utan säger ifrån på ett artigt och korrekt sätt. Brukar själv köra med "Sir, would you mind your language please."

/Bjorn

Postad
Då tycker jag det är mer irritersamt när folk ber om ursäkt när de vinner en pott. Vad finns det för anledning att göra det? Det är ju det spelet går ut på...

Tycker det bara är skönt om någon säger någonting i stil med "sry" eller någonting när de drar ut dig med 2 outarn på bubblan.

Postad
Då tycker jag det är mer irritersamt när folk ber om ursäkt när de vinner en pott. Vad finns det för anledning att göra det? Det är ju det spelet går ut på...

För att framstå som tomtigare än man är? Fast det blir väl lite som att ha tomteluva och helskägg i livegame, ganska uppenbart.

Kanske det skulle funka att spä på från småtilt till fulltilt med att stänga av chatten för motståndaren? Jag menar, att "tjalla" på trashtalkern borde ju väcka ett visst hämndbegär om denne är någorlunda obalanserad.

Fast jag håller med Belldandy, könsord ska man inte behöva tåla, även om nissen hade blivit utrdragen med monster mot tomtehand. Helt rätt att anmäla.

/Andreas

Postad

Jag svär sällan i chatten men brukar dock sitta hemma å gapa, skrika å svära. Mina grannar gillar mig nog.

Om någon ger mig en smaskig bad-beat så brukar jag istället berömma dom för deras lysande spel.

• 2 weeks later...
Postad

Kan ganska stolt meddela att jag tror att jag lyckats få ett ord på party censurerat :D Började använda ordet ganska flitigt för ett tag sedan utan censur men nu blir det bara XXXX av det.

EDIT

Hmm wtf blir XXX nu med. Antar att dom har blivit hårdare över lag och att jag ej kan ta på mig äran för det jag nämnde :cry:

Postad

Lyckas jag med ett osannolikt drag säger jag "Sorry, that was definitely not my intention"

När de gormar och svär som värst brukar jag svara "ty sir, you too played well"

Fortsätter de än värre brukar det bli "Please behave yourself sir. It is embarrassing to witness this."

Av någon anledning satsar de sen alltid vilt varje gång jag är med i potten :-)

Postad

Spelar ju en hel del på pundbord och har där någon gång använt mig av den i mitt tycke rätt fyndiga repliken:

"Sir if you insist on using that kind of language may i suggest you try the dollar tables."

Fast oftast (kanske är jag fördomsfull nu) svärs det och gormas inte så mycket på pundborden. Stiff upper lip y'know...

/Bjorn

Postad

svordom och svordom!........idag blev jag mordhotad för första gången vid pokerbordet...efter jag hade tömt han på pengar.. =) ......något i stil med:

"I will come and kill you....i just say 187" (är väl poliskod för mord eller??) ....

finns människor till allt......

Postad

Vänner,

Varje gång jag läser en sådan här tråd blir jag förvånad att folk orkar bry sig. Vem orkar bry sig om vad en finnig fjortis plitar ner på tangentbordet i föräldrarnas flotta villa? Det är bara att acceptera att alla människor är olika och om vissa mår bättre av att skriva en massa fula ord, så kan man väl leva med det.

Att hålla på och anmäla folk för sådana här petitesser är så otroligt svenskt.

• 2 months later...
Postad

jag tycker att dom som, efter att blitt utdragna, håller på o går loss på folk o kallar dom ******* idiot och andra saker bara för dom träffa ett drag. Jag tycker det är ett tecken på dålig moral och urusel uppfostran. Ilska kan va svårt att kontrollera men borde stanna vid att man gnäller lite för sig själv eller att man påpekar att motståndarn haft tur.

Pinsamt med alla er som tycker det är "kul" att attackera folk. Ni är egocentriska och sabbar för andra kring bordet.

Postad

håller med om att det är värre än att svära. vem fan är sorry när man tagit hem en stor pott på en 2-outare på rivern. det blir ju inte direkt bättre för att nån säger sorry, och samtidigt sitter och skrattar framför datorn.

Postad
håller med om att det är värre än att svära. vem fan är sorry när man tagit hem en stor pott på en 2-outare på rivern. det blir ju inte direkt bättre för att nån säger sorry, och samtidigt sitter och skrattar framför datorn.
Har hävt ur mig ett sry ett otal gånger då jag gjort ett dåligt spel och fetklonkat en 2-outare... Från min sida är det då genuint och jag kan inte göra så mkt åt om motparten uppfattar det som ett hån...

/TF

Postad

Att slänga ur sig några svärord är väl helt OK, så länge det inte blir personligt och att man fortsätter med förolämpningarna. Att kort utbrott av några väl valda ord är inget fel alls (men då menar jag som några svärord "ut i luften" och inte riktat mot någon som ett personangrepp).