Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade idag vid ett bord där en av spelarna Fishy* började svära, kalla folk för fittor, hora m.m.

Jag ringde Unibet-staff som lovade vidta åtgärder.

Poker har för mig alltid varit en sport mellan gentlemän, det är därför det är så mysigt att som tjej få klämma sig ned på en stol och vara med de stora pojkarna ;) . Men man förväntar sig ju då att folk skall bete sig på ett gentlemannamässigt vis.

Jag menar, självklart måste man ju få svära över en bad beat, det är "namecalling" och annat som jag bara blir trött av.

Nu undrar jag, var det att gå för långt av mig att ta till så kraftiga åtgärder eller var det rätt?

P.S: Efter att ha spytt en jädra massa galla över en dansk stackare vid bordet lyckade jag ta hela hans chipstack efter att han gått All-in med A,A och jag satt på 2 par Q,J efter floppen. Då blev det i alla fall tyst på karln.

* Lite RP - QoS *

Postad

Lite allmänt "trashtalk" tycker jag hör till spelet, och det brukar vara ganska kul. Det kan oxå hjälpa till att skapa en rolig stämning kring bordet då det blir mycket garv i chatten. Men att bara tokskälla och häva ur sig alla svordommar man kan är ju inte ens kul, utan bara dumt och onödigt. Visst kan man tilta ordentligt när man blir snuvad på en fin pot av någon tomte som lyckas träffa en 2 outare och skriva lite väl elaka saker i chatten ibland. Men egentligen så VILL man ju ha syn av de spelarna, då är det ju bättre att berömma deras spel och hoppas dom fortsätter spela lika uselt...

Men för att svara på din fråga då... Är det just DU som blir förolämpad och du stör dig på det så är det klart du kan anmäla stollen. Annars är det ju faktiskt bättre att få honom/henne att stanna kvar genom att säga typ "så enkla pengar har jag aldrig vunnit förut", "jag känner delaern" eller kanske hävda att det var ren skicklighet (när du hade tok tur) bara för att spä på tilten ytterligare och framkalla uselt spel hos honom/henne :twisted: Är det någon annan som blir förolämpad så tycker jag inte det är din sak att ringa och "tjalla" som en liten chatpolis..

Självklart ska ju alla ha det så kul och trevligt som möjligt runt bordet, det ska inte någon få förstöra. Många siter har oxå alternativet att stänga av/ignorera allt vad någon spelare säger i chatten. Det kan hjälpa långt om man tröttnar på någon mupp.

Postad

För det första tycker jag att du gjorde helt rätt.

För det andra så har jag en grundinställning att man

alltid ska uppföra sig korrekt - i alla sammanhang!

Poker har ju tidigare varit en gentlemannasport men som

Ken Lennárd mycket riktigt påpekat så har det ändrats i

takt med att pokern har nått ut till en bredare massa, genom

internet och TV-shower.

Många av dessa nya spelare har ingen erfarenhet av "klassisk"

poker och uppför sig därefter.

Men jag personligen kommer ALDRIG att acceptera förolämpningar

vare sig det kommer att bli sed eller ej.

Postad

Tillhör väl snarare de som svarar tillbaka än rapporterar. Första gången jag vart påhoppad personligen lät jag bara korten tala. Fortsatte att vinna killens pengar helt enkelt men man lär sig svara tillbaka och nu blir man väl snarare road av folks dåliga humör de få gånger chatten nu går över styr.

Dessutom, de gånger man nu känner för det, tycker jag precis som NoSense ovan att det är kul att späda på någon annans redan överfu(l)la bägare och få någon att spela ännu sämre.

Så där jättegentlemannamässig var väl inte sporten alltid förut heller? Blåsa ett moln av cigarrök över pokerbordet? Stöta till killen/tjejen bredvid med armbågen och säga "call this, fishy" när man just gått all-in?

Sånt här har väl alltid ingått i repertoaren hos en minoritet spelare så varför skulle det vara annorlunda idag?

Undviker själv råa svordomar och könsord men det är mer ett personligt val än att jag är så mycket bättre själv.

För visst hoppar undertecknad på folk ibland, men försöker göra det med glimten i ögat och med en inbakad gnutta humor.

Postad

Magaluf Raider skrev:

För visst hoppar undertecknad på folk ibland, men försöker göra det med glimten i ögat och med en inbakad gnutta humor.
Jo, men då är det ju fortfarande roligt.

Sedan är det ju klart att det är bekvämt att spela mot en lirare på tilt, skall tänka på det tills nästa gång.

Det är när det går för långt, som när folk börjar hojta "hora" och "fitta" på chatten som jag blir förbannad.

Postad

Jag tycker definivit att det var rätt att rapportera det.

Uppenbarligen kände du att stämningen vid bordet sänkes markant så varför ska du behöva lida för att han är en snorunge?

Postad

Spelar väl inte så stor roll om folk svär och lever om på nätet! Jag ser det bara som ngt positivt som ev kan öka min avkastning. Personligen tycker jag det skulle kännas lite löjligt att skvallra för "mamma Unibet"...

Det är annan sak om det är live! Då kan det ju bli handgemäng...

Postad

Anonymiteten i Internetpoker (eller chatrum överhuvud taget) gör nog att folk slänger ur sig mer olämpligheter online än de skulle gjort i verkliga livet. Mycket enklare för nån snorunge att slänga ur sig trashtalk bakom ett nick än att se nån i ögonen och göra samma sak.

Men det där brukar vara ganska självsanerande. De brukar snart dra eller så blir de upptäckta av pokermanagern.

Postad
Spelade idag vid ett bord där en av spelarna Fishy* började svära, kalla folk för fittor, hora m.m.

Jag ringde Unibet-staff som lovade vidta åtgärder.

Poker har för mig alltid varit en sport mellan gentlemän, det är därför det är så mysigt att som tjej få klämma sig ned på en stol och vara med de stora pojkarna ;) . Men man förväntar sig ju då att folk skall bete sig på ett gentlemannamässigt vis.

Jag menar, självklart måste man ju få svära över en bad beat, det är "namecalling" och annat som jag bara blir trött av.

Nu undrar jag, var det att gå för långt av mig att ta till så kraftiga åtgärder eller var det rätt?

P.S: Efter att ha spytt en jädra massa galla över en dansk stackare vid bordet lyckade jag ta hela hans chipstack efter att han gått All-in med A,A och jag satt på 2 par Q,J efter floppen. Då blev det i alla fall tyst på karln.

* Lite RP - QoS *

Annars kan du prova att lägga in den här länken i chatten... ;)

http://media.putfile.com/ficheer

Postad

Kände du dig väldigt förolämpad av skällsorden var det ju rätt att anmäla om du kände för det. Men personligen har jag aldrig anmält någon och det ska nog mycket till innan jag gör det. En person som attackerar en i chatten är det både nöjsamt och lönsamt att ge igen på med korta bitska svar. Ofta är en motståndare som svär ohämmat på tilt eller på god väg. Då är det bara att leka katalysator :twisted:

Likaså kan det vara bra att försöka tysta en hyfsad spelare som skäller ut en fisk och talar om hur han ska spela. Man får försöka hindra folk ifrån att välta akvariumet så att säga.

Med lite disciplin kan man ta nästan alla skällsord och använda det mot motståndarna.

Postad

jag brukar alltid svära en massa på eurobet så fort jag förlorar en stor pot, även om jag inte blev bad beatad, men det mesta censureras, blir ungefär "you ******* fish lucky **** *******"

sen höjer man 2 händer i rad och skriver lite mer och alla tror man är tiltad =)

ganska kul

Postad

Jag brukar personligen hålla på och jiddra lite vid borden ibland, tycker det är ganska kul då de flesta saknar humor och självironi och blir otroligt förbannade, ibland är det tråkigt att bara sitta och slänga kort i tre timmar............. :P

Postad

Verkar heltråkigt.

Har inte råkat ut för några större gormare men en gång var det en kille som nog hade det som sin strategi att välja ut något offer och mobba.

Han hoppade på oss så att säja i tur och ordning och när han fick mothugg så var offret valt. Jag valde att igonerar chatten men hade gärna sett en visa/dölj chatt (unibet) eller kanske en ignore-funktion (kunde ju inte låta bli ibland att snegla på personpåhoppen, vem vet, kunde ju komma något ord jag inte känner till ;) ).

Tycker du gjorde rätt som anmälde honom, för antingen var han tiltad och behövde en påminnelse om uppförande eller så var det med uppsåt för att störa ditt spel och då behöver han absolut en reprimand (det kanske stör honom i hans spel).

Postad

Jag tolkar en kille som svär (och har sig) en massa att han är urbalans och således är en sämre spelare.

Det ultimata är väl att spela mot någon som sitter hemma och slår sönder saker i frustration när man vinner mot dem...typ.

Postad

Jamen, jamen... De är ju inte kloka... Herregud... F.ö var Sofia Karlsson kårordförande då jag pluggade på GU... Crazy redan på den tiden... Så allt snack om hon skulle vara karriärist ställer jag mig bakom...

OT igen... Folk som totalt ballar ur och svär och beter sig för jävligt åt i chatten förtjänar att få sin chat avstängd... När jag lirar så har jag mycket roligare om det är en gemütlichen stämning kring bordet än om där sitter en idiot som spyr galla över spelen...

/TF