Gå till innehåll

NLT - Färgstegedrag på turn mot två all-ins, fold?


seeage

Recommended Posts

grymt jobbigt beslut jag ställdes inför nyss. men pga av att jag bara har en rulle på $5500 så bestämde jag mig för att det var en onödig syn men jag kanske borde synat:/ vad tycker ni?

 

 

 

 

PokerStars Game #2565672436: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2005/09/13 - 11:02:07 (ET)

Table 'Oriola' Seat #1 is the button

Seat 1: NLpoker ($8.85 in chips)

Seat 2: DeBigL ($77.30 in chips)

Seat 3: swedishMatch ($100.50 in chips)

Seat 5: parex1972 ($79.30 in chips)

Seat 6: bbnk25 ($24.40 in chips)

DeBigL: posts small blind $0.50

swedishMatch: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to swedishMatch [7d 5d]

parex1972 said, "i am ok"

parex1972: calls $1

bbnk25: folds

NLpoker: folds

DeBigL: raises $2 to $3

swedishMatch: calls $2

parex1972: calls $2

*** FLOP *** [6d 8d Tc]

DeBigL: checks

swedishMatch: checks

parex1972: bets $1

DeBigL: calls $1

swedishMatch: calls $1

*** TURN *** [6d 8d Tc] [3c]

DeBigL: checks

swedishMatch: checks

mzip joins the table at seat #4

parex1972: bets $3

DeBigL: raises $7 to $10

swedishMatch: calls $10

parex1972: raises $65.30 to $75.30 and is all-in

DeBigL: calls $63.30 and is all-in

swedishMatch: folds

 

*Klipper resultat och flyttar till PHH. Och fixar rubrik - Hjort*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför check/synar du floppen med färgstegdrag?

 

 

suttit och lirat med killarna ett tag, dom brukar vara snälla och ge fri kort försökte träffa utan att comitta för mycket pengar då jag satte dom på 2par och set(visade ju sig att båda hade set). jag visste att om jag hade betat så hade jag fått ett re-raise, sitter man vid bordet och känner av situationen så verkar det inte lika konstigt.

 

jävligt snabbt forum btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given fold. Du är antagligen långt bakom vilket du också var. Om snubben som synade hade haft t.ex. flushdrag hade du haft ännu färre outs och ännu sämre syn. I det här fallet spelar det väl ingen som helst roll vad du har för rulle, det är ju potoddsen som avgör. Det är ganska tydligt att han helt korrekt försöker låsa ute alla möjliga drag genom sitt stora bet. FOLD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turn ska du folda helt klart om du inte lagt in pengar innan då du har cirkus 30% o vinna men eftersom som du synat lite pengar så är det knappast fel o syna

 

Fattar inte två saker dock? Bankrulle på $5500 ? Det är 55 inköp på den nivån, typ dubbla vad folk brukar förespråka för vinnande spelare.

 

Varför raisar du inte på floppen?

Du vill ha in pengar där, du vet att du har minst 50/50 o vinna potten. Check-raise känns vekt, dessutom när det ligger en nötstege ute som folk kan ha så man drar ju aldrig till några nötter direkt. Hade nog bettat ut ungefär pott, vid reraise förmodligen ställt in mot otrixiga lirare men synat mot nån som jag vet kan sitta me 97 vid en höjning. (väldigt sällan dock)

 

Möjligen ta ett frikort på turn om du hade lyckats få position t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför check/synar du floppen med färgstegdrag?

 

ja det är ju vansinne bara det, checkraise där hade jag gjort, sen åker nog alla pengarna in (ev på flop) annars på turn. sen om det hade varit jag hade nog ett A eller tyligt kommit på river men men...

 

och 55 inköp är väl inte så man ska snåla :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går knappast syna med gut shot + lågt färgdrag där, så helt korrekt fold om man inte är helt galen förstås :P Men, hur kan ett inköp på NL100 vara för dyrt med $5500 !? Är juh med god marginal lagom :)

 

OE straightflush drag, hade det varit en inside hade det varit waste of time att posta i detta forum då det hade varit en lätt fold.

 

Eftersom jag satte killarna på 2par/set så kände jag att om jag träffade något av det jag drog efter så skulle jag vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suttit och lirat med killarna ett tag, dom brukar vara snälla och ge fri kort försökte träffa utan att comitta för mycket pengar då jag satte dom på 2par och set(visade ju sig att båda hade set). jag visste att om jag hade betat så hade jag fått ett re-raise, sitter man vid bordet och känner av situationen så verkar det inte lika konstigt.

Det finns inte en chans att du kunde sätta dem på så specifika möjligheter redan på floppen. Så jag antar att du menar att du satte dem på det vid turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför check/synar du floppen med färgstegdrag?

 

suttit och lirat med killarna ett tag, dom brukar vara snälla och ge fri kort försökte träffa utan att comitta för mycket pengar då jag satte dom på 2par och set(visade ju sig att båda hade set). jag visste att om jag hade betat så hade jag fått ett re-raise, sitter man vid bordet och känner av situationen så verkar det inte lika konstigt.

 

Du vill ju inte ha en billig träff där, du vill ha en stor pott när du träffar eller ta potten direkt. Beta ut pott, då kan tre saker hända:

 

1. De foldar. Jättebra, du får en hyfsad pott osynad.

2. De synar. Helt ok, du får antagligen betalt om du träffar. Träffar du inte har du inte investerat speciellt mycket och kan slinka undan om turn är läskig.

3. De slår om. Jättebra, dega in och dra ut :)

 

jävligt snabbt forum btw

 

Vi gör vad vi kan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte om du har extrema bankrullekrav eller om bara försöker skryta lite.

Om du inte vågar riskera ca 1,1% av sin bankrulle bör du nog gå över till fl.

 

 

beträffande min bankrulle så har den genomgått extrema svängningar och jag har lagt en ganska låg ribba för min "dagsinkomst". därför är jag just nu lite aktsam. snålhet har ingenting med saken att göra men oavsett storleken på sin rulle så ska man inte lira över ens egen förmåga. kika bara själva på hand historyn. hur många av er tänker inte "vilken jävla tomte"? av den anledningen lirar jag inte över min förmåga... funderar dock på fixed limit....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. vad gör du med 7 / 5 i en raisade pot? visst den är sutied men kom in i matchen. Det är väldigt ofta man blir knäppt på nosen när man går me med en sämre hand.

2. tycker du spelar handen ur uselt dåligt om jag ska vara ärlig, man kan inte check/syna på en sån flopp!

3. hur kan du ha en sån stor bankrulle? gamblat?!

4. en sak gjorde du rätt iallafall, du la en sämre hand. Men att du tänkte på bankrullen där gör mig snurrig i huvudet? du har en sån pass stor bankrulle att det inte kmr att känns så mkt om du mot all förmodan hade synat i det läget...

 

over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vann en sjysst turnering som gjorde att jag fick ihop en sjysst rulle, sen har jag lirat tight och mycke. så om man räknar timlön så är jag en rumänsk potatis plockare.

 

resten av svaren har jag redan fått svar på, tnx för alla svar och kritik, har ju lärt mig av era svar och spelar bättre i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...