Henkeman Postad 13 September , 2005 Rapport Share Postad 13 September , 2005 Ok, för tillfället så HATAR jag Windows (som man så lätt gör emellanåt) och är på riktigt dåligt humör (tack byråkratilandet Sverige för allt jävla krångel som får en på sånt härligt humör.) Ska installera ett program, men får upp texten: "En annan installation pågår redan. Slutför den installationen innan du fortsätter med den här installationen." Jag HAR avslutat den andra installationen (som hängde sig på 90% eller nåt sånt), men hur i h-vete ska jag kunna få Windows att fatta det? Nån som har något bra tips på något program som löser detta och liknande problem? Jag vet att något program jag skulle installera som klagade på en pågående installation frågade om jag ville avbryta den, kommer inte ihåg vad det var jag skulle installera då men det installationsprogrammet kunde avbryta en installation som skitit sig.. borde inte Windows ha något inbyggt för detta? Något program som kan ta bort saker som är f*cked i Windows? Antar att något i registret blivit keff som gör att det inte blir strul... nån som har förslag på lösning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 13 September , 2005 Rapport Share Postad 13 September , 2005 Prövat att starta om datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knapp_0 Postad 13 September , 2005 Rapport Share Postad 13 September , 2005 Har du kollat om den gamla installationsprocessen fortfarande är igång? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 13 September , 2005 Rapport Share Postad 13 September , 2005 kan bara hålla med... jag HATAR också windows... installera program.. det var ju sånt man brukade göra på 90talet... i OSX behöver man aldrig installera program där bara kör man dem direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 13 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2005 Jag var tvungen att uppdatera ett program (Alcohol 120%, ett program för att bränna skivor och göra/mounta imagefiler), avinstallerade den gamla versionen, funkade bra som förväntat. Omstart av datorn för fixa allt som fixas ska, visst, det har jag varit med om förr. Installerar nya versionen, installationen hänger sig på 90% eller nåt sånt, väntar ett bra tag, avbryter installationen, får stänga ner installationen via aktivitetshanteraren. Startar om datorn och försöker igen... samma resultat. Hmm, har Alcohol 120% i Program-menyn... provar att starta... jodå, verkar funka, men installationen verkar inte helt klar iaf.. provar att avinstallera programmet, avinstallationen hänger sig vid 90%.. går inte få bort programmet. Kan inte installera gamla versionen som fungerar för jag har en nyare installerad... *suckar* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knapp_0 Postad 13 September , 2005 Rapport Share Postad 13 September , 2005 Pröva att ta ned en annan version av Alcohol. Det har hänt mig också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 13 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2005 mm, men just anledningen till att jag skulle använda nyaste versionen var att jag var tvungen att använda senaste versionen. Onödigt att byta när den jag hade funkade fin-fint om det inte hade varit så att jag behövde uppdatera? Kan inte installera programmet för gamepaden heller, verkar som jag får installera om windows då... men det borde jag ju tänkt på, skiten har ju varit installerat i lite över 2 måndader Aja, nu skiter jag i det här för ett tag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
linkan1980 Postad 13 September , 2005 Rapport Share Postad 13 September , 2005 Henkeman: Jag har varit med om liknande och löste det med hjälp av lite gooooglande, kolla denna länk: http://www.developerfusion.co.uk/blogs/click/10661 edit: Bah, krånglande länk, orkar inte fixa den ordentligt, gör det sen kanske. en fullösning får räcka nu.. /Henkeman edit: första länken var sessionsbunden, den ovan fungerar iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 13 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2005 Det där verktyget kan nog vara bra till senare. Det stora problemet verkar vara att vissa saker inte går att installera, oavsett om jag kan ta bort en keff installation så blir den ju keff när jag försöker göra om den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts