Joakim Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Ja, fy fan vad dåligt att komma på andraplats 2 wpt-tävlingar i rad... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Doyles överbet på rivern med TT var ren pokerpoesi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Ja, fy fan vad dåligt att komma på andraplats 2 wpt-tävlingar i rad... Höll på Doyle på slutet. Tyckte watzkinson hade för mycket tur i början. Träffa varenda flop när han var i underläge preflop + flera händer med bättre kicker samt kåk mot kåk handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eddie88 Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Blev riktigt underhållen igår kväll. Doyles heads up spel var en ren njutning. Vilken read gubben hade. All in med Q9 fick watkins att tro att han hade flushdraget- o han synade med den dåliga kickern... Wpt är riktigt kul o kolla på... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Höll på Doyle på slutet. Tyckte watzkinson hade för mycket tur i början. Träffa varenda flop när han var i underläge preflop + flera händer med bättre kicker samt kåk mot kåk handen. Kåk mot kåk handen var ett kraftigt överspel av killen som satt på tvåorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 vann Doyle Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Vet inte hur mycket WPT hade klippt i avsnittet, men man fick ju lite intrycket att Doyle väntade ut HU och spenderade tiden på att lära sig sin motståndare istället. Var ju inte ett bet som inte var perfekt avväkt för att få Watkinson att göra som han ville. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Fy vad snyggt det var. Hela produktionen var en njutning och se och spelet likaså. Hade precis sett på Pokermiljonen och bytt kanal och skillnaden var extremt stor. Gissar att en av anledningarna var att blindsen inte var speciellt stora i WPT vilket gav möjlighet till riktig poker, motsattsen verkade gälla i pokermiljonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Fy vad snyggt det var. Hela produktionen var en njutning och se och spelet likaså. Hade precis sett på Pokermiljonen och bytt kanal och skillnaden var extremt stor. Gissar att en av anledningarna var att blindsen inte var speciellt stora i WPT vilket gav möjlighet till riktig poker, motsattsen verkade gälla i pokermiljonen. instämmer fullständigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 3 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Ja, fy fan vad dåligt att komma på andraplats 2 wpt-tävlingar i rad... jag förstod att ditt inlägg var ironi, såg dock inte det första inlägget. den personen måste dock vara riktigt dum för att tro att lee watkinsson är en dålig spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Von oben Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Hmm,men gjorde han inte ett par ganska så spektakulära tabbar? Till exempel när Doyle lyckas dubbla upp första gången HU? Ärligt så kommer jag inte riktigt ihåg brädan...men jag har för mig att det inte var topp-par som Lee hade vid sitt allin move.Doyle hade i alla fall sin straight. Andra tabben var när han spelade brädan.Varför betade han där? Doyle satt med överpar(ja,bättre andrapar som pocket var det),och Lee var tvungen att folda raisen. Sista spelet? 6:a som kicker är aldrig roligt.Är dessutom Doyle den typen som går allin med flushdrag under de förutsättningar som rådde vid tillfället? Lee verkade obekväm hela HU.Det är säkert inte lätt att sitta HU med Brunson! Dessutom fick Doyle pockets närmast hela tiden,så att Lee till slut blev en aning frustrerad är förståeligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 Är dessutom Doyle den typen som går allin med flushdrag under de förutsättningar som rådde vid tillfället? Han är väl urtypen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenny_Roger Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Tycker att Watkinson spelat bra vid båda WPT-avsnitten ända fram tills heads up då han båda gångerna kommit bort sig helt när han ska "byta" växel. Var som sagt ett par rejäla misstag han gjorde mot Brunson och även i förra upplagan vill jag minnas. Rätt snygg fold av kungen på rivern dock (när brunson hade flush). För övrigt är det intressant att de aldrig nämnde att han hade viss tur vid sin "monstersyn" med Q6. Motståndaren hade precis lika gärna kunnat ha K6 som J6. Bra read lik förbannat men hade också kunnat kallas överoptimistiskt om han nu hade haft K6. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Torsus Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Blev riktigt underhållen igår kväll. Doyles heads up spel var en ren njutning. Vilken read gubben hade. All in med Q9 fick watkins att tro att han hade flushdraget- o han synade med den dåliga kickern... Wpt är riktigt kul o kolla på... Jag har tidigare aldrig sett Doyle utan bara hört talas om honom. Jag visste att han var bra men det här...Det kändes som att han var i en division för sig själv och det var en fröjd för ögat att se! Poker när den är som bäst! Beundransvärt är också att han vid 71 års ålder fortfarande har kondition för en sådan här krävande turnering! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Tycker att Watkinson spelat bra vid båda WPT-avsnitten ända fram tills heads up då han båda gångerna kommit bort sig helt när han ska "byta" växel. Var som sagt ett par rejäla misstag han gjorde mot Brunson och även i förra upplagan vill jag minnas. Rätt snygg fold av kungen på rivern dock (när brunson hade flush). För övrigt är det intressant att de aldrig nämnde att han hade viss tur vid sin "monstersyn" med Q6. Motståndaren hade precis lika gärna kunnat ha K6 som J6. Bra read lik förbannat men hade också kunnat kallas överoptimistiskt om han nu hade haft K6. Eller en sjua Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenny_Roger Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Visst hade han kunnat ha en sjua med, men ska man ge honom nån cred för "en bra read" känns det som att han möjligen hade kunnat bedöma om han satt med en stark 7:a eller ej (då hade han nog varit ganska självsäker efter att Watkinson tagit så lång tid på sig). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joakim Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 Nästa avsnitt lär bli väldigt intresant med spelare som Phil Ivey, Daniel Negreanu, Josh Arieh m.fl. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 4 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2005 mycket action Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Repris av förra avsnittet med Doyle Brunson pågår just nu! Se och njut! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sjoberginho Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Repris av förra avsnittet med Doyle Brunson pågår just nu! Se och njut! Hur gick det? Jag var tvungen att gå precis när DB dubblade upp med sin stege. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Tja, Dolly malde ner Lee i köttkvarnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2005 Ska bli riktigt kul att se Phil Ivey (min stora förebild och idol, delat med Doylan får man väl tillägga) och Daniel Negreanu (min näst störtsa idol)! Ser verkligen fram emot det! Måste säga att jag inte alls är lika förtjust i Josh Arieh. Gillar inte hans attityd... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Von oben Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2005 Synd om Williams.Negreanu dealad AA två gånger i snabb följd HU.Det var lite för mycket av det goda. Tyckte att Williams var den bäste spelaren.Jag menar,vad göra emot AA pocket när man själv träffar topp par K på brädan HU? Vet inte vad DN har för rykte-personligen tycker jag att han var småotrevlig.Gillar INTE hur han behandlade sista handen. What did you say?! Arieh spelade som en påse nötter! Påminde om frirullespel! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
el_kryddo Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2005 Tror Negreanu bara ville va säker på att han hört rätt. Kändes inte som det var någon tortyrstekning eller dylikt. Dock lyckades han få både Williams och Arieh på lite småtilt kändes det som. Dock tyckte jag det mest anmärkningsvärda att både Williams och Arieh gick all-in på rena bluffar när Negreanu inte hade mycket marker kvar och i princip var committad även om han inte haft mycket till händer. I Williams fall kändes det som han innan den handen (Q-7) bestämt sig för att spela den som ett monster och inte kunde förstå när det var dags å stå på bromspedalen. I Ariehs fall vet jag inte om det var tilt av Daniels konstanta höjningar eller om han inte insåg att Daniel inte hade mycket marker kvar att folda. Synd att Phil Ivey åkte ut tidigt, men man såg att han är vassast big stack, svårt att bossa runt lika hårt när man är short. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eddie88 Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2005 Williams blev för skakig när han visste att han var så nära att ta hem det och gjorde ganska grova misstag på slutet. Men fan va kul o kolla på wpt...det finns ingen som vet om det finns nån live streming på wpt delarna- på nätet. Skulle va kul o kolla på... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts