Gå till innehåll

NLT - Floppar triss i K men blir re-raisad tre gånger!

Recommended Posts

Postad

Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Vikmanshyttan"

Game ended 2005-09-12 08:37:36 UTC

Players:

JAG (EUR 46,88 in seat 1)

Dr_fejk (EUR 27,06 in seat 2)

lieberkind (EUR 10,20 in seat 4)

KapsSi (EUR 15,54 in seat 5)

iron_man (EUR 8,14 in seat 6)

Dealer: Dr_fejk

Small Blind: lieberkind (0,10)

Big Blind: KapsSi (0,20)

JAG was dealt: Kc - Qh

iron_man Fold

JAG Raise (1,10)

Dr_fejk Raise (3,00)

lieberkind Fold

KapsSi Fold

JAG Call (1,90)

Standardraise med KQ på detta bord, inget konstigt. Blir dock re-raisad, jag synar på en gång.

Flop Ks - 9s - Kd

Lite av en drömflopp, triss i K !

JAG Bet (3,25)

Dr_fejk Raise (6,50)

JAG Call (3,25)

Tidigare när ett par kommit upp på bordet har det oftast checkats eller minihöjts så jag höjer ganska mycket, tar jag potten här är jag ändå nöjd och callar han så är jag nog oxå nöjd. MEN.Ajaj... Re-raisad igen! Nu börjar jag sätta honom på AK. Att han har kåk i detta läge tror jag inte för en re-rais före floppen med K3 eller K9 liknar inte hans spel.

Nej nu luktar det AK

Turn Ks - 9s - Kd - 3c

JAG Check

Dr_fejk Bet (4,25)

Jag checkar bara för att se hur mycket han höjer. 4,25 höjning är väldigt försiktigt. Självklar icke-fold då jag ändå har så stor del i potten redan.

Funderar även på att gå all-in och hoppas att han INTE sitter med AK som är den enda hand som slår mig (för nej, som tidigare sagt så är K3 o K9 så gott som uteslutet. 99 eller 33 kanske han sitter med men han har inte höjt så pass mycket med låga PP preflop tidigare).

Vad skulle ni gjort? Hur tror ni handen gick? Riverkortet är trots allt kvar.

ps. har bytt ut mitt nick som jag vill hålla anonymt.

Postad

Hur skulle jag spelat nu då?

Fold nu (med KKK, nej tror inte det, så bra är jag inte)

Calla

Reraisa

All-in

Resulatet av handen kommer senare under kvällen

Postad

då skulle helst inte ha raisat med kq preflop, definivt foldat när han reraisa. nu när du ändå gick med och floppade trissen skulle du ha försökt att få in stacken ganska snart. allin på turn efter hans bet iallafall. alltså ganska många felspel i samma hand tyvärr

Postad

KQo först in är en soklar höjning på ett 6-maxbord när du sitter på CO. Sedan är frågan vad hans re-raise betyder och det vet vi inte eftersom du inte angett några speciella reads, men jag gissar typ JJ+/AK. KK är rätt osannolikt efter floppen, kvar blir AK/AA/QQ/JJ. Sedan är frågan om han verkligen vågar spela QQ/JJ sådär. Antagligen inte. Alltså har han antagligen AK/AA.

Men allt beror som sagt på din read på spelaren i fråga. Dock tycker jag inte att du gör fel som höjer KQo först in på CO i ett femhandat spel. Däremot får du vara jävligt försöktig postflop för att både få ut värde samt inte förlora stacken. På microlimit får du däremot syn på din reraise av massa mycket sämre händer så det är inte fel att höja.

Mitt tips? Check-syna turn och beta 5 på river. Ställer han in så försöker jag ge han credit för AK och foldar om jag spelar bra, om jag inte gör det tiltsynar jag och hoppas på AA.

Men som sagt, denna hand blir så pass readberoende att det är svårt att säga något utan att veta vad du har för reads. Om du flerbordar eller inte har någon read tycker jag inte att det är fel att lägga denna hand preflop tills du märker att han börjar spela tillbaka mot dig med skit.

Postad
. KK är rätt osannolikt efter floppen, kvar blir AK/AA/QQ/JJ.

Haha, ar tvungen att spela allan o retas lite. KK ar "ratt" osannolik ja, narmare bestamt 0% chans da det ligger tva kungar pa bordet o var hero haller en tredje....

Postad

Snygg rejs preflop med KQ men du skulle lagt för rej rejsen, Han re rejsar med QQKKAK AA och hur stor dog är du mot alla händerna?

Men nu när potten är så stor post flop så lär du skyffla in degen, och jag tror lätt att din hand står om inte en eller A kommer på river och drar ut dig, berätta gärna hur det gick

Postad
och jag tror lätt att din hand står om inte en eller A kommer på river och drar ut dig, berätta gärna hur det gick

Riverkortet var givetvis ett A :shock:

Inte för att det spelar någon roll då han skulle vunnit potten ändå om han satt med AK som jag satte han på då han hade haft högre kicker.

Jaaa upplösningen ser ni här då:

JAG Raise (32,00)

Dr_fejk All-In (13,31)

JAG Payback (14,44)

Jag gick All-in. Hans förra höjning på 4,25 kändes alltför vek för att sitta på AK.

River Ks - 9s - Kd - 3c - Ad

JAG shows: Kc - Qh (three of a kind, kings)

Dr_fejk shows: Qd - Qc (two pairs, kings and queens)

JAG wins: EUR 52,42 (with three of a kind, kings)

Rake: EUR 2,00

Han vägrade tro på mitt K på handen, så är det "when you falls in love with the ladies"