Azaroth Postad 11 September , 2005 Rapport Postad 11 September , 2005 Är det någon mer än jag som lägger oerhört stor vikt vid ens plats vid bordet i förhållande till fiendernas stackdjup? Jag spelar NL shorthanded och letar alltid upp bord där jag kan få spelare med djupa stackar till höger och shortstackar till vänster. Fördelarna är ju uppenbara, spelare med djupa stackar är ofta kompetentare en sopor som spelar med halvstack eller mindre. Jag har då hela tiden position på dom, kan maximera mina vinster mot dom och minimera mina förluster. Finns ju inget värre än att ha en aggressiv spelare som täcker en till vänster om sig själv. Genom att ha dessa fiender till höger istället så kan dom inte hota en alls lika effektivt, men jag kan hota dom. Pengar vandrar medurs. Vad beträffar att ha shortstackar till vänster, så kan dom inte hota en för dom har ingen stack och dessa spelare är ofta rätt ofarliga. Jag lägger extremt stor vikt vid detta vad gäller table selection, hur gör ni själva? * Lite RP - QoS * Citera
toppace Postad 11 September , 2005 Rapport Postad 11 September , 2005 sopor som spelar med halvstack eller mindre. Citera
Dahlberg Postad 11 September , 2005 Rapport Postad 11 September , 2005 Jaa. det låter ungefär som mina tankar när jag ska sätta mig vid ett bord. Undantaget brukar väl vara om jag har sett en julle ha tur och dubbla upp mot AA eller liknande, då kan man slowplaya och sätta fällor lite oftare än mot de bra spelarna... Citera
iremmats Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Jag gillar snarare att ha position på tomtarna... för att på så sätt kunna maximera vinsterna. Att ha position på de bra spelarna och inte position på de dåliga känns bara som att jämna ut fältet lite. Med position på en dålig spelare tar du hans pengar väldigt fort. Citera
gdaily Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Eftersom pengarna vandrar klockvis runt bordet år är det alltd bra att ha position på pengarna. Helst om pengarna sitter hos en dålig spelare. Citera
Jensation Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Eftersom pengarna vandrar klockvis runt bordet år är det alltd bra att ha position på pengarna. Helst om pengarna sitter hos en dålig spelare. Du tycker altså att man ska sitta till vänster om loosa spelar och till höger om tighta. Loosa spelare tappar mycket pengar som går till höger. Skulle man sitta till vänster om en tight spelare som tappar lite pengar så vinner man minder pengar? Eller ska man förska att ha den tighta till höger om sig så man helatiden för agera efter honom då tighta spelare spelar bättre kort än en loose spelare? eller är jag ute och cyklar? Och vad anser alla andra? vilket av de två ovanstående alternativen anser ni vara mest vettigt? Citera
trexter Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Till höger: Loose &/ Agressive &/ Fish Till vänster: Tight & Förutsägbar Mitt emot: Agressive, Bluffer, Moves (man vill se hur potten utvecklas) Citera
spyse Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Jag vill ha position på alla men annars går det bra om jag har LAG spelare mitt emot (om ingen synar så kan man isolera honom med mindre bra händer genom att re-raisa). TAG spelare vill jag ha 2 steg till höger om mig. Dåliga spelare med stor stack vill jag ha till höger. Och alla som höjer vid minsta tecken på svaghet till vänster om mig då detta möjliggör check-raisar (passar min spelstil då jag nästan alltid går med med den starkaste handen). Citera
Recommended Posts