Jensation Postad 11 September , 2005 Rapport Share Postad 11 September , 2005 Jag brukar normalt ligga kring 25% sedda floppar. Jag ansåg det som medium tight men jag kollade runt lite och såg att det fanns ganska många som tyckte att jag var lite för loose. Jag har nu testat att sänka denna siffra ned till 15-20. Jag har efter några kvällars spelande med 15-20% så har jag märkt att jag fått mycket svårare att få betalt när jag väl har en hand och bettar. Därför undrar jag nu vad ni anser vara en bra generell % att sträva mot? * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 11 September , 2005 Rapport Share Postad 11 September , 2005 25-30% ligger jag på, funkar finfint. denna fråga har redan varit uppe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
the_dafvud Postad 11 September , 2005 Rapport Share Postad 11 September , 2005 är det loose att ha 25%? jag har 40% och tror det är ganska många som har runt 30-40% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 11 September , 2005 Rapport Share Postad 11 September , 2005 är det loose att ha 25%? jag har 40% och tror det är ganska många som har runt 30-40% Jo, på shorthanded ligger jag runt 40 %. De som skriver 20 % måste mena fullbord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 11 September , 2005 Rapport Share Postad 11 September , 2005 29%. Många på det här forumet verkar tro att loose/LAG är skällsord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 11 September , 2005 Rapport Share Postad 11 September , 2005 Menar ni att jag är en tight jävel?! fy fan vad gött... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 11 September , 2005 Rapport Share Postad 11 September , 2005 40% är en siffra jag gillar att ligga på, men ibland kan man inte hjälpa om siffran stiger till 60% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 11 September , 2005 Rapport Share Postad 11 September , 2005 Du menar när man raisar alla pp, alla Gapped+suited conectors, alla 2 kort över T samt alla kort som e suited? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 11 September , 2005 Rapport Share Postad 11 September , 2005 Det beror ju helt på bordet. Är det massa synstationer och grejjer kan man ju se massor av floppar. Är det ett bra aggressivt bord (varför man nu sitter där) så får man ju skära ner på hur många floppar man ser. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PaisanoDay Postad 19 September , 2005 Rapport Share Postad 19 September , 2005 Svaret bör bli olika om det är CG eller tourney. % av floppar du ser säger mig rätt lite för tourney och känns mer relevant för cashgames där strukturen inte ändras. Det intressanta i min mening är hur mycket pottar du tar ner utan en showdown samt hur många du vinner med showdown. Kommentarer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts