Gå till innehåll

Allt om sportsbetting!


Recommended Posts

  • Svars 547
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad menar ni med "laya"? Förstår inte ritktigt? Måste man inte satsa en större summa för att pressa oddset åt nåt håll?

 

Att "laya" innebär att man begär ett odds som man vill ha.

 

Exempel:i skrivande stund(13/9 kl.12:10) Så erbjuds på matchen

Norrköping-Ljungskile 1.84 som högsta odds för Norrköpingsseger

på Betfair. Säg att du vill ha mer, till exempel 2.00

Då klickar du på rutan för högsta oddset, sedan kan du ange vilket

odds du vill, i detta exempel 2.00 samt hur mycket du vill spela

för. Om någon sedan är villig att ge dig det så får du matchning för

det som denna person är villig att anta.

 

Anta nu vidare att du vill satsa 500 kronor på detta och du hamnar "först i kön", sedan kanske det kommer en till som vill spela för 2.00 och satsa 300 kronor. Sedan så nappar någon på det men vill bara erbjuda 600 kronor i spel för det oddset. Då kommer du att få full matchning - 500 kronor - på det oddset medan näste person bara får matchning för 100 av de 300 som han vill spela för.

 

Sedan kan det förstås ännu lite senare vara någon annan(eller samme!)

som nappar på det och erbjuder spel för, säg, 700 kronor. Då kommer den som låg bakom dig att få matchning för resterande 200 kronor...samt öppna upp möjligheten för andra att spela för 500 kronor till detta odds...

 

Hoppas att det var någorlunda klarläggande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar ni med "laya"? Förstår inte ritktigt? Måste man inte satsa en större summa för att pressa oddset åt nåt håll?

 

Att "laya" innebär att man begär ett odds som man vill ha.

 

Exempel:i skrivande stund(13/9 kl.12:10) Så erbjuds på matchen

Norrköping-Ljungskile 1.84 som högsta odds för Norrköpingsseger

på Betfair. Säg att du vill ha mer, till exempel 2.00

Då klickar du på rutan för högsta oddset, sedan kan du ange vilket

odds du vill, i detta exempel 2.00 samt hur mycket du vill spela

för. Om någon sedan är villig att ge dig det så får du matchning för

det som denna person är villig att anta.

Nja.. Lay betyder ju att men spelar mot något resultat, dvs man tar rollen som "bookie" och erbjuder en annan spelare ett visst odds på ett resultat, oavsett om det redan är nån som lagt ett bud om att spela till detta odds, eller om man får vänta på att nån accepterar ens eget bud.

 

Att efterfråga att själv spela på ett resultat till ett högre odds är inte vad man kallar för "lay" såvitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handikappspel på Arsenal kanske?

1.60 -1 mål (Expekt) hemma mot Thun.

Dags för Gunners att lyckas i Europa, vilade Ljungberg och Henry i helgen och Thun tillhör väl lagen som skall slås lätt på hemmaplan?

 

Udinese hemma mot Panathinakos 1.65. Italienska lag är starka på hemmaplan och är väl i grunden bättre än grekiska?

 

Fler än 2,5 mål mellan Werder Bremen och Barca 1.80?

 

Vad tror ni om dessa tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar ni med "laya"? Förstår inte ritktigt? Måste man inte satsa en större summa för att pressa oddset åt nåt håll?

 

Att "laya" innebär att man begär ett odds som man vill ha.

 

Exempel:i skrivande stund(13/9 kl.12:10) Så erbjuds på matchen

Norrköping-Ljungskile 1.84 som högsta odds för Norrköpingsseger

på Betfair. Säg att du vill ha mer, till exempel 2.00

Då klickar du på rutan för högsta oddset, sedan kan du ange vilket

odds du vill, i detta exempel 2.00 samt hur mycket du vill spela

för. Om någon sedan är villig att ge dig det så får du matchning för

det som denna person är villig att anta.

Nja.. Lay betyder ju att men spelar mot något resultat, dvs man tar rollen som "bookie" och erbjuder en annan spelare ett visst odds på ett resultat, oavsett om det redan är nån som lagt ett bud om att spela till detta odds, eller om man får vänta på att nån accepterar ens eget bud.

 

Att efterfråga att själv spela på ett resultat till ett högre odds är inte vad man kallar för "lay" såvitt jag vet.

 

Korrekt. Jag var lite slarvig i min formulering.

 

Att vilja spela till ett odds är "back"

Att vara bookmaker är "lay"

Sedan kan man i bägge fallen vilja spela/erbjuda odds

som man själv vill och förhoppningsvis få napp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

werder bremen får nog mitt tips på fint odds. barca räknar ju ändå med 3-0 hemma så dom släpper nog in en kasse och bränner lite chanser och kör en reversed reversed som bremen går rätt in i.

 

Helöppen match! Iof så är det ju gruppspel så plocka poäng på bortaplan är mycket värt... Tror på en offensiv match - med många potentiella målskyttar.

Barca: Eto'o, Guily, Ronaldinho

W B: Klose, Klasnic, Micoud

 

 

Vad tror ni på kryss på Sparta Prag - Ajax?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handikappspel på Arsenal kanske?

1.60 -1 mål (Expekt) hemma mot Thun.

Dags för Gunners att lyckas i Europa, vilade Ljungberg och Henry i helgen och Thun tillhör väl lagen som skall slås lätt på hemmaplan?

 

Såg matcherna mellan malmö å thun, såg även arsenals match i helgen.

Arsenal verkade smått handikappat (bortsett från reyes som själv fixade en del) framåt utan en ljungberg som sprang sönder backlinjen å skapade oreda samt henry som man måste punktmarkera med 3 försvarare. Henry skadad om jag inte fått för mig fel å frågan e om arsenal tar en så stor seger mot ett extremt taktisk och diciplinerat lag? (tror dock på vinst, själv kastat in lite cash på denna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer att Henry är skadad, men du ska ha klart för dig att det är stor skillnad på att markera bort dussinlirare som Bech, Afonso och Pode mot Pires, Ljungan och Reyes. Det är dessutom en extrem temposkillnad mellan Malmö och Arsenal. Jag tycker det handikappspelet känns som veckans tips.

 

delade upp mitt spel på detta spel och Bayern München borta. I morgon är man kanske tom på kontot. bankrulle management på hög nivå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...