Gå till innehåll

Allt om sportsbetting!


Recommended Posts

leksand - frölunda

 

Vad jag vet så möter leksand linköping och frölunda möter dif imorron...

 

Men om du menar Leksand - Linköping så tycker jag att det är en svår match.

 

Linköping har börjat bra med tre segrar mot relativt lätt motstånd.

 

Leksand utan seger och som nån sa, nån gång måste dom ta poäng... Dock mött ett hungrigt brynäs, guldkandidat (?) HV71 och svåra borta matchen mot Luleå i Coop arena....

 

Som sagt svår match men jag skulle nog sätta mina pengar på Linköping till oddset 2.0 (finns säkert högre) för att Linköping har en mycket bra trupp och trolig semifinalist, Leksand får nog vänta tills bottenmöte mot Mora, Dif eller SSK innan dom kan räkna in första poängen.

 

Hoppas det var den här matchen du menade nu

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 547
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror att kvällens matcher i både Elitserien och Allsvenskan kommer att innehålla många kryss.

 

Många svårtippade matcher men ett kryss mellan Västerås - AIK?

 

Tror inte Västerås vill vara det laget som "släpper upp AIK i allsvenskan" och tror inte AIK blir så ledsna över att bli klara för allsvenskan hemma på Råsunda i nästa omgång?

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@sommar

 

japp, det var förstås leksand - linköping jag menade och även det jag baserade spelet på, råkade bara bli fel namn...

 

tycker du har en bra analys och linköping får gälla som favorit helt klart. Som sagt en svår match men det "känns" som att Leksand tar denna, sen vet jag inte hur mycket man ska lita på känslan. När man sätter känner man sig som en kung och när man bommar tycker man att man borde vara mer rationell....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet att "känslan" ibland kan ta överhand (T ex när jag spelade på Bajen igår :?)

 

Svårt att säga vad Leksands nya arena betyder för dom kanske mer än vad jag tror. Leksand har ett svagt lag på pappret... Ja matchen är svårttippad. Tror jag skippar den om det inte kommer upp något nytt.

 

Lycka till med spelet ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

leksand - frölunda

 

vad tror ni om matchen? jag är sugen att spela på Leksand till 3,15 fast det grundar jag mest på att det är första hemmamatchen i nya arenan och att det kommer bli ett jävla drag och dom kommer slita varje sekund ute på planen. Iof en lika god grund som någon, trots allt räknas anat än tabeller och statistik....kommentarer

 

Jag håller med. 3.15 är ett överodds. På jobbet har jag två arbetskamrater, som spelar en hel del på "sportsbetting". Deras analys är ungefär följande: I Elitserien spelar man så extremt många matcher, så motivationen betyder väldigt mycket. När ett lag vunnit flera matcher i rad (läs: Linköping) så tryter deras motivation och för lag som förlorat flera matcher i rad (läs: Leksand) så finns det en sjujäkla motivation.

 

Statistiskt sett är det väldigt ovanligt med lag som vinner fler än tre matcher i rad. Likaså är det ovanligt att ett lag förlorar mer än tre matcher i rad.

 

Jag såg Leksand i torsdags, då de spelade mot HV. Om vi uttrycker det milt, så hade HV lekstuga med Leksand. Jag tycker ändå att 3.15 är ett överodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi uttrycker det milt, så hade HV lekstuga med Leksand. Jag tycker ändå att 3.15 är ett överodds.

 

Det är alltid svårt att analysera vad som är överodds och inte speciellt när det är på gränsen, jag hade spelat på Leksand om oddset legat omkring 3.9-4, vilket sällan sker i hemmamatcher.

 

Det är iofs lätt att säga när Linköping leder med 3-1 just nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Event name: GIF Sundsvall - BK Häcken

Your winner: GIF Sundsvall

Odds: 2.25

 

Event name: Nybro Vikings - Växjö Lakers

Your winner: Växjö Lakers

Odds: 2.85

 

Event name: Queens P R - Crystal Palace

Your winner: Queens P R

Odds: 2.55

 

Event name: Bochum - 1860 München

Your winner: Draw

Odds: 3.30

 

Event name: Leksand - Linköping

Your winner: Linköping

Odds: 1.95

 

 

Doubles, 10 bet(s)

Trebles, 10 bet(s)

Fourfold, 5 bet(s)

 

Ser ju bra ut nu när man vaknade till :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Event name: GIF Sundsvall - BK Häcken

Your winner: GIF Sundsvall

Odds: 2.25

 

Event name: Nybro Vikings - Växjö Lakers

Your winner: Växjö Lakers

Odds: 2.85

 

Event name: Queens P R - Crystal Palace

Your winner: Queens P R

Odds: 2.55

 

Event name: Bochum - 1860 München

Your winner: Draw

Odds: 3.30

 

Event name: Leksand - Linköping

Your winner: Linköping

Odds: 1.95

 

 

Doubles, 10 bet(s)

Trebles, 10 bet(s)

Fourfold, 5 bet(s)

 

Ser ju bra ut nu när man vaknade till :D

Sa roligt, men varfor postar du inte innan matcherna startar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa roligt, men varfor postar du inte innan matcherna startar?

 

Skall försöka göra det! Men ibland jobbar jag lite konstiga tider och sonen och frun vill ha mitt uppmärksamhet.

 

Gick inte så bra ändå till slut men jag tänkte rätt, och det känns skönt.

Lakers troode själva på seger och att Bochum lyckas göra mål är ju illa.

*edit* QPR är dock ett riktigt dåligt spel då det fanns värde på tvåan i den matchen, men vi lär oss varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha såg detta spel på UB nyss...

13:45 Premier League 05/06 - Winner

 

Premier League winner without Chelsea?

 

 

Manchester United 1.80

Arsenal 2.50

Liverpool 12.00

Tottenham 15.00

Charlton 50.00

Newcastle 50.00

Manchester City 80.00

Bolton 100.00

Middlesbrough 100.00

Aston Villa 500.00

Blackburn 600.00

Birmingham 800.00

Everton 800.00

West Ham United 800.00

Wigan Athletic 800.00

Fulham 800.00

Portsmouth 1000.00

West Bromwich 1000.00

Sunderland 1000.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inget tips!!

 

Här följer mitt gamblingspel för dagen. Sjukt ev- då 24hpoker inte betalar ut vinster över 25000€ per dag. Men jag kan leva med det.

 

Event name: HV 71 - Modo

Your winner: Draw

Odds: 5.50

 

Event name: Frölunda - Djurgården

Your winner: Draw

Odds: 5.80

 

Event name: Södertälje - Brynäs

Your winner: Draw

Odds: 4.65

 

Event name: Hannover Scorpions - Kölner Haie

Your winner: Draw

Odds: 4.60

 

Event name: Adler Mannheim - Eisbären Berlin

Your winner: Draw

Odds: 4.70

 

Event name: AIK Innebandy - Storvreta

Your winner: Draw

Odds: 6.00

 

Event name: Kärpät - SaiPa

Your winner: Draw

Odds: 6.00

 

 

Doubles, 21 bet(s)

Trebles, 35 bet(s)

Fourfold, 35 bet(s)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha såg detta spel på UB nyss...

13:45 Premier League 05/06 - Winner

 

Premier League winner without Chelsea?

Och det roliga med detta är....?

 

Att ligan redan är avgjord... Du förstod inte eller?

Hm... nej?

 

Det går fortfarande att spela på Chelseaseger, till 1.1666.. (-600) på 5dimes t.ex.

Betbrain

Det går också att spela på "Premier League 2005/2006 w/o 'Big 3'"

Betbrain

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha såg detta spel på UB nyss...

13:45 Premier League 05/06 - Winner

 

Premier League winner without Chelsea?

Och det roliga med detta är....?

 

Att ligan redan är avgjord... Du förstod inte eller?

Hm... nej?

 

Det går fortfarande att spela på Chelseaseger, till 1.1666.. (-600) på 5dimes t.ex.

 

Jag vet att det går att spela på Chelseaseger.

 

Förtydligande: Jag tycker det är lustigt att engelska ligan redan är avgjord att det finns spel som ovanståande.

 

Spel utan vårt kära Chelsea

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag vet att det går att spela på Chelseaseger.

 

Förtydligande: Jag tycker det är lustigt att engelska ligan redan är avgjord att det finns spel som ovanståande.

 

Spel utan vårt kära Chelsea

Har Chelsea, Arsenal och Man U alla avgjort eftersom man kan spela på "vinnare utan dom".

 

Det hela handlar ju bara om att dra in så många spel som möjligt, att få folk att spela på lag som "vinnare" även om de inte tror att de kommer komma före Chelsea, eller "Big 3".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag vet att det går att spela på Chelseaseger.

 

Förtydligande: Jag tycker det är lustigt att engelska ligan redan är avgjord att det finns spel som ovanståande.

 

Spel utan vårt kära Chelsea

Har Chelsea, Arsenal och Man U alla avgjort eftersom man kan spela på "vinnare utan dom".

 

Det hela handlar ju bara om att dra in så många spel som möjligt, att få folk att spela på lag som "vinnare" även om de inte tror att de kommer komma före Chelsea, eller "Big 3".

 

Förvisso så har du rätt att man kan tippa vinnare utan vissa lag med. Men det är ju rätt uppenbart att det här tipset ligger där endast för att ligan är avgjord.

 

För övrigt har flera engelska bookies redan betalat ut pengar för folk som spelat Chelsea som vinnare i PL.

 

Observera att detta inlägg hade inget med sportsbetting att göra från början utan syftade mer på hur överlägsna Chelsea är, ber om ursäkt om det missuppfattades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter till topic...

 

Kvällens elitseriematcher:

 

Frölunda - Dif, 1:a. Känns som en klar 1:a tror inte Dif har en möjlighet rubba Frölunda som kommit igång ordentligt med 11-1 mot SSK senast.

 

HV71 - Modo, Knapp 1:a. Efter katastrof året i fjol känns HV71 åter som ett stabilt lag, dock så kan Modo överraska men tror HV71 vinner knappt tack vare hemmais. Modo vann alla matcher mot HV71 förra säsongen.

 

Södertälje - Brynäs, 2:a. Mest svårtippade matchen tycker jag, har SSK lagt 11-1 förlusten bakom sig? Tror på Brynäs som släppt fram några unga killar de första matcherna och de har varit bra. Kanske Brynäs är överskattat av mig, har haft relativ lätt lottning i början med matcher mot Dif, Leksand och Modo. Det attraktiva oddset på Brynäs fäller till slut avgörandet för mig.

 

Så till elitserien i innebandy.

 

AIK - Storvreta, 1:a. Två förhandsfavoriter möts i en oviss premier. Inte många lag dock som trivs på det dåliga parkettgolvet i solnahallen (har själv spelat där och det är värre en morsans vardagsrum ;) ) Som sagt hemmaplan fäller avgörandet och AIK vinner en tajt match med 6-4 och rullar in 6-4 målet i tom kasse med 17 sekunder kvar.

 

Kommentarer och andra tips tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HV71 - Modo, Knapp 1:a. Efter katastrof året i fjol känns HV71 åter som ett stabilt lag, dock så kan Modo överraska men tror HV71 vinner knappt tack vare hemmais. Modo vann alla matcher mot HV71 förra säsongen.

 

Södertälje - Brynäs, 2:a. Mest svårtippade matchen tycker jag, har SSK lagt 11-1 förlusten bakom sig? Tror på Brynäs som släppt fram några unga killar de första matcherna och de har varit bra. Kanske Brynäs är överskattat av mig, har haft relativ lätt lottning i början med matcher mot Dif, Leksand och Modo. Det attraktiva oddset på Brynäs fäller till slut avgörandet för mig.

 

 

AIK - Storvreta, 1:a. Två förhandsfavoriter möts i en oviss premier. Inte många lag dock som trivs på det dåliga parkettgolvet i solnahallen (har själv spelat där och det är värre en morsans vardagsrum ;) ) Som sagt hemmaplan fäller avgörandet och AIK vinner en tajt match med 6-4 och rullar in 6-4 målet i tom kasse med 17 sekunder kvar.

 

Kommentarer och andra tips tack!

 

Om jag inte minns fel så spelas väl matchen i Globen!? Och där är ju isen hal ;) (i övrigt kan jag inte mycket om innebandy men Storvreta har väl gjort några bra värvningar?)

 

Södertälje - Brynäs skulle jag lämna helt, väldigt ovisst anser jag.

 

HV71 skulle jag däremot kunna tänka mig spel på...

 

Annars rätt trist kväll med få matcher - svårt att tippa Elitserien så här tidigt tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter till topic...

 

Kvällens elitseriematcher:

 

Frölunda - Dif, 1:a. Känns som en klar 1:a tror inte Dif har en möjlighet rubba Frölunda som kommit igång ordentligt med 11-1 mot SSK senast.

 

HV71 - Modo, Knapp 1:a. Efter katastrof året i fjol känns HV71 åter som ett stabilt lag, dock så kan Modo överraska men tror HV71 vinner knappt tack vare hemmais. Modo vann alla matcher mot HV71 förra säsongen.

 

Södertälje - Brynäs, 2:a. Mest svårtippade matchen tycker jag, har SSK lagt 11-1 förlusten bakom sig? Tror på Brynäs som släppt fram några unga killar de första matcherna och de har varit bra. Kanske Brynäs är överskattat av mig, har haft relativ lätt lottning i början med matcher mot Dif, Leksand och Modo. Det attraktiva oddset på Brynäs fäller till slut avgörandet för mig.

 

Så till elitserien i innebandy.

 

AIK - Storvreta, 1:a. Två förhandsfavoriter möts i en oviss premier. Inte många lag dock som trivs på det dåliga parkettgolvet i solnahallen (har själv spelat där och det är värre en morsans vardagsrum ;) ) Som sagt hemmaplan fäller avgörandet och AIK vinner en tajt match med 6-4 och rullar in 6-4 målet i tom kasse med 17 sekunder kvar.

 

Kommentarer och andra tips tack!

Till vilka odds finns det värde i de föreslagna spelen, anser du?

 

Du gör ju i princip samma analys som oddssättarna gjort (möjligen med undantag för Brynäs), så hur tjänar man pengar på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så spelas väl matchen i Globen!? Och där är ju isen hal ;) (i övrigt kan jag inte mycket om innebandy men Storvreta har väl gjort några bra värvningar?)

 

Vad jag vet har Frölunda hemmais????

 

Innebandyn... Storvreta har de senaste säsongernas bästa spelare David Blomberg borta, Mika Kohonen varit sjuk i veckan men det är ett tufft möte, och tror på AIK tack vare hemmaplan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...