Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tiltade dessvärre senaste idag, ganska sällsynt annars. Hade en riktig tomte direkt till vänster som säkert såg 60-70% floppar. Varenda gång jag raisade (FL 2/4) så synade han. Och han hade äckligt flyt, vann på nåt sätt de flesta potterna med mediokra eller usla starthänder, synade ner med bottenpar o allt (hans runner-runner-statistik åsidosatte alla statistiska teorier som existerar). Efter ett par timmar låg jag kanske 150 back, ordentligt irriterad och alla foldar fram till mig som är SB. Sitter med J9o och lägger in en standardraise. Reraise från tomten på BB. Syn. Floppen är J-hög. Jag bettar, han raisar, vi cappar. Turn är lanka, vi cappar igen (som sagt, jag är på tilt). River är Q. Tänker nu passivt och checkar. Han bettar, jag synar och han visar upp pocket KK. På nåt sätt är det så j-a typiskt att en tomte som suttit och spelat skithänder hela dagen för första gången får en kvalitetshand i just det läget.

Vad jag gjorde då? Jo, jag lämnade bordet och återupprättade hedern med lite 7card SnG. Och nu skriver jag av mig resten av frustrationen här.

Postad

Har haft en otrolig bad-beat-tilt-streak i en vecka nu toppad med att mina quads i damer fick kängen av färgstegen såklart. Gjorde då det enda rätta och valde hoppdöden från balkongen. Men som allt annat i livet så misslyckades jag kapitalt med även den bedriften då det är svårt att ens stuka foten med ett hopp från vår balkong. Dessutom har Claes-ohlsson stängt så rep har jag inte heler att tillgå... -EV på allt idag :(

Postad

Ja det säger jag då. KÖR INTE BIL NÄR DU ÄR PÅ TILT. Var nära och kroka tre gånger. Shet i företräde på infart till motorvägen tochade annan bill i 100 km/h. Tänker på när QQ blev utdragen av 36o på rivern och ser inte att bilen framför bromsar får tvärnita, lastbilen bakom kommer farligt nära- Ingen olycka hände dock phew.

Postad
Ja det säger jag då. KÖR INTE BIL NÄR DU ÄR PÅ TILT. Var nära och kroka tre gånger. Shet i företräde på infart till motorvägen tochade annan bill i 100 km/h. Tänker på när QQ blev utdragen av 36o på rivern och ser inte att bilen framför bromsar får tvärnita, lastbilen bakom kommer farligt nära- Ingen olycka hände dock phew.

Allvarligt? Skulle bli en fin artikel i aftonbladet...

Postad

har väl inte med poker att göra men kunde inte låta bli när jag läste om bilkörningen..

För ett par år sen när jag sommarjobbade på scan och italien och holland spelade semifinal i VM lr EM (minns ej vilket) hade jag laddat GANSKA tungt på 0-0 som resultat.. saken var bara den att jag spelade på "ingen målskytt" istället för det var bättre odds.. när det stod 0-0 efter full tid och jag ringde polaren i vild glädjeyra så informerade han mig mig att även tilläggstiden räknades vid sista målskytt.. :shock::shock::shock:

Vid det här laget hade jag redan kört rakt in i en vägg med trucken, spetsat gafflarna i två pallar med varor, samt vält en pall rakt över hytten eftersom holland hade missat två eller tre straffar och pressat italien till den milda grad att jag inte kunde koncentrera mig på annat än radion..

Så jag "gömde" mig i datarummet med släckt lampa och låg i fosterställning och lyssnade resten av matchen..

haha.. Men TACK nesta o co..

P.s Ja, jag spelade nog liiite för vilt på den tiden.. D.s