Gå till innehåll

NLT - Trn, QQ-fold mot raise+syn med 33bb

Recommended Posts

Postad

Har läst den här tråden några gånger men har inte skrivit nåt eftersom jag inte sett pokermiljonen nån gång. Igår kollade jag dock och jag blev förvånad när jag märkte hur oerhört kass både glimne och den andra kommentatorn var. Vid ett tillfälle sa Glimne bet istället för raise, vilket hans kompanjon snabbt toppade med att kalla bet för reraise. :shock:

Det värsta var ändå Glimnes kommentar när någon internetkille ställde in UTG med 7500 på 300/600 blinds. Daniel Bergsdorf synar och bb som heter Kristian lägger par i damer. Daniel och Kristian har båda ca 20k.

Dom diskuterar om det vär rätt att lägga sig där. Då säger Glimne "Nej eftersom Daniel bara synade borde Kristian gått allin, om Daniel däremot gått allin är det en solklar fold för Kristian."

Långt inlägg men jag var tvungen att skriva för det måste vara det värsta jag hört någon "expert" säga. Egentligen är det nästan tvärtom att en syn från Daniel indikerar en starkare hand som han inte vill skrämma iväg någon med.

Aja, hur som helst tycker jag att allt han sa var fel så jag förstår att alla hackar på honom.

Postad
Det värsta var ändå Glimnes kommentar när någon internetkille ställde in UTG med 7500 på 300/600 blinds. Daniel Bergsdorf synar och bb som heter Kristian lägger par i damer. Daniel och Kristian har båda ca 20k.

Dom diskuterar om det vär rätt att lägga sig där. Då säger Glimne "Nej eftersom Daniel bara synade borde Kristian gått allin, om Daniel däremot gått allin är det en solklar fold för Kristian."

Långt inlägg men jag var tvungen att skriva för det måste vara det värsta jag hört någon "expert" säga. Egentligen är det nästan tvärtom att en syn från Daniel indikerar en starkare hand som han inte vill skrämma iväg någon med.

Tycker du har fel här. QQ-folden var kass av inte minst en enkel anledning: de hade då varit två mot en all-in och QQ är i det läget en stark hand. Hade däremot Daniel tvingat även QQ till all-in så hade han ju riskerat att åka ut vilket hade varit en relativt onödig risk. Men som sagt, de har ett gemensamt intresse i att få ut en spelare.

Postad

Jag tycker det var en katastrofal fold, för det första bör man vara hyffsat mycket +EV (sätt utg på AT+, 66+, KQ och Bergsdorf på händer som kan slå det så är man fortfarande i gott skick). Möjligen att man kan syna för att kolla efter ess istället för att ställa in.

Dessutom är väl Bergsdorf en bra spelare så man bör ju vara extra glad för chansen att busta honom.

Postad

Intressant hand. UTG:s all-in med minsta stacken, brant struktur och 88 på handen är väl inte mycket att säga om? Men spelade Bergsdorf rätt, eller borde han ha ställt in? Om han synar och big blind ställer in, ska han då lägga AK?

Postad
Om han synar och big blind ställer in, ska han då lägga AK?

Jag kan lova att han inte tänkte "Åh nej AK! Nu synar jag bara och hoppas att den andre spelaren inte tvingar mig all-in för då måste jag folda!" Snarare var det ju en trapp.

Vart i turneringen var det? Och vad var betalningstrukturen ungefär? Kan ju se Glimnes kommentar i ett helt annat ljus om det var trehänt i finalen med väldigt brant struktur.

Postad
Vart i turneringen var det? Och vad var betalningstrukturen ungefär? Kan ju se Glimnes kommentar i ett helt annat ljus om det var trehänt i finalen med väldigt brant struktur.

Ingen hade ännu åkt ut. De startade med 100/200 (20000 i startmarker), så 300/600 är någon av de första nivåerna.

Var det någon betalningsstruktur annat än vinnaren till final och tvåan till uppsamlingsheat? Inget som nämndes i alla fall.

Enligt utsago spelades 89 händer, vilket är i klass med en vanlig SnG.