Gå till innehåll

NLT - Trn, klurigt med krokar

Recommended Posts

Postad

$35 Freezeout. 20 platser betalda av ca 250 och det har precis blivit ITM. Trots det har redan 7 stycken åkt. Jag har snott blinds ganska friskt och har ökat min stack från 22k till 35k. Har snott blinds två gånger de senaste tre händerna och två-tre gånger i snitt de senaste varven när jag nu får JJ.

Förresten är average stack på kanske 30k och jag har som sagt 35k. Ligger fyra eller femma.

*** Export for: jackbalsam Game: Texas Holdem Game number: 492113267 ***

Date: 9/10/2005 1:12:37 AM

Game: 492113267: Table: Multi Table 9

Multiple Table Tournament No Limit 0.50/1.00

Rake: 0.00

Seat: 1 jackbalsam

Seat: 2 rwgate777

Seat: 3 Fishooooks

Seat: 4 Vicellbin (Dealer)

Seat: 6 kkAndre

Seat: 8 Mike_n_Kim

------------------

OpeningBetRound

------------------

kkAndre : Posts small blind 800.00

Mike_n_Kim : Posts big blind 1600.00

jackbalsam : Raises for 3800.00

rwgate777 : Calls for 3800.00

Fishooooks : Folds

Vicellbin : Folds

kkAndre : Raises for 12000.00

Jahaja. kkAndre har 32k och rwgate777 40k+. Har nu fått en stealarimage och kan för första gången backa upp min steal med en hand (JJ om ni missat det) när jag får mothugg. Hur gör man i det här läget?

* RP - QoS *

Postad

Fold. Du har inte odds att dra till set och jag tycker JJ är i svagaste laget för att ställa in mot en re-raise, du har nog ingen fold equity på honom och är ofta dominerad. Dessutom har du 20bb kvar om du lägger, vilket är runt average. Även om hans HD för re-raise blivit större av ditt aggressiva spel borde den knappast vara sämre än TT-AA, AK/AQ/KQ, förutom TT är det som bäst coinflip, som sämst enormt långt efter.

Gissar att du tryckte, blev synad och han vann.

Postad

Jag lägger i stort sett aldrig JJ med ~20bb i stacken och 6-handed gör jag det ännu mindre. Jag smackar all-in för att bli av med synaren och hoppas på att höjaren sitter på överkort eller TT. Hade det varit HU så hade jag synat och smackat på nästan alla floppar för att ta EV av AK/AQ.

Jag skulle inte heller ha några problem med att höja ganska många händer kkAndres ställe (om det är någon jag tror kan stjäla från utg eller bara är lös samt att han får en syn av en spelare som inte är av raise-or-fold-varianten).

Apropå foldequity så skulle jag inte vara så säker på att den är ickeexistent (vore den förresten det så borde han ju ställt in), folk spelar otroligt dålig shortstackpoker i turneringar.

Postad
Jag lägger i stort sett aldrig JJ med ~20bb

Kul att nån gör som jag gjorde. :) Tryckte in och han satt givetvis med AA. Inte så mycket att gnälla över men eftersom jag inte spelat så mycket MTT så var jag intresserad av att höra hur andra tänker i det här läget.

Är dock en sak som saknas i min HH och det är att det inte hade varit alls många omslag preflop på bordet. Tror knappt att någon gjort det utom jag som gjort det 2-3 gånger sen det blev 30-40 kvar. Det tyder ju på att när folk väl slår om så har dom en bra hand. Jag var ganska insnöad på att någon ville sätta dit mig och att jag verkligen hade en hand för första gången så det var därför jag gick allin.

Hur ser du på det då Hjort om du har med det i beräkningen att alla vid bordet varit väldigt tighta med omslag preflop innan handen?

Postad
Hur ser du på det då Hjort om du har med det i beräkningen att alla vid bordet varit väldigt tighta med omslag preflop innan handen?

Gör ju rätt stor skillnad, nu är jag ju så jäkla envis att jag antagligen ändå inte foldar men visst går det. Men någon slamdunkfold kommer jag aldrig tycka att det är.

Ett problem är att det tar rätt många fler händer än man tror att avgöra hur tight ett bord är, orsaken att de foldar kan ju helt enkelt vara att folk generellt inte får några vidare kort. Men om du verkligen tror att det är ett stealvänligt bord (alltså tight och passivt) så kan det ju vara läge att folda och fortsätta sno mörkar.

Mot en bra spelare som antagligen ser mig som en aggressiv stealare går det ju verkligen inte att folda.

Postad

tycker det här läget är grymt intressant.

kanske var lite färgad i mitt förra inlägg då jag i förrgår åkte ut ur en turnering med just JJ och nästan exakt samma sak utspelade sig, reraisarn satt för övrigt med AA då med. det var dock rätt tidigt i turnering och då känns all-in som självklart i det läget.

hävdar nog dock fortfarande att det är bäst att lägga sig här. men min stil sent i turneringar inriktar sig på att sno så mycket som möjligt och alltid försöka undvika showdown.

syna och sen all-in om inget ess eller kung kommer på floppen kanske skulle vara ett alternativ? inget jag skulle göra själv men vad säger ni?

Postad

Hade lite read på honom också faktiskt. Mycket jag utelämnat i den här HHn. :D

Hade en inte alltför snäll note på honom efter att han spelat helt värdelöst i början. Då hade han jobbat upp en jättestor chiplead (kanske dubbelt så mycket som tvåan) och satt och synade ner allting. Ibland slog han någon bluff men han tappade ganska mycket och jag trodde itne han skulle bli långvarig.

Dock så spelade han ganska passivt när vi hamnade på samma bord igen på slutet (när den här handen utspelade sig). Folk brukar ju spela mer passivt på slutet så jag satte honom ändå på en stark hand. Kommer inte riktigt ihåg hur aggressiv han var preflop i början heller.

I alla fall så är det klart ett intressant läge. Jag har ju ändå inte commitat så mycket pengar till potten så jag har ju fortfarande en stor stack om jag lägger.

Kom gärna med fler synpunkter :)