Dthompa Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Hejsan! Detta är mitt första inlägg på deta forum. Tänkte börja med en liten kort press. Jag är en 26 årig IT konsult. Spelar på kvällar och helger då jag har fast jobb. Har det senaste halvåret gått rejält plus (enligt mig) spelat in runt 100 000 SEK. Brukar vinna ca 500-1000$ varje gång jag spelar. har inte haft några längre tiltar. Målet är väl att spela in 10 000$ i månaden. Spelar NL 5/10 Då jag börjat få ordning på mitt spel hade jag tänkt att jag skulle bli ännu bättre. Har läst massa inlägg, några böcker så jag känner att jag förstår poker rätt bra. Jag har tänkt att börja med en bok som jag kallar "Daniels lilla pokerbok" Där ska jag sätta in odds tabeller och sådan info jag tycker är bra tex starthänder mm. Men jag tänkte även föra in funderingar om mitt eget spel, bra och dåliga saker. Kanske en dålig spelad hand och vad jag gjorde fel. Så det jag undrar är om någon har några bra ideer på vad man kan fylla boken med, kanske någon länkt till någon bra info att skriva ner i boken. Ideer på uppläget i boken. Kanske finns folk som är intresserade av att göra en egen bok och då kanske vi kan hjälpas åt att hitta bra info till våra egna böckerna. * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
pimpout Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Du kan ju börja med att skapa en tråd, typ dagbok, här på forumet, och se om dina idéer tas väl emot...? Citera
MaLiik Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 6+00 spänn åp krogan har sagt sitt! Citera
Papa Kubo Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 MaLiik, hur många gånger ska vi behöva säga åt dig att sluta skriva skit och hålla dig till ämnet om du ändå måste säga något? Fortsätter du så här så kommer du att ha tiggt till dig en avstängning i sinom tid. Citera
parre Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Helt ärligt, om du ska skriva en bok och du skriver som i ditt inlägg.. du skriver för dåligt. Flera särskrivningar, meningsbyggnaden är inte så bra och några grammatiska fel också. Om du nu kan skriva bättre så försök... annars är det nog tyvärr svårt att skriva en bok. Som sagt, starta en dagbok, kolla hur dina texter blir mottagna, skriv några kortare artiklar och lägg upp på forumet. Citera
Papa Kubo Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 parre, läs om och läs rätt. Killen ska inte skriva en bok för publicering utan enbart för att hjälpa sitt eget spel. Citera
TjockisBagarn Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Helt ärligt, om du ska skriva en bok och du skriver som i ditt inlägg.. du skriver för dåligt. Flera särskrivningar, meningsbyggnaden är inte så bra och några grammatiska fel också. Om du nu kan skriva bättre så försök... annars är det nog tyvärr svårt att skriva en bok Dessutom så är det inga författare som kan skriva en hel bok utan stavfel etc, allt läses hursomhelt igenom o kollas med datorer osv så det är inget hinder Citera
StarletRox Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 parre, läs om och läs rätt. Killen ska inte skriva en bok för publicering utan enbart för att hjälpa sitt eget spel. Tycker ändå att han borde bättra på svenskan. Citera
Dthompa Postad 10 September , 2005 Författare Rapport Postad 10 September , 2005 har lite svårt med svenskan då vi är tre i familjen som har dyxlesi, så jag tror allt ni får ha överseende med allt inte blir 100% Citera
Hjort Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Så det jag undrar är om någon har några bra ideer på vad man kan fylla boken med, kanske någon länkt till någon bra info att skriva ner i boken. Jag skulle rekommendera grundliga handanalyser med tydliga kalkyler på vad du tror är rimliga parametrar. Det tvingar dig att tänka tydligt och se vad du egentligen tror om dina motståndare. Här har du exempelvis en situation du kan tänka igenom: 6-max bord Du limpar med AhJh ur första position med full stapel. En aggressiv, duktig spelare som höjer runt 12% av tiden generellt prelopp höjer till 3bb och två passiva ganska dåliga spelare synar på CO och knappen. Du synar och floppen kommer Js 4s 5d. Vad finns det för olika strategier i den här situationen? Vad tror du att de har för väntvärde? Vilka händer kan de olika spelarna tänkas ha? Vilka händer skulle du kunna tänkas ha i den här situationen? En komplett analys av situationen är så gott som omöjlig, men rätt mycket nyttigt kan komma av att tänka igenom den så långt man orkar. Särskilt om man skriver vad man håller på med. Citera
Stahl Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Du kan ju börja med att skapa en tråd, typ dagbok, här på forumet, och se om dina idéer tas väl emot...? Finns inget mer nedlåtande i svenska språket än att ha "...?" efter man har föreslagit något. Citera
parre Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 parre, läs om och läs rätt. Killen ska inte skriva en bok för publicering utan enbart för att hjälpa sitt eget spel. Ja, så går det om man fyllepostar då Om det inte är för publicering spelar det ju ingen roll så länge man själv förstår vad man skrivit och menar Citera
Recommended Posts