freggan85 Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Instämmer väl med resten. Det är alltid kul me ordentliga live-turneringar. Citera
Elite Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Jätteintresserad... även om det inte skulle vara låg buyin också =) Citera
Rotoroberts Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Hum, hur ska jag skriva för att inte låta som en "morsa" för den här tråden. Men till att börja med så tycker jag att människor som är inblandade i den här ideén skulle kunna ta emot Anmälningar via en hemsida eller e-mail så att inte den här tråden blir 15 sidor lång. Nu till det positiva... Jag tycker att det hela vore en väldigt bra idé och jag har länge längtat efter det här initiativet om en stor live-turnering med låg buy-in. Då jag ännu inte har "åldern inne" så undrar jag bara om eventuell åldersgräns eller dyl. Om nu detta vore fallet så kan jag anmäla mig till att eventuellt vara Dealer eller Funktionär. Tacksam för svar från de anhöriga! /PS. Vilka städer hade ni tänkt er? Mest bebodda, eller mest centrala? DS./ Citera
svint0 Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Jag är gärna med och spelar! för det är väl 18-års gräns isf va? Citera
Rotoroberts Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Vore kul med lite respons.... Citera
grebban Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Postad 15 September , 2005 Hej alla skribenter. Jag tackar er alla för inlägg på denna tråden, samt alla mail jag har fått. Resultatet av alla era inlägg ligger nu som grund hos mina nya samarbetspartners för att genomföra detta. Går det på min lina, så tippar jag med ganska goda odds att detta kommer att bli av. När, har jag inget svar på. Då det är mycket som skall ordnas. Dock skall jag genomföra Masters Of Poker nu i November, samtidigt som den kommer att återkomma under våren -06. Samtidigt som dena turné är planerad att äga rum under 2006. Vi hörs igen. Återigen, tack för all respons. /Grebban Citera
Rotoroberts Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Vet ni eventuellt vilka städer som de kommande turneringarna kommer att hållas i ? Jo, som sagt...Behöver ni funktionärer? Citera
psykologen Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Lite större insatser borde det vara. Citera
Nickefik Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Vad ni än gör, glöm inte bort att Sverige är ett långt land..... tänk på oss här uppe i norr och ordna något för oss också. Citera
grebban Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Postad 15 September , 2005 Vet ni eventuellt vilka städer som de kommande turneringarna kommer att hållas i ? Jo, som sagt...Behöver ni funktionärer? Nej, vi vet inte vilka städer. Funktionärer= Slå mig gärna en pling 0525-10084. /Grebban Citera
grebban Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Postad 15 September , 2005 Vad ni än gör, glöm inte bort att Sverige är ett långt land..... tänk på oss här uppe i norr och ordna något för oss också. Absolut inte, en av medarragörerna ligger "långt" uppe /Grebban Citera
stenarn Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Låter som en superb idè. Med 100 kronors inköp t.ex skulle väldigt många personer kunna delta. Ett tips är att kika runt med pokerklubbarna i det olika städerna (t.ex UPS i Uppsala) om dom kan ordna lokal osv. Det vore ganska listigt eftersom alla grejer finns där redan. Det finns dock 1 problem med det vilket är att pokerklubbarna helst inte lämnar ut sina adresser av juridiska skäl... *Det är bättre med ca 200 kr inköp så inte några totala egg kommer. Kan ju vara bra om dom medverkande iaf kan blanda en kortlek utan att det tar 10 minuter och korten flyger överallt. Dealers tycker jag endast är överflöd. Kostar pengar som behövs ta från potten. Räcker med resekostnader och utrustningskostnader* Citera
grebban Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Postad 15 September , 2005 Låter som en superb idè. Med 100 kronors inköp t.ex skulle väldigt många personer kunna delta. Ett tips är att kika runt med pokerklubbarna i det olika städerna (t.ex UPS i Uppsala) om dom kan ordna lokal osv. Det vore ganska listigt eftersom alla grejer finns där redan. Det finns dock 1 problem med det vilket är att pokerklubbarna helst inte lämnar ut sina adresser av juridiska skäl... *Det är bättre med ca 200 kr inköp så inte några totala egg kommer. Kan ju vara bra om dom medverkande iaf kan blanda en kortlek utan att det tar 10 minuter och korten flyger överallt. Dealers tycker jag endast är överflöd. Kostar pengar som behövs ta från potten. Räcker med resekostnader och utrustningskostnader* När detta blir aktuellt, kommer det att jobbas mycket intensivt med klubbar. Då jag redan har kontakt med de allra flesta från norr till söder, samt många spelare genom Mastern, och div. "proffs" som kommer att trycka för denna turnering. Dock ej att förglömma, det är ni klubbar och spelare, gemensamt med oss som måste jobba gemensamt med & för detta, då det kommer att involvera en av de större dagstidningarna, samt att en tv-kanal redan är klar att sända samtliga deltävlingar. /Grebban Citera
ampixo Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Jag instämmer med Psykologen, en aningens högre insats vore bra. Säg ett inköp på runt 500lappen? Tror många tappar intresset om prispoolen blir för liten. Citera
APC Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Jag instämmer med Psykologen, en aningens högre insats vore bra. Säg ett inköp på runt 500lappen? Tror många tappar intresset om prispoolen blir för liten. Jag tror många tappar intresse om buy-in blir för hög. Citera
TjockisBagarn Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Jag instämmer med Psykologen, en aningens högre insats vore bra. Säg ett inköp på runt 500lappen? Tror många tappar intresset om prispoolen blir för liten. Inte om man vet att finalbordet sänds på tv, fy fan vad det skulle vara tufft att synas som pokerspelare i tv Citera
Rotoroberts Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Nej, vi vet inte vilka städer. Funktionärer= Slå mig gärna en pling 0525-10084./Grebban Okej, men jag kan kontakta er när ni vet exakt vilka städer som del-turneringarna kommer att hållas i. Min klubb kan eventuellet stå för lokal och dyl... Citera
Don Svenne Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Skövde vill gärna vara med på detta=D Citera
cafka Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Jag instämmer med Psykologen, en aningens högre insats vore bra. Säg ett inköp på runt 500lappen? Tror många tappar intresset om prispoolen blir för liten. Inte om man vet att finalbordet sänds på tv, fy fan vad det skulle vara tufft att synas som pokerspelare i tv Fast hundralappen.. 300-500 kan nog vara en gyllene medelväg. Citera
Z-man75 Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 Skövde vill gärna vara med på detta=D Skövde bör vara med på kartan, då det gäller en Sverigeturné.. Få städer har bättre kommunikation och ligger mer centralt!! Citera
Blado Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 ett par tusen så det blir lite pengar i potten iaf? Citera
psykologen Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 Jag instämmer med Psykologen, en aningens högre insats vore bra. Säg ett inköp på runt 500lappen? Tror många tappar intresset om prispoolen blir för liten. Jag tror man tappar de bättre spelarna som mig själv. 50 - 100 kronor så blir det i praktiken att man spelar om mestadels prestige. 500 kanske är lite mycket men i alla fall en 2-300 så att man slipper allt för mycket tomtespel. Citera
ampixo Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 Jag instämmer med Psykologen, en aningens högre insats vore bra. Säg ett inköp på runt 500lappen? Tror många tappar intresset om prispoolen blir för liten. Jag tror många tappar intresse om buy-in blir för hög. Jo men 500 tror jag de flesta som överhuvudtaget vill delta i en sån turnering har råd med. 300-500 buyin som sagt! Citera
Timmi Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 Eftersom det ska vara en bredturnering så förespråkar jag 200kr buyin och vi på klubben i Borås ställer gärna upp och har ett event hos oss Citera
Recommended Posts