Gå till innehåll

Hur få flickvännen att se poker som ett jobb?


Waggho

Recommended Posts

Är det bara jag som är för snål för att komma på tanken att dela pokerinkomster med flickvännen? Dessutom känns det inte lite "Pretty Woman" över det hela. ;-)

 

Det som gör att jag vill se det mer som ett jobb är att jag verkligen jobbar för pengarna. Jag tycker att det är skitdrygt när det går dåligt, jag sitter och nöter mekaniskt för att till sist ha skrapat ihop tillräckligt med händer för att få ut den där bonusen. Varje dollar som jag har vunnit på poker har jag kämpat för, så känner i alla fall jag. Sen att jag tycker att det är roligt har inte så mycket med saken att göra.

Njae, fast samma argument skulle man ju kunna använda för att definera rån av parkeringsautomater som "jobb".

 

Slutligen vill jag säga att det här inte är något stort problem för mig/oss, men att det skulle kännas bra mycket enklare om hon kunde tänka "jaha, han håller på och tjänar in extrapengar" istället för "jaha, han sitter och förlustar sig nu igen!" ;)

Vore det inte bättre om hon tyckte att det var helt ok att du förlustar dig igen? För det är ju en stor del av anledningen till att du spelar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som är för snål för att komma på tanken att dela pokerinkomster med flickvännen? Dessutom känns det inte lite "Pretty Woman" över det hela. ;-)

 

Nä, jag förstår inte heller varför. Jag har också svårt att se hur en flickvän kan vilja bli pepprad med grejer och pengar hela tiden. Jag skulle då inte det om situationen var den omvända. Anledningen är att det då skulle kännas som jag hamnade i ett underläge i förhållandet. Detta gäller så länge man inte har delad ekonomi förstås, annars är det väl ok att dela på pokerinkomsten på samma sätt som man delar resten av alla inkomster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som är för snål för att komma på tanken att dela pokerinkomster med flickvännen? Dessutom känns det inte lite "Pretty Woman" över det hela. ;-)

Jag skulle kunna tänka mig att betala för gemensamma resor och liknande om det var så att min flickvän inte tjänade egna pengar i jämförbar skala t.ex på samma sätt som om jag hade ett vanligt jobb och hon pluggade. Men inte fan ska hon ha en massa grejer så länge vi har likvärdiga inkomster bara för att mina till stor del råkar vara spelvinster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.På sistone har jag försökt få henne att se på mitt pokerspelande som ett extrajobb. Till syvende och sist tjänar jag ju ungefär lika mycket pengar på det som hon gör på sitt extrajobb, dvs. forskningen (även om det är lite mer relaterat till hennes blivande profession än min poker är till en framtida läkargärning). Problemet är förstås att det är svårt. "Jag kommer aldrig kunna se det som ett jobb. Det är ett spel."

Säger så här, lägg ner pokern och satsa på att bli försökskanin istället :lol: Där kan man spela poker under tiden man ligger inne plus att flickan inte märker av vad du gör. Två inkomster på ett tillfälle. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.På sistone har jag försökt få henne att se på mitt pokerspelande som ett extrajobb. Till syvende och sist tjänar jag ju ungefär lika mycket pengar på det som hon gör på sitt extrajobb, dvs. forskningen (även om det är lite mer relaterat till hennes blivande profession än min poker är till en framtida läkargärning). Problemet är förstås att det är svårt. "Jag kommer aldrig kunna se det som ett jobb. Det är ett spel."

Säger så här, lägg ner pokern och satsa på att bli försökskanin istället :lol: Där kan man spela poker under tiden man ligger inne plus att flickan inte märker av vad du gör. Två inkomster på ett tillfälle. :)

 

Haha, lustigt att du säger det för jag har faktiskt varit med i fyra medicinstudier här i uppsala de två senaste åren. :D Det är grymma pengar för inget jobb alls. En gång låg jag inne i över tre veckor i sträck. Problemet är att de har så kassa datorer så det är hopplöst att spela mer än ett bord. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.På sistone har jag försökt få henne att se på mitt pokerspelande som ett extrajobb. Till syvende och sist tjänar jag ju ungefär lika mycket pengar på det som hon gör på sitt extrajobb, dvs. forskningen (även om det är lite mer relaterat till hennes blivande profession än min poker är till en framtida läkargärning). Problemet är förstås att det är svårt. "Jag kommer aldrig kunna se det som ett jobb. Det är ett spel."

Säger så här, lägg ner pokern och satsa på att bli försökskanin istället :lol: Där kan man spela poker under tiden man ligger inne plus att flickan inte märker av vad du gör. Två inkomster på ett tillfälle. :)

 

Haha, lustigt att du säger det för jag har faktiskt varit med i fyra medicinstudier här i uppsala de två senaste åren. :D Det är grymma pengar för inget jobb alls. En gång låg jag inne i över tre veckor i sträck. Problemet är att de har så kassa datorer så det är hopplöst att spela mer än ett bord. :)

 

Jag vet :P

Låg inne i våras med dig, sängen bredvid ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är inte som ett jobb. På ett traditionellt jobb riskerar man inte att förlora pengar - snarare bör poker jämföras med att driva ett företag.

Tänk först om själv, övertyga sedan flickvännen om att du är lämpad att driva pokerfirma.

 

Det har du rätt i, har faktiskt funderat lite i de banorna själv... Om man t ex skulle ta ut en lön för varje spelad timme så att man kände att man gick plus även om man backade så att säga... Pokerfirma var ordet, sa Bull!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är inte som ett jobb. På ett traditionellt jobb riskerar man inte att förlora pengar - snarare bör poker jämföras med att driva ett företag.

Tänk först om själv, övertyga sedan flickvännen om att du är lämpad att driva pokerfirma.

 

Stämmer bra det 8-)

Hoppas det går bra på pokern. Har inget internet nu så spelet ligger på is.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumpa henne och bli ihop med mig så kan vi spela tillsammans. Hur lång tid dröjer det innan du får förskrivningsrätt? Jag behöver några Stesolid då och då för att vara lugn i alla lägen och aldrig hamna i tilt. Pokerdoping är ju tillåtet än så länge ;)

 

Vad är detta stesolid som tydligen lugnar ner så fint? Efter att min all-in preflop med AA blev synade nyss och krossade av Q4 (satte stegen) är jag redo att prova allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...