Gå till innehåll

Turneringarna är skandal!

Recommended Posts

Postad

En tävling är bra när strukturen som snabbast dubblas på två perioder (normala klubbtävlingar) och ännu hellre dubblas på tre perioder (WSOP-struktur). (de tidigaste nivåerne behöver inte ha denna regel, men så fort mörkarna börjar "bita" så får de inte dubblas för fort.

24h-tävlingarna har som ni ser en något snabbare struktur än så

Postad
Spelade också den här turneringen, riktigt värdelöst men lyckades sluta sjua så är rätt nöjd endå men tänker inte lira den turneringen igen förens dom fixat till strukturen.

Fan, vad du ljuger! Du kan inte hålla dig ;)

Du är en stor idol för många har jag sett :lol:

• 2 weeks later...
Postad

Fick mail i dag från 24h:

Vi arrangerar en speciell €300 freezeout turnering på söndag den 9:e oktober klockan 19:00 CET. Deltagarna kommer att få 5000 i startmarker och perioderna är 15 minuter långa istället för det vanliga 10-12 minuter. Mycket spel och stora priser väntar vinnarna. Köp in direkt för €300 eller kvalificera dig genom en av de två €10 rebuy satelliterna den 6:e och 7:e oktober vid 19:00 CET.

Men suck! Alla turneringarna måste ju ha den strukturen för att inte bli löjliga att spela med nuvarande blindstruktur. Ska ni fläska på med €300 bör ni ta i ännu mer. Kanske 10k kan vara lagom?

Satelliterna till turneringen ska vi inte tala om, 500 marker och 10-minuters perioder. woohoo! :roll:

Den här idén ni hade i början av er existens, att lyssna på oss spelare, vad blev det av den?

Postad
Satelliterna till turneringen ska vi inte tala om, 500 marker och 10-minuters perioder. woohoo!

Det är iofs inget fel, då kan man köra lite skön lotto under rebuyperioden och smacka på med massa rebuys och på såvis gula hela rullen :)

Postad

Då var det dags å klaga igen! Dom stora turneringarna funkar inte!! Det är löjligt när man betalar 400e och inte ens får lira riktig poker på slutet.

Sist jag spelade finalbordet på 50K hade chipleadern 5 BB.

Kommer också byta sida nu som många andra turneringsspelare redan gjort.....

• 2 months later...
Postad
En tävling är bra när strukturen som snabbast dubblas på två perioder (normala klubbtävlingar) och ännu hellre dubblas på tre perioder (WSOP-struktur). (de tidigaste nivåerne behöver inte ha denna regel, men så fort mörkarna börjar "bita" så får de inte dubblas för fort.

24h-tävlingarna har som ni ser en något snabbare struktur än så

Har testspelat ett par SnG:s med dubbling var tredje period, och tyckt att spelet flutit på väldigt bra. (lite dåligt statistiskt underlag, men dock)

Finns det något vedertagen metod för att mäta hur bra en struktur är? Exempel på mått jag kan tänka mig är lägsta snittstack under turneringen, andel shortstackar, och storlek på snittstacken jämfört med bb under olika perioder av turneringen.

Det jag egentligen vill ha fram är att det känns naturligt att en långsammare och jämn struktur är bra (speciellt om man spelar på 24h och märkt vad en snabb struktur gör för spelet), men det vore trevligt med lite empiriskt data som kunde visa på att det också är bra.