Gå till innehåll

NLT - Hur ska man spela här?


MachoMan

Recommended Posts

Lirade lite på pacific idag, gick inte så bra.

 

JAG: 110$

BADGUY: 90$

 

0.5/1$ no-limit 7 spelare vid bordet.

Jag sitter på knappen.

 

4 synar innan mig, det gör jag också med K7clubs.

 

Flop: KsKd7d.

 

alla checkar fram till mig som betar pot.

alla lägger sig förutom BADGUY som höjer mig samma belopp.

jag spelar svag och bara synar.

 

Turn: Qh

 

BADGUY betar pott och jag flyttar all-in. Han synar.

River blank.

 

Han vinner potten med kåk KKKQQ.

 

Jag hade lite otur men undrar hur man ska spela den för att få ut det bästa? Glöm inte möjligt flushdrag osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur troligt är det att han har AK, Kx AA, QQ eller JJ om han spelar som han gör? Har han gått vidare med Kx under K7 så är han en väldigt dålig spelare. I efterhand kan man säga att du borde höjt men du kunde lika väl ha slowplayat handen, ser inget rätt eller fel egentligen du har lite över 80/20 på killen om det nu intresserar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa flop är väl okej om man spelar bra postflop vid ett 7-mannabord där ingen visat styrka. Även om jag föredrar raise ifall man nu ska spela handen.

 

Ja fast i det här läget är ju inte scarecards lika skrämmande direkt. Pengarna skall in nästan oavsett vilka kort som kommer (bortsett från typ, turn Ace, river Ace) så möter man en tänkande spelare kan det mycket väl vara läge för att spela lite svag och lura fi till att tro man sitter med bara 2 paret i sjuor eller något dylikt. Sitter han då med ett pocket över sjuorna kan det blir mycket lukrativt och har han bara tvåparet där så lägger han sig garanterat för en reraise på floppen så då får man ju inte in några pengar alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvåpar kan man väl träffa med vilken hand som helst. Det är väl snarast färgdraget som gör handen spelbar. Visserligen nästnöten, vilket kan leda till problem, så det gäller att passa sig. Enbart träffat toppar är ju i stort sett noll värt. Förmodligen en ganska marginell syn, men jag tror att det är +EV, speciellt på denna nivå, där de kan tänkas betala av när du klonkar färgen. Jag hade nog till och med synat med Q7s i hans position, men då börjar vi säkert närma oss någon slags gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle höjt tillbaka igen på floppen, han har ju en Kung om han inte bluffar så han kommer syna och du får in mer deg i potten!

Fast om han inte har en kung så missar man att få in en massa deg, och med tanke på att det bara finns en kung kvar i leken så känns det inte helt otroligt. Möjligt att det kan vara en poäng att spela floppnöten så starkt för att balansera sina bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller så ger man fanken i att bluffa starkt och håller sig till synbluffar!

 

Jag tycker inte det finns så mycket att säga, du var dominerad preflopp, hade tur på floppen och sen hade han tur och drog ut dig. Om du får in mer deg genom att slöspela i sånna här lägen så gör det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...