joco Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Har ganska nyligen satt mig vid bordet och har ingen read på någon av spelarna. $0.5/$1 NL cash game (6 seated) - A sitting in seat 1 with $133.80 - B sitting in seat 2 with $90.25 - C sitting in seat 3 with $125.80 - D (Jag) sitting in seat 4 with $101.25 [Dealer] - E sitting in seat 5 with $40.80 - F sitting in seat 6 with $106.50 E posted the small blind - $0.50 F posted the big blind - $1.00 ** Dealing hole cards: A:heart:, A:spade: A called - $1.00 B called - $1.00 C folded D raised - $4.00 E folded F called - $4.00 A called - $4.00 B called - $4.00 ** Dealing the flop: Q:heart:, 6:spade:, K:spade: F checked A checked B checked D bet - $10.00 F folded A called - $10.00 B folded Här sätter jag honom på AK ** Dealing the turn: 2:club: A checked D bet - $20.00 A went all-in - $119.80 Här blir jag rädd och foldar. Känns som att risken är större att han har QQ, KK eller QK än att han har AK eller flushdrag, dock brukar det ju vara ett tydligt tecken på flushdrag när nån check-raisar all-in. Vad är era erfarenheter, brukar folk trycka in med AK i såna lägen? Skulle ni ha foldat eller synat? D folded A mucks: A wins $173.30 from the main pot Citera
Matte_Maiden Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Ett alternativ vore ju att han har AK och inte vill ge dig chans att dra ut honom. =) Dock förklaras inte varför han limpar in... Kanske är ruggigt tight och inte vill avslöja sig? Han är ju trots allt i första position. Citera
Sommar Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Jag är "övertygad" om att han satt med KQ, med KK eller QQ så hade han inte raisat all-in däremot kan han satt dig på AQ och AK och vill skydda sitt tvåpar? Jag skulle nog ha spelat handen som han gjorde om jag satt med KQ kanske re-raise på floppen... Tror inte han satt med AQ eller AK eftersom han spelar så passivt innan floppen Citera
tikhal Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Kan vara slowad KK, eller QQ. Möjliga limphänder KQs och 66. Utan bra read - muck. Citera
Stoneburg Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Du betar alldeles för lite på alla gator. Citera
Recommended Posts