Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) converter

Jag är färsk på 3/6 6-max, men motståndet är ganska vekt. Inte många händer tar sig till showdown.

Preflop: morberg is BB with 6c, 5c.

UTG calls, 1 fold, SB completes, morberg checks.

Flop: (3 SB) 7s, 4c, 3s (3 players)

SB checks, morberg bets, UTG folds, SB raises, morberg calls.

Mmm. Nötkaka. Trots det saktar jag ner och tänker låta fi betala av hela vägen till river.

Turn: (3.50 BB) 2c (2 players)

SB bets, morberg calls.

Fortsätter att slöspela.

River: (5.50 BB) 8c (2 players)

SB bets, morberg raises ...

Och höjer först nu.

Vad säger ni, är det rätt att slöspela? Potten är liten, jag har ganska liten risk att bli utdragen och jag vill inte att fi ska lägga sig.

Postad

Tycker floppspelet är helt okej.

Skulle dock höjt på turn. Han kanske sitter på triss eller tvåpar och trebetar och då får du in 4 stora på fjärdegatan. Finns ju två flushdrag ute så det kan komma många actiondödande kort på rivern ifall han har t ex set.

Den mest troliga handen om man ser till hans spel är en 7a eller A4 och då betalar han med största sannolikhet av även om du höjer på fjärde och du vinner lika mycket som nu.

Postad

Detta är en enkel höjning på fjärde. Eftersom brädan är så dragvänlig kan du räkna med att bli synad av diverse hålstege/steg/färg/överkort/tvåparsdrag osv. Att vänta till femte för att höja är rätt kasst då han kommer syna om han har ett par(samma vinst som om du höjde turn och betade river), lägga sig om han missat sitt drag(du missar en bet), träffar han ett sämre drag och det blir rejskrig missade du en bet på turn. Köper han ut dig förlorar du visserligen en bet men det måste han ju göra 50% för att du skall dra dig för att höja. Med den brädan så ger ju nästan any two något slags drag så jag förstår inte varför du spelar som du gör riktigt.

Postad

Är det en rejält agresiv spelare som är kapabel att checkhöja floppen och sedan beta varje gata med t.ex. A8o så tycker jag du spelar rätt.

Mot en mera sansad fi får man nog förutsätta att han på turn faktiskt har något och kan tänkas syna en raise eller två.

/Bjorn

Postad

Jag skulle nog trebetat floppen för att representera ett färgdrag, om han ofta i den situationen check-synar turn med en bra hand som set eller tvåpar kommer jag tjäna på gratiskort till mina drag. Om han ofta checkhöjer turn så kommer jag tjäna på mina starka händer.