Gå till innehåll

NLT - Färg/stegdrag med toppair mot allin


Beachkung

Recommended Posts

OK, jag erkänner, jag var på semitilt efter en tung början på eftermiddagen, backat lite över 200$ på knappt 2 timmar och inte bara blivit utdragen utan tagit ett par tveksamma beslut. Handen jag visar nu fick mej dock att ta paus. Min fråga gäller om jag egentligen spelade sådär jättedåligt. Jag skulle gissa att min syn på floppen är ruggigt tveksam och att jag hade besparat mej en del problem om jag hade struntat i den. Frågan gäller snarare då synen på turnen, var den nödvändigtvis kass? Hade ingen egentlig read på Sn0wman förutom att han var svensk (brukar vara lite bättre spelare i snitt än tex engelsmän) och att han var shortstacked.

 

 

Game #125133394: Texas Hold'em No Limit (£0.50/£1) - 2004/09/03 - 11:50:50 (GMT)

Table "Stowe" Seat 10 is the button.

Seat 1: Duckyboo (£107 in chips)

Seat 2: Beachkung (£86.50 in chips)

Seat 3: daviec (£125.50 in chips)

Seat 4: Sn0wman (£39 in chips)

Seat 5: epacuk (£38 in chips)

Seat 6: Robbridge (£67.25 in chips)

Seat 7: wenfrid (£95.50 in chips)

Seat 8: Nuthought (£202.50 in chips)

Seat 9: Buhusiboy (£34.50 in chips)

Seat 10: sjefen (£76.75 in chips)

Duckyboo: posts small blind £0.50

Beachkung: posts big blind £1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Beachkung [Jc Qc]

daviec: calls £1

Sn0wman: calls £1

epacuk: folds

Robbridge: folds

wenfrid: folds

Nuthought: calls £1

Buhusiboy: calls £1

sjefen: folds

Duckyboo: calls £0.50

Beachkung: checks

----- FLOP ----- [Js Tc 5d]

Duckyboo: checks

Beachkung: checks

daviec: checks

Sn0wman: bets £5

Nuthought: folds

Buhusiboy: calls £5

Duckyboo: folds

Beachkung: calls £5

daviec: calls £5

----- TURN ----- [Js Tc 5d][8c]

Beachkung: checks

daviec: checks

Sn0wman: bets £33 and is all-in

Buhusiboy: folds

Beachkung: calls £33

daviec: folds

----- RIVER ----- [Js Tc 5d 8c][Ah]

----- SHOW DOWN -----

Sn0wman: shows [Kc Ks] (A Pair of Kings, Ace high)

Beachkung: mucks hand

Sn0wman collected £89 from Main pot

 

 

Tacksam för svar...

 

* Rubrikpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte flopsynen är så farlig.

Att syna the turn däremot KRÄVER att du tror att du har den bästa handen.

 

Mao:

Om du trodde att du hade bästa handen med J-pair and Q-kicker så gjorde du rätt.

om du trodde att du skulle dra ut en motspelare som gått all-in med en potbet på the turn så gjorde du fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog betat ut på floppen (och foldat mot de flesta höjningar), inte för att jag är så säker på att det är det bästa alternativet men det ligger närmast till hands för mig.

 

Synen där tycker jag är dålig, eftersom någon betat pott och någon synat pott. Någon av dem bör ha något ganska betbart, och eftersom du är i första position så kan det mycket väl bli ganska dyrt att ta reda på vad det är. Vidare så finns det ju helt enkelt inte särskilt mycket pengar värda att bråka om i potten.

 

På turn 12 någorlunda starka outs plus 5 stycken som kan vara bra. Vi kan nog utesluta att knekten kan stå oförbättrad här. Problemet är att det nog bör finnas åtminstone två drag som delvis blockar dig här, så om du checkar och det checkas igenom så kan det mycket väl visa sig att du träffar när någon av synarna träffar starkare, exempelvis kan ditt tvåpar ge någon stege, din färg ge någon högre färg, osv.

 

En snabbkoll i pokerstove där jag förutsatt att Sn0wman ställde in med minst TPTK och ibland semibluffade med AK gav dig 40% vinstchans. Alltså vinstodds på 1:1,5 medan pottoddsen var på ~1:1,3. Synen blir ännu värre av att det finns en spelare till bakom dig med ännu mer pengar som kan få för sig att slå om. Det här innebär att din turnsyn verkar minst sagt en aning knackig.

 

Om du verkligen tycker att det lukta svaghet så kan du ju fundera på att ställa in, men jag tycker inte riktigt att det går eftersom du riskerar lite väl mycket pengar för en £25-pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du trodde att du skulle dra ut en motspelare som gått all-in med en potbet på the turn så gjorde du fel.

 

Om det verkligen var ett pottbet så hade han ju kunnat syna även om FI visat upp KK. Det hade visserligen varit en marginell syn, men han har så pass stor vinstchans (37%) mot en sån hand att det defintivt är +EV att syna. Men nu var det £33 i en £25-pott, vilket inte alls är acceptabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, det var snabbt svar. Jag trodde nog inte att jag hade bästa handen utan syningen var för att jag trodde jag hade outs, och ganska många såna.

 

Och då var det alltså för lite godis i potten, plus eventuellt trubbel från en kille bakom som förstörde det. Plocka bort killen bakom och sänk betstorleken så har du ganska snart en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...