Gå till innehåll

PLT - Att lägga ett överpar?

Recommended Posts

Postad

$25 PL Texas Hold'em - Monday, September 05, 10:15:27 EDT 2005

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: glassdarkly ( $25 )

Seat 2: ohio927 ( $32.30 )

Seat 3: EL_TORETE ( $52.95 )

Seat 4: rustyk20 ( $14.28 )

Seat 5: snowbot ( $26.62 )

Seat 6: EAK1980 ( $44.99 )

Seat 8: flushed4 ( $18.45 )

Seat 9: spence15 ( $33.50 )

Seat 10: Megaman31 ( $23.10 )

Seat 7: Moneytaker09 ( $10 )

spence15 posts small blind [$0.10].

Megaman31 posts big blind [$0.25].

Moneytaker09 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to EAK1980 [ Kh Kd ]

glassdarkly calls [$0.25].

ohio927 folds.

EL_TORETE folds.

rustyk20 folds.

snowbot raises [$1].

EAK1980 raises [$3].

Moneytaker09 folds.

flushed4 folds.

spence15 folds.

Megaman31 folds.

glassdarkly folds.

snowbot calls [$2].

Snowbot raisar och jag väljer att reraisa av 2 anledningar. 1 vill inte ha med fler i potten (bordet är extremt löst). 2 Det är ändå kungar och jag har position på snowbot.

** Dealing Flop ** [ 5s, 6d, Qs ]

snowbot checks.

EAK1980 bets [$4].

snowbot calls [$4].

Han checkar till mig och jag betar så klart med överparet. När han synar så drar jag öronen åt mig.

** Dealing Turn ** [ 9s ]

snowbot checks.

EAK1980 checks.

Misstänktsamheten leder mig till en check bakom honom.

** Dealing River ** [ 8c ]

snowbot bets [$5].

Vad göra?

På 130 utdelade händer har han spelat 40 st. Av dessa har han höjt 1 hand preflop. PT kategoriserar honom som loose passive passive.

Postad

Kan väl säga rätt ut att jag la mig och att jag tycker att det var rätt beslut.

Killen är extremt passiv och att han höjer preflop kan bara betyda AA, KK, QQ. Av dessa så är det bara KK som jag inte är slagen av, men syna för en ev delad pott? Nej tack.

Då detta är 2:a handen av 130 tilldelade som han höjer preflop så tycker jag att det utesluter AK och AQ.

Postad

Killen är extremt passiv och att han höjer preflop kan bara betyda AA, KK, QQ. Av dessa så är det bara KK som jag inte är slagen av, men syna för en ev delad pott? Nej tack.

Då detta är 2:a handen av 130 tilldelade som han höjer preflop så tycker jag att det utesluter AK och AQ.

Du överdriver inte vikten statistiken från PT? Han kanske bara haft kalla kort sen när han haft tex AK och liknande så har någon innan höjt och då har han bara synat.

Postad

Varför beta du på floppen då???? 8-)

Postad
Varför beta du på floppen då???? 8-)

Riktigt vettig fråga. Måste erkänna att jag höjde innan jag tittat till hans preflop statistik. Sen försökte jag ta potten på floppen, men misslyckades.

Rille: Så sant som det är sagt. Samtidigt så sa han efteråt i chatten att han hade AQ. Men om någon frågar mig så ljuger jag 90% av gångerna om vad jag hade.

Så om han ljög om AQ med minst 70% sannorlikhet så blir mitt beslut ännu bättre :roll:

Postad

AA är inte troligt eftersom han inte re-raisade preflop, AK/AQ och JJ+ verkar rimligt om han höjer så lite. Du leder mot alla utom QQ och han betar $5 i en pot på typ $15 så du bör nog syna den rivern eftersom du checkade bakom på turn och kan ha fått honom att bluffa eller valuebetta JJ/AQ.

Postad

Klart du måste syna en sådan där liten % bet. Han har troligen AQ skulle jag tippa. Inte bra att ge frikort på turn. Generellt så leder du.

Det där är ett guldläge för sådana som har en sådan lös image som jag brukar ha vid bordet. Dom skulle sätta mig på KQ eller något annat skit och skulle lätt trycka med AQ och jag skulle syna med KK. Spelar micro kanske bör nämnas. :)