Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Players:

HERO (EUR 53,25 in seat 1)

henkemano (EUR 15,56 in seat 2)

comorion (EUR 19,05 in seat 3)

paavram (EUR 35,45 in seat 4)

xchulax (EUR 35,26 in seat 5)

sthu (EUR 25,50 in seat 6)

Jag är i stort sett helt ny vid bordet och har inte spelat mot någon av ovanstående tidigare...

Dealer: HERO

Small Blind: henkemano (0,25)

Big Blind: comorion (0,50)

HERO was dealt: J :diamond: - J :club::D Trevliga kort på knappen!

paavram Call (0,50)

xchulax Call (0,50)

sthu Call (0,50)

HERO Raise (3,75)

Med tre limpare innan mig höjer jag mer än vad jag brukar göra preflop med JJ

henkemano Fold

comorion Fold

paavram Fold

xchulax Call (3,25)

sthu Call (3,25)

Blir lite fundersam när två av limparna synar men en del spelare har ju svårt att lägga sig mot en höjning när de limpat innan...

Känns ändå som att någon av dem sitter på en bra hand.

Flop 4 :spade: - 4 :heart: - 2 :heart:

xchulax Check

sthu Bet (1,30)

HERO Raise (9,75)

Höjer rejält. Vill inte ta några risker när jag har två spelare mot mig. Försöker ta potten här och nu...

xchulax All-In (31,51)

:-o Nu blir jag ganska ställd. Om han har högre pp hade han förmodligen slagit om preflop. Svårt att avgöra utan read dock... Kan han ha 22?

Om han bluffar så är det riktigt djärvt eftersom både jag och sthu är kvar i potten när han ställer in.

Jag steker riktigt länge innan jag bestämmer mig... Hur skulle ni ha gjort?

sthu Fold

HERO ???????

Postad

Hmmm...du slår drag, PP under JJ, 44 22 känns lite långsökta, QQ-AA skulle antagligen slagit om pre ifall han är en någorlunda konsekvent spelare.

Tycker en syn är vettigt pga hans grunda stack.

Postad

Eftersom spelaren check-höjer när någon betat och blivit raisad så får man anta att han gillar sin hand riktigt mycket. Känns som A4 eller 54s (AA-KK?). Har han ett monsterdrag som AKs eller 53s ligger du ju ändå efter, han borde inte spela 55-TT såhär, du måste folda.

Postad

Call. Limp preflop kombinerat med färgdraget tyder i min mening på ett nötfärgdrag. Han har då 3 äss och 9 (eller hade du en?) hjärter att vinna på. 12 x 4 = 48 och du skulle i detta fall vara favorit, om än knappt. De extra pengarna i potten gör det okey i min mening.

Att han skulle syna raisen med 2,2 eller 4,4 eller 2,4 eller ens 3,5 / A,3 finner jag osanolikt. Limpar man in med dessa synar man sällan raisen eftersom oddsen suger pung.

Postad

Fold. Jag tror att du i bästa fall är en svag favorit.

Hans allin skriker "call".

Om han bluffar så är det rätt dålig bluff, han kan ju bli synad av två spelare där båda två verkade vara intresserade av potten.

Postad

Jag tycker fold.

Att utgå ifrån att någon alltid slår om med AA, KK eller QQ PF är ju lite att blunda för att alternera sitt spel.

Däremot låter ju AKs som en fin hand i det här läget. Tycker det liknar ett högt pp också dock.