Gå till innehåll

Plus EV att jaga fisk på högre nivåer?


rai

Recommended Posts

En sak som hände idag..lira mot en fisk o vann 2 inköp på 4 händer, sen lämnade han bordet. Fisksugen som ja e så sökte ja på han och hitta en på en shorthanded bord 2 nivåer över där ja lirar. Är det värt att sätta sig på bordet enbart för fisken?

 

Avvägning, du kan ju tänkas chansa och sätta en stoploss level, förlorar du mer än en viss summa så slutar du direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som baiting för mig. Om nu "fisken" spelar 2 nivåer upp så förlorade han ju bara ett halvt inköp på sin nivå. Om han då lyckas med att få någon att gå upp till hans nivå kan han vinna tillbaka det plus mer.

Spontant låter det ordentligt osannolikt. Det finns i min erfarenhet mycket mer fiskar som spelar alldeles för högt än det finns bra spelare som går ned en nivå och spelar dåligt i syfte att locka upp småspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som baiting för mig. Om nu "fisken" spelar 2 nivåer upp så förlorade han ju bara ett halvt inköp på sin nivå. Om han då lyckas med att få någon att gå upp till hans nivå kan han vinna tillbaka det plus mer.

Spontant låter det ordentligt osannolikt. Det finns i min erfarenhet mycket mer fiskar som spelar alldeles för högt än det finns bra spelare som går ned en nivå och spelar dåligt i syfte att locka upp småspelare.

 

Ja, som dessutom är bättre än fisken på den högre nivån. Varför skulle någon göra detta? Finns ju många bra spelare som ännu inte hunnit grinda upp en rulle för den högre nivån även om dom skulle vara vinnare där förutsatt att dom hade rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...