Gå till innehåll

Täby Series of Poker!

NorthQ

Recommended Posts

Tjaba, Vi är några grabbar i 20+ åldern som lirar en del homegames i både cash games och turneringsformat.

Här är då en serie turneringar som vi valt kalla Täby Series of Poker även om alla som deltar itne är från Täby. Med den series av events vill vi helt enkelt ha kul och spela lite andra spel än Hold´em men även hold´em kommer givetvis ingå.

Strukturen ser som detta. 50kr buy in / event och 10% rake till leaderboarden där den som spelat bäst överlag på alla turneringar och även tvåan och kansek trean kommer får lite cashprize.

Slutligen så klart ett main event i NL Texas Hold´em med 100kr buy in.

Varje turnering ger olika mkt poäng pga av olika deltagar antal och skiftande buy in.

//Stay Updated

//NoQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna event spelades för ett tag sen tack vare att jag varit lite sen med att få iden att skriva om det här. Men vi är inte alls klara, vi har ett par events till och sen main event. så det blir rätt mkt nu i början.

Ok här kommer resultaten och lite tankar om första eventet. Som så klart är premiär hold´em, buy in 50SEK.

1. Anders

2. Kaka

3. Hans

4. Jonas

5. Maria

6. Per

7. Jessica

8. Stefan

9. Olof

10. Rolle

11. Ulf

12. Thomas

13. Noq

13 deltagare får klart ses om ett dugligt antal spelare. vi hoppas på iaf minst 12 st på hold´em eventsen och över 20 på main event.

Som ni ser kanske blev det olyckliga jag som åkte ut först efter 35-40 minuter spel. Dock hade det gått rätt bra innan och hade en hel del chips kvar men Per den ***** hade lyckats få mig på tilt i några händer innan.

Även han som slog ut mig med en runner runner straight med K7offsuit när jag slowplayade vad jag trodde skulle va den vinnade handen AQ med floppat A. (Remind me not to slowplay again, ever :? )..ja jag raiseade preflop..måste nog säga att per är ganska loose aggro så det kan va jobbigt att spela mot honom när han träffar.

Nog klagande.

Eventets vinnare Anders, (vi spelade denna event en onsdagskväll och inte söndag dag som annars) därför blev det sent och Anders skuylle upp tidigt och jobba, han började gå all in så fort han hade klä'dda kort och vann på det, lite turligt kan man tycka. speciellt när hand drog ut Jessica med KQo mot QQ. all in preflop, när båda hade lika stora (mkt stora stacks) Sen var det väl inge snack om vem som skulle vinna.

Leaderboard efter 1 event.

1. Anders 244p

2. Kaka 209p

3. Hans 174p

4. Jonas 139p

5. Maria 104p

6. Per 70p

7. Jessica 35p

Ska väl säga att iaf, jag=Noq och Jonas och Hans spelar mkt online och är ofta här på pokerforum.

Och slutligen alla dessa events är strictly invitational, dvs inget beggande om någon skulle vilja va med i detta påhitt.

Iväg till KTH för å labba lite, Postar event 2 ikväll som är NL Hold´em Shorthand.

Länk till kommentar

Dags för event nr2. NL Texas Hold' em Shorthand, 4 personer / bord

Antal deltagare, 12 st à 50SEK

Förra turneringen hade jag bra kort till jag åkte ut både på lite otur/tilt.

Men denna gång spelade jag bra och kanske lite för tight pga. att jag fick riktigt dåliga kort. Tror jag vann typ 2-3 händer, varav en double upp när man var riktigt med shortstackad.

Problemet var väl att man inte fick nå kort och när man väl spelade en hand QJo och träffar två paret på turn och men bettar och killen höjer ännu mer tebax, va?, vad hände nu?.. efter en stunds tänkade foldade jag handen. Etferåt fick man veta att det var en triss i 6or som floppats för motståndaren. Good Lay down. Spelet prädlades av just detta... Bra folds av mig men man vinner inga chips på det.. Uppenbarligen gick jag upp mot bra händer ofta. Åkte ut inte först denna gång iaf, framsteg!

Anyway här är resultatet. Inget annat anmärkningsvärt hände väl förutom att Jonas som låg riktigt illa till efter jag dubblat upp från honom.. gick all in klädda kort och A i topp ett par ggr i rad och blev callad säkert 3 ggr av dessa 7-8 ggr han gick all in och vann hela tiden. Han var plötsligen med i racet om pengarna och slutade 3:a

Resultat

1 Hans

2 Stefan

3 Jonas

4 Kaka

5 Maria

6 Jessica

7 Andreas

8 Noq

9 Ulf

10 Danne

11 Anders

12 Per

Check in later för Event 3 som spelades i Limit Omaha.

Länk till kommentar

Event 3 - Limit Omaha - 11 deltagare à 50SEK

Detta var inte heller någon höjdar turnering för mig själv.

Kanske del för att jag inte spelat så mkt Omaha heller, men det var det väl ingen i sällskapet som gjort förutom Jonas och Danne.

Bästa placeringen hittills och första leaderboard poängen för egen del, trots att jag minns turneringen som ett riktigt nederlag då jag knappt vann nå händer igen!, men uppenbarligen var folk som det gick ännu sämre för.

Eventets roligaste, Shams, Jonas och Mr X är i en pot. Mr X är short och är all in på floppen. Jonas callar med ett par bra drag och massa överkort, Shams höjer med par i 5.or som han träffa på floppen. Joasn säger något i stil med. "Jag har en hand, hoppas du har en eftersom du försöker trycka ut mig eller spelar du dåligt som vanligt?" Shams svarar, "jmen jag har oxå en hand" ....Jonas foldar. Mr X och Shams slänger upp korten. ... Kommer ej ihåg vad Mr x hade eller vem Mr X var. Men det är irrellevant då Jonas får ett utbrott över att Shams sagt han har en hand med par i 5.or. Shams träffar triss på turn och River är ett kort som hade gett Jonas nutstraight. Jonas blir sur som fan för nu är han oxå väldigt shortstackad och åker ut handen efter?.. Han går därifrån i rejäl tilt och skiker åt shams! Hur fan kan du kalla det för en hand!!...Många garvar..

Resultat

1 Shams

2 Stefan

3 Jonas

4 Jessica

5 Danne

6 Noq

7 Per

8 Kaka

9 Hans

10 Viktor

11 Maria

Leaderboard efter 3 events.

1 Jonas 468 poäng

2 Hans 431 poäng

3 Stefan 411 poäng

4 Kaka 338 poäng

5 Anders 244 poäng

6 Shams 236 poäng

7 Jessica 196 poäng

8 Maria 190 poäng

9 Danne 79 poäng

10 Per 70 poäng

11 Noq 39 poäng

Samt några st på 12 plats med 0 poäng

//Stay tuned for Event nr 4 som var NL Texas Hold´em Shootout

Länk till kommentar

Event 4 - NL Texas Hold´em Shooutout - 12 deltagare, 4/bord, 2 från varje bord går vidare till finalbordet där alla börjar med lika mkt marker oberoende hur mycket man hade innan.

Table1: Ulf rockar, han slår 2 st på 10 minuter, Hans glider med till finalen utan att spela en hand typ.

Table2: Jag är klart mest aggressiv och stealar massa blinds (dock med hyffasade kort) och träffar det mesta när jag spelar en hand. dröjer dock ett tag innan första showdownen kommer. Jag knockar en motståndare med triss i 7or när jag efter mkt om och men callar en all in med ett bräde som ser ut så här QJ7T river to come. Han visar Par i Tior och öppet stegdrag..... anyway jag raisa preflop.. call från honom...träffar trissen,,han bettar 100 vilket är typ 2xBB-- jag raisar till 400...han callar och går all in på stört när T kommer...därför trodde jag ett bra tag att han satt på AK men lyckdes övervinna rädland och sätta honom all in med själv 50 chips kvar efter callen.. som tur träffa han inte river.

Efter en stund slår danne ut den 3:e spelaren på vårt bord.

Table3: Jonas + 3 tighta spelare (Jessica, Stoffe och G) på förhand var det bord som tippats ta längst tid... visst fan gjorde det de..Jonas stealade friskt i början i säkert 3 nivåer innan han började få motstånd och till slut avancerade Jessica och Stoffe till final, efter att jessica var rejält short och all in 2ggr.

Final Table (NoQ, to my left Stoffe, Hans, Jessica, Ulf, to my right Danne)

Måste säga att jag spela mycket bra detta bord. Slog ut Ulf efter turnat en Nutflush och Hans med AA mot ??. Dock kunde hans ha eliminerat mig tidigare med en Kåk men jag la mig på turn när jag figured honom för en riktigt bra hand mot mina två par.

Headsup Jag mot Stoffe.. jag har 2/3 av chipsen. dock lyckas stoffe vinna en all in mot mig med KJo mot min AJs...Tack och lov får jag revenge när jag vinner en all in med KTs mot A + högt kort.. träff på Kung... och vi var tebax på utgångläget. Då hittar jag min andra AA på hela TSOP.

Jag callar från sb..Stoffe sätter all in...jag callar på stört.

AJs vs AA---> AA holds up.

Resultat

1 Noq

2 Christoffer

3 Hans

4 Jessica

5 Ulf

6 Danne

7-12

Jonas

Per

Andreas

Rolle

Thomas

G

Länk till kommentar

Event 5, NL Texas Hold´em Unl. Rebuys fyra första nivåerna. 12 deltagare à 10SEK + rebuys.

Och det blev många rebuys. totalt pott på 480kr själv stod jag för 40 av dessa 480, buy in + 2 rebuys + addon.

Tyvärr var jag redan i hyffsat underläge de andra när jag gjort min addon..hade verkligen inte gått bra... blivit utbluffad med pp8 mot min A4o som parat A på flop... la mig på turn efter ett stort bet.

Även blev jag utdragen en gång med all in preflop med TT vs 99 som shams höll på. Triss på flop och Fyrtal på river eller turn, minns ej. Bye bYe money!

Slutligen åkte jag ut med pp7s mot A8 som Per träffa stege på river. Inget att klaga på jag var short, han hade mkt.. och väldigt väldigt många outs efter turn.

Hans vinner sin andra TSOP event efter att plockat Per på massa chippar när han var short. amazing comeback!

Resultat

1 Hans

2 G

3 Per

4 Danne

5 Andreas

6 Micke

7 Christoffer

8 Shams

9 Jonas

10 Jessica

11 Noq

12 Ulf

Leaderboard efter 5 events

1 Hans 808 poäng

2 Jonas 468 poäng

3 Stefan 411 poäng

4 Kaka 338 poäng

5 Jessica 324 poäng

6 Noq 296 poäng

7 Anders 244 poäng

8 Shams 236 poäng

9 Danne 224 poäng

10 Christoffer 214 poäng

11 Per 207 poäng

12 Maria 190poäng

13 G 171poäng

14 Ulf 86poäng

15 Andreas 69poäng

16 Micke 34poäng

//Stay tuned for Event 6 - FL Hold´em

Länk till kommentar

Event 6 - Limit Hold´em - Deltagare 10 st à 50SEK

Hände inte mkt nämnvärt i denna turnering förutom att jag lite turligt hamnade topp4 när jag var shortstackad och 2 st players åkte ut i samma hand. (Iofs hade de ännu mindre än mig).

Grattis till Uffe som lyckas ta sin första skalp, haft en del oflyt i de tidigare turneringarna.

Resultat

1 Ulf

2 Kaka

3 Hans

4 Noq

5 Jessica

6 Maria

7 Jonas

8 Stefan

9 Tomas

10 Thörne

Leaderboard

1 Hans 958 poäng

2 Kaka 538 poäng

3 Jonas 468 poäng

4 Stefan 411 poäng

5 Noq 396 poäng

6 Jessica 374 poäng

7 Ulf 336 poäng

8 Anders 244 poäng

9 Shams 236 poäng

10 Danne 224 poäng

11 Christoffer 214 poäng

12 Per 207 poäng

13 Maria 190 poäng

14 Andreas G 171 poäng

15 Andreas 69 poäng

16 Micke 34 poäng

//Såsmåningom Event 7 - Pot Limit Hold´em

Länk till kommentar

Event 7 - Pot Limit Hold'em - Antal deltagare 11 à 50 SEK

Efter en tung start och efter vi slagits ihop till ett bord, börjar saker och ting flyta för mig. Multiway pot med QJ of spades,,,slår jag ut 3 spelare med endast par i knektar.. händer jag var upp mot, AQoffsuit(Jonas), 77(Maria) och KQoffsuit(G)...all in på samtliga preflop utom mig och G...träff på kneckten på flop. som höll upp när jag callar Gs all in som har öppet stegdrag. Iomed detta kommer Hans högt upp igen trots att han var den absolut mest shortstackade när det blev manfall.

3 pers kvar. plockar upp QQ i BB Thörne raisar, Olof callar, jag pottar, Thörne folds, Olof Pottar tebax.(Sätter honom på ett monster) men 2K till in i en 10K+ pott nej jag tror inte jag foldar......Olof är all in med sin Pottning, eller snarare an kunde inte potta fullt ut.

Givetvis AA mot QQ...AA holds up.

Olof tar en stor ledning och jag och thörne battlar för 2;a platsen. Olof slår ut thörne.

Pot Limit Hold'em

1 Olof

2 Noq

3 Thörne

4 Hans

5 G

6 Jonas

7 Maria

8 Nille b

9 Jessica

10 Ulf

11 Kaka

Leaderboard efter 7 events.

1 Hans 1076 poäng

2 Noq 593 poäng

3 Kaka 538 poäng

4 Jonas 507 poäng

5 Stefan 411 poäng

6 Jessica 374 poäng

7 Ulf 336 poäng

8 G 250 poäng

9 Anders 244 poäng

10 Shams 236 poäng

11 Olof 236 poäng

12 Danne 224 poäng

13 Christoffer 214 poäng

14 Per 207 poäng

15 Maria 190 poäng

16 Thörne 157 poäng

Länk till kommentar

Event 8 - Pot Limit Omaha - Tyvärr dålig uppslutning endast 7 st deltagare à 50 SEK.

Hade på morgonen spelat online och rushat som fan och tyvärr blev det min död i PLO.. Trodde jag var oslagbar och callade all in med Triss i Damer när jag med 95% sannolikhet visste att jag var upp mot Nut-stegen 9-high, åkte på första handen..not good.

Dock fick TSOP sin första kvinnliga segrare Maria! Grattis! Bra spelat och fina outdraws i mitten av game:t

Resultat

1 Maria

2 Jonas

3 Hans

4 Thörne

5 Danne

6 Ulf

7 Noq

Leaderboard efter 8 events.

1 Hans 1146 poäng

2 Jonas 612 poäng

3 Noq 593 poäng

4 Kaka 538 poäng

5 Stefan 411 poäng

6 Jessica 374 poäng

7 Ulf 336 poäng

8 Maria 330 poäng

9 G 250 poäng

10 Anders 244 poäng

11 Shams 236 poäng

12 Olof 236 poäng

13 Danne 224 poäng

14 Christoffer 214 poäng

15 Per 207 poäng

16 Thörne 192 poäng

17 Andreas 69 poäng

18 Micke 34 poäng

På söndag liras de HU turnering i NL Hold´em, med loosers bracket.

Väl mött

Länk till kommentar

Event 9 - HU NL Hold´em - 14 deltagare à 50 SEK

Största deltagar antalet hittils! FINT!

För egen del besegrade jag Ulf i första matchen men sen gick det inge vidare då jag åkte på torsk i 2 raka först mot Kaka och sedan i loosers bracket mot Anders som ändå var tvungen att lämna tillställningen efter den a match och lämnade WO till Hans (som har mer tur i TSOP än någon annan) och avancerar till nästa match.

Första handen mot Anders har båda JJ på hand som jag lägger ned efter all in bet på floppen...trots rags på brädet...satte honom på overpair..efter en del reraiseande före floppen.. borde callat...men det var ett svårt läge..

Anders var väldigt aggro och bettade hårt när jag var low hade ca 400 kvar av 1000 raisade anders med A5o, jag gick all in och fick call med min AKsuited Diamonds... så klart så förlorar man mot par i 5or ;)

Grattis till Jonas första TSOP seger!

Resultat

1 Jonas

2 Hans

3 Danne

4 Kaka

5-6

Thörne

Zorro

7-12

Maria

Per

Thomas

Anders

Olof

Noq

13-14

Shams

Ulf

Leaderboard efter 9 events

1 Hans 1396 poäng

2 Jonas 912 poäng

3 Kaka 688 poäng

4 Noq 593 poäng

5 Danne 424 poäng

6 Stefan 411 poäng

7 Jessica 374 poäng

8 Ulf 336 poäng

9 Maria 330 poäng

10 Thörne 267 poäng

11 G 250 poäng

12 Anders 244 poäng

13 Shams 236 poäng

14 Olof 236 poäng

15 Christoffer 214 poäng

16 Per 207 poäng

17 Zorro 75 poäng

18 Andreas 69 poäng

19 Micke 34 poäng

Länk till kommentar

Event 10 - Omaha H/L - Endast 5 à 50 SEK, deltagare då mitti i veckan samt att inte så många i vårat sällskap spelar Omaha H/L

Intressanta med denna turnering, Jonas som ska va H/L experten i sällskapet (flera feta vinster på nätet) kom sist i denna TSOP event (Otur jonas? me dont know). Själv hade otur 2ggr i rad i avgörande situationer mot Thörne men thats poker, no hard feelings.

Resultat

1 Danne

2 Hans

3 Thörne

4 Noq

5 Jonas

Leaderboard efter 10 events

1 Hans 1480 poäng

2 Jonas 912 poäng

3 Kaka 688 poäng

4 Noq 593 poäng

5 Danne 549 poäng

6 Stefan 411 poäng

7 Jessica 374 poäng

8 Ulf 336 poäng

9 Maria 330 poäng

10 Thörne 309 poäng

11 G 250 poäng

12 Anders 244 poäng

13 Shams 236 poäng

14 Olof 236 poäng

15 Christoffer 214 poäng

16 Per 207 poäng

17 Soroush 75 poäng

18 Andreas 69 poäng

19 Micke 34 poäng

Länk till kommentar

Kan utveckla lite ang. high/low-eventen.

Aggro-hans raisar early. Jag stirrar ned på 2 :club: 4 :spade: 9 :spade: J :club: i bb och callar.

Floppen: 2 :spade: 8 :spade: 10 :diamond:

check, och Aggro-hans standardbettar. Jag callar.

Turn: 2 :diamond:

Här gör jag väl antagligen fel som checkar och Hasse bettar igen. Jag gör nog ytterligare ett fel som bara callar här.

River: K

Jag check/callar och Hans visar upp A :diamond: 7 :spade: 6 :spade: 3 :diamond:

Ah, just det. Det var ruter kung som kom på rivern så han ägde mig. Jag låg en bit före på turn men hade väl lite otur. Potten var hyfsat stor (20/40-blinds) och hade jag scoopat hade jag fått 560 marker eller nåt (alla startade med 1000) så den potten sved litegranna.

Sen gjorde jag ett riktigt briljant play när jag spelade en hyfsat stor pott mot Danne med A1093s. I slutändan var brädan något i stil med 87KQ2 (dvs tvåan kom på river). Danne checkar till mig och jag checkar. Han visar upp A1092 och tar high-sidan med par i tvåor. Det var 15/30-blinds och raisat pre-flop så jag gav honom kanske 200 marker där.

Sen 20-30 min senare hade jag typ 4bb och då blir spelet så otroligt kreativt. Åkte ut med KQJ3 eller nåt.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
  • 7 months later...